تحلیل بیت کوین؛ چرا امروز قیمت BTC بالا رفت؟ (11 دی 1402)

تحلیل بیت کوین

بیت‌کوین در تاریخ دوم ژانویه به بالاترین سطح ۲۱ ماهه خود رسید، زیرا هیجان دوباره به بازار ارز دیجیتال در ساعات معاملات آسیا بازگشت.

علت افزایش قیمت بیت کوین چیست؟

در میان هیجان تجدید شده در مورد اولین صندوق ETF در ایالات متحده، قیمت BTC/USD با قدرت به ۴۵,۹۲۲ دلار در Bitstamp رسید.

شایعاتی در مورد ETF مطرح شد، این شایعات شامل تصمیم احتمالی قبل از شروع زمانبندی تأیید رسمی، که در چهارم ژانویه (۱۳ دی) آغاز می‌شود، بود.

معامله‌گران در مورد منبع افزایش اخیر قیمت BTC شکی نداشتند. در به‌روزرسانی برای مشترکین در X (توییتر)، Crypto Tony از “انتظار” ETF به عنوان محرک مسیر حرکت نام برد. معامله‌گر، تحلیلگر و مجری پادکست Scott Melker به طور خلاصه اینگونه بیان کرد که:

بیت‌کوین همانند زمانی که در انتظار تأیید ETF است، معامله می‌شود.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

۴۴,۴۰۰ دلار سطح کلیدی حمایت

با تحلیل تغییرات دفتر سفارشات، همکار معامله‌گر او، Skew، خاطرنشان کرد که برخی فروش‌ها در حال انجام است، اما حجم آن نسبتا کم است. او در آخرین پست خود در X تأکید کرد:

با توجه به سقف‌های قبلی به عنوان محدوده‌ی مهم در هنگام کاهش قیمت (۴۴.۴هزار دلار)، قیمت از زمانی که فروش اسپات آغاز شد، تا حدی متوقف شده است.

تخمین‌ها در مورد اینکه قیمت BTC/USD چقدر می‌تواند در اطراف موضوع ETF افزایش یابد، بر روی ۴۸,۰۰۰ دلار متمرکز است.

هیچ فاجعه بزرگی برای پوزیشن‌های شورت BTC رخ نداد

با وجود اینکه بیت‌کوین تا ۸٪ در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است، با این حال شاهد زیان قابل توجهی از سوی کسانی که شرط بندی مخالف کرده بودند، نبود.

بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط منبع آماری CoinGlass، تنها ۳۸ میلیون دلار از معاملات شورت بیت‌کوین در روز نوشته شدن این مطلب، لیکوئید شده‌اند.

پیش از این، Cointelegraph درباره فاندینگ ریت بسیار بالا در سراسر صرافی‌ها گزارش داده بود که نشان‌دهنده باور گسترده‌ای است که رویداد ETF ممکن است پیش از وقوع، رونقی به بازار ببخشد.

در همین حال، لیکوئیدی معاملات شورت در سایر رمزارزها ۶۲ میلیون دلار بود.

لیکوئیدیشن‌های BTC. منبع: CoinGlass
لیکوئیدیشن‌های BTC. منبع: CoinGlass

با این حال، Skew تاکید کرد که، با اینکه معامله‌گران پرپچوال برای یک لگ بالاتر کمتر آماده بودند، معامله‌گران “قبلی” شورت در طی حرکت بیش از ۴۵,۰۰۰ دلار غافلگیر شده‌اند.

پس آنچه که اینجا واضح است این است که بازار معاملات پرپچوال بطور کلی نسبت به این حرکت فعلی که توسط معاملات اسپات رانده می‌شود، کمتر آماده بود، بنابراین این بدان معناست که با تعقیب قیمت اسپات توسط پرپچوال‌ها، حلقه بازخوردی از نوسانات به‌ویژه در اطراف ۴۵هزار دلار رخ خواهد داد.

منبع: Cointelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.