تحلیل بیت کوین؛ آیا کاهش قیمت BTC ادامه دارد؟ (14 فروردین)

تحلیل بیت کوین

دوشنبه شاهد کاهش قیمت تا ۴.۵ درصد بودیم قبل از اینکه قیمت دوباره برگردد. آیا بیت کوین از سطح فعلی بازخواهد گشت، یا بازار فرصت بیشتری برای خرید بیت کوین خواهد داد؟

آیا کاهش بیشتری در راه است؟

بازار کریپتو برای دومین روز متوالی در حالت قرمز است. دوشنبه شاهد ۲.۳ درصد عقب‌نشینی بود، و تا این لحظه در روز سه‌شنبه، قیمت ۴.۴ درصد دیگر کاهش یافته است. آیا این می‌تواند تمام میزان این عقب‌نشینی باشد، یا بازار با کاهش بیشتری روبرو است؟

هنوز گپ CME پر نشده است

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

در نمودار روزانه می‌توان دید که آخرین کاهش قیمت برای BTC تنها قیمت را تا خط اصلی روند که از اوایل فوریه محترم شناخته شده است، پایین آورده است. یک بازگشت می‌تواند در اینجا رخ دهد، اما هنوز مشخص نیست که این اتفاق بیفتد.

یک سناریو که هنوز ممکن است در حال اجرا باشد، این است که یک گپ در CME وجود دارد که باید در سطح ۶۴,۱۰۰ دلار پر شود، که اتفاقاً یک سطح حمایت خوب نیز محسوب می‌شود. ممکن است قیمت از خط روند به این سطح برای بستن گپ کاهش یابد.

تا زمانی که قیمت‌ها بالا بروند بازار صعودی ادامه دارد

برای معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که ممکن است دچار تردید شوند، باید به یاد داشته باشند که بیت کوین در یک بازار صعودی قرار دارد. بازارهای صعودی زمان‌هایی هستند که قیمت‌ها افزایش می‌یابند، و هرچند قطعاً اصلاحاتی در مسیر وجود خواهد داشت، تنها کافی است استوار بایستید و این طوفان‌ها را تحمل کنید.

با نگاهی به عقب در این بازار صعودی فعلی، باید توجه داشت که تمام اصلاحات تاکنون بیش از ۲۲ درصد افزایش نیافته‌اند، و اصلاح فعلی (از بالاترین قیمت تاریخی ۷۳,۸۰۰ دلار) حدود ۱۷.۵ درصد است. قیمت باید به زیر ۶۱,۰۰۰ دلار بیفتد تا یک کاهش پایین‌تر ثبت شود، و فقط در آن زمان است که روند صعودی شکسته می‌شود.

معامله‌گران اهرمی حذف شده‌اند

یک عامل مثبت برای افزودن به این ترکیب این است که به دلیل کاهش‌های قیمت، هم نرخ‌های فاندینگ ریت و هم اپن اینترست (open interest) به طور کامل ریست شده‌اند. افرادی که با اهرم معامله می‌کردند، و به حباب بازار می‌افزودند، لیکوئید شده و حدود ۴۲۲ میلیون دلار از دست داده‌اند. این به معنای ریست بازار است، و بازگشت ممکن است به زودی اتفاق بیفتد.

در زمان انتشار، قیمت BTC به نظر می‌رسد که ممکن است در حال از دست دادن خط روند باشد، که به این معنا است که ممکن است به سمت پایین برای بستن گپ CME حرکت کند. یک فرصت عالی برای ورود یا خرید در زمان کاهش قیمت در حال بوجود آمدن است.

منبع: Cryptodaily

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.