تحلیل بیت کوین؛ علت ریزش امروز بازار ارز دیجیتال چه بود؟ (20 آذر 1402)

علت کاهش قیمت بیت کوین امروز چیست؟

پس از یک جشن بزرگ در خیابان ساتوشی در هفته گذشته، بیت‌کوین (BTC) و آلت‌کوین‌ها با یک ذوب شدگی مواجه شده‌اند و بازار گسترده رمزارزها بیش از ۳ درصد اصلاح شده است.

ریزش شدید در بازار

بیت‌کوین (BTC) پیش از آنکه بخشی از زیان‌ها را جبران کرده و با کاهش ۴ درصدی به قیمت ۴۲,۰۹۵ دلار معامله شود، ریزشی تا ۷.۵ درصد را تجربه کرد و به ۴۰,۵۲۱ دلار رسید.



در زمان انتشار این خبر، بیت‌کوین با کاهش ۳.۳۷ درصدی به قیمت ۴۲,۳۵۷ دلار و با ارزش بازاری ۸۲۸ میلیارد دلار معامله می‌شود.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

۳۰۰ میلیون دلار لیکوئید شد

بر اساس داده‌های منتشر شده از CoinGlass، تقریباً ۳۰۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ در طی چهار ساعت گذشته لیکوئید شده‌اند. این موضوع در کل بازار رمزارزها رخ داده است و آلت‌کوین‌های با سرمایه کمتر حتی شاهد افت بیشتری بوده‌اند.

میزان لیکوئید شدن ارزهای مختلف. منبع: Coinglass
میزان لیکوئید شدن ارزهای مختلف. منبع: Coinglass

چرا قیمت بیت کوین کاهش یافت؟

بیت‌کوین در این سال شاهد رشد قابل توجهی بوده است، محرک آن انتظارات برای تأیید نظارتی اولین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبادله‌ای بیت‌کوین اسپات (ETFs) در آمریکا بوده است که می‌تواند دامنه سرمایه‌گذاران بالقوه در رمزارزها را گسترش دهد.

علاوه بر این، گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش‌های احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال آینده نیز به رشد ارزهایدیجیتال کمک کرده است. ریچارد گالوین، بنیان‌گذار مشترک مدیریت دارایی دیجیتالی در سیدنی، در مصاحبه با بلومبرگ گفت:

اهرم بازار به طور قابل توجهی افزایش یافته بود. افت فعلی بیشتر شبیه به یک اهرم‌زدایی بازار به نظر می‌رسد تا یک کاتالیست خبری بنیادی.

اخبار اقتصادی مهم در این هفته

سرمایه‌گذاران همچنین خود را برای رویدادهای مهم این هفته آماده می‌کنند، از جمله داده‌های تورم آمریکا و نشست سیاست‌گذاری پایانی فدرال رزرو در سال ۲۰۲۳. این تحولات می‌توانند به چالش‌های بیشتری برای گمانه‌زنی‌های جسورانه در مورد کاهش‌های احتمالی نرخ بهره منجر شوند.

علاوه بر این، تونی سایکامور، تحلیلگر بازار در IG Australia Pty، گفته است که گرفتن سود یک واکنش منطقی است و او انتظار دارد که کاهش‌ها به سمت دامنه ۴۰,۰۰۰ تا ۳۷,۵۰۰ دلار، از حمایت قوی خریدارانی که به دنبال استفاده از این افت هستند، برخوردار شود.

آلت‌کوین‌ها با ریزش بیشتری روبرو هستند

آلت‌کوین‌ها، به ویژه، هفته‌ای پرشور را با رالی‌های قیمتی تند در هفت روز گذشته تجربه کرده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد که این جشن برای مدتی متوقف شده است.

رمزارزهای کوچکتر، از جمله اتر (ETH)، XRP، پولکادات، و آوالانچ، کاهش‌هایی را تجربه کردند. شاخصی که نشان‌دهنده ۱۰۰ دارایی دیجیتالی برتر است، کاهشی حدود ۴ درصد را شاهد بود، که بزرگترین افت از تاریخ ۲۲ نوامبر (۱ آذر) است.

اتر (ETH) افت بیش از ۴ درصد را نشان داد، در حالی که توکن‌های مختلفی مانند FLOW، CRO، APETHETA، XTZ، NEO، TON، KAVA، و PYTH ریزش‌های روزانه بیش از ۱۰ درصد را ثبت کردند.

منبع: Coingape

سوالات پرتکرار

1 دیدگاه روشن تحلیل بیت کوین؛ علت ریزش امروز بازار ارز دیجیتال چه بود؟ (20 آذر 1402)

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.