تحلیل بیت کوین؛ چرا قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال پایین آمد؟ (۲۵ فروردین)

تحلیل بیت کوین

پس از آنکه BTC تقریباً به ۷۱,۰۰۰ دلار در چند ساعت قبل نزدیک شده بود در ساعات بعدازظهر معاملات در ایالات متحده، بیت‌کوین با کاهش شدیدی زیر ۶۶,۰۰۰ دلار قرار گرفت.

علت ریزش بازار ارز دیجیتال چه بود؟

بازار بازتابی از روند نزولی در بازارهای سنتی بوده است که تحت تأثیر افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و عدم قطعیت اقتصادی قرار دارد. بنابراین، همزمان با لرزش بازارهای سنتی، ارزهای دیجیتال نیز بی‌درنگ به روند سقوط پیوستند.

تا زمان انتشار خبر، بیت‌کوین به طور دقیق به ۶۹,۹۳۴ دلار بازگشته است که نشان‌دهنده کاهش ۵ درصدی در تنها ۲۴ ساعت گذشته است. اتریوم نیز با افت دراماتیک ۱۲ درصدی به ۳,۱۰۰ دلار رسیده بود که بخشی از زیان‌ها را جبران کرده و در زمان نگارش این متن به ۳,۲۳۰ دلار رسیده است.

سقوط بازار به جای اینکه به آرامی رخ دهد، بیشتر شبیه به سقوط آزاد بود. داده‌های بازار آتی نشان دادند که یک جلسه معاملاتی سخت برای معامله‌گرانی که از اهرم استفاده می‌کنند، در پیش بود. بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی با اهرم در تنها یک ساعت لیکوئید شد.

۱ میلیارد دلار در بازار ارز دیجیتال لیکوئید شد

با لیکوئید شدن مجموعاً ۱۷۱ میلیون دلار، معامله‌گران بایننس سخت‌ترین ضربه را خوردند، در حالی که همتایان آنها در OKX شاهد پاک شدن ۱۵۸ میلیون دلار بودند. بر اساس گزارش Coinglass خسارت کلی در بازار در ۲۴ ساعت گذشته یک ضربه عظیم به ارزش ۸۶۰ میلیون دلار که بر ۲۷۰,۹۹۳ معامله‌گر تأثیر گذاشته است.

ریزش تمام بازارها با افزایش تورم

این سقوط بازار همزمان شد با کاهش در بازارهای سهام ایالات متحده، که به داده‌های جدید تورم واکنش نشان دادند و نشان دهنده سه ماه متوالی شتاب گرفتن تورم بودند. این شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) بیش از انتظار، هرگونه خوش‌بینی باقی‌مانده برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در آینده نزدیک را کمرنگ کرده و روی امیدها به کنترل نزدیک تورم، آب سردی ریخته است.

آینده بازار ارز دیجیتال چگونه است؟

در میان این فاجعه، بیت‌کوین توانست سهم خود را در بازار تا نزدیک به ۵۶ درصد افزایش دهد و به اوج خود در این چرخه بازار برسد. این بدان معناست که حتی در حالی که بازارها سقوط می‌کنند، بیت‌کوین به نحوی موقعیت خود را به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال تقویت می‌کند.

با نگاهی به آینده، جامعه ارزهای دیجیتال منتظر رویداد هاوینگ بعدی است که برای ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است. روندهای تاریخی و نظرات کارشناسان، از جمله آرتور هیز، پیشنهاد می‌کنند که این رویداد ممکن است چندین اصلاح قیمت دیگر را به دنبال داشته باشد.

با توجه به تمام این عوامل، حرکات بازار امروز مانند یک پازل از احساسات سرمایه‌گذاران، نشانگرهای اقتصادی، و رویدادهای بزرگ پیش‌رو در ارزهای دیجیتال است.

منبع: Coinpedia

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.