تحلیل بیت کوین و اتریوم؛ بازار صعودی ادامه دارد؟

تحلیل بیت کوین

بسیاری پیش‌بینی کرده بودند که رالی بازار ارزهای دیجیتال پس از محو شدن شایعات ETF اسپات بیت کوین، رو به کاهش خواهد گذاشت. اما اینطور نشده است و یک تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که دو ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، یعنی بیت کوین و اتریوم، ممکن است همچنان روند صعودی داشته باشند.

ورود نقدینگی جدید به بازار

در پستی که تحلیلگر ارز دیجیتال علی مارتینز در پلتفرم X (توییتر) خود منتشر کرد، اعلام کرد که بازار ارز دیجیتال شاهد ورود حدود 10.97 میلیارد دلار سرمایه بوده است که بالاترین سطح در سال جاری محسوب می‌شود. به گفته او، این ورود سرمایه به ارز دیجیتال می‌تواند بالقوه نشان دهد که سرمایه‌گذاران نسبت به این دارایی‌ها بشدت خوش‌بین هستند.

نمودار تغییرات ارزش خالص تجمیع به وقوع پیوسته بازار
نمودار تغییرات ارزش خالص تجمیع به وقوع پیوسته بازار

در عین حال، شواهد بیشتری وجود دارد که نشان می‌دهد بازار و به ویژه بیت کوین، ممکن است در روزهای آینده شاهد ورود پول تازه باشد. مارتینز در پست بعدی خود اشاره کرد که در 4 نوامبر بیش از 700 هزار آدرس جدید بیت کوین ایجاد شده است. این تحلیلگر معتقد است چنین اتفاقی یک نقطه عطف مهم است زیرا رشد شبکه بیت کوین یکی از بهترین پیش‌بینی کننده‌های قیمت است.

نمودار آدرس‌های جدید بیت‌کوین
نمودار آدرس‌های جدید بیت‌کوین

مشخص نیست دلیل این ورودهای سرمایه و احیای علاقه به بازار ارز دیجیتال چیست. اما برخی معتقدند ممکن است سرمایه‌گذاران نهادی باشند که موضع‌گیری می‌کنند تا از تصویب احتمالی درخواست‌های در حال بررسی ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا سود ببرند.



دیگران معتقدند هاوینگ بیت کوین ممکن است دلیل احیای قیمت بیت کوین و به تبع آن بازار ارز دیجیتال باشد. از نظر تاریخی، بیت کوین پیش از رویداد هاوینگ، افزایش قیمت قابل توجهی داشته است. انتظار می‌رود هاوینگ بعدی در آوریل 2024 رخ دهد.

هر دلیلی داشته باشد، شکی نیست که ورود پول تازه به اکوسیستم یک تحول مثبت است. یک تحلیلگر خاص ارز دیجیتال در گذشته اشاره کرده بود بسیاری از آلت کوین‌ها به دلیل کمبود نقدینگی در بازار سست هستند و می‌توانند با احیای علاقه به بازار رشد کنند. 

علاقه نهادی از خارج آمریکا وارد می‌شود

بر اساس گزارش بلومبرگ، مقام ناظر مالی هنگ کنگ، کمیسیون اوراق بهادار و مالی (SFC)، در حال بررسی امکان راه‌اندازی صندوق‌های خرید و فروش مبادله‌ای (ETF) است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد مستقیماً در خود ارز دیجیتال (معاملات اسپات) سرمایه‌گذاری کنند.

این تحول در حالی رخ می‌دهد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنان از تصویب درخواست‌های در حال بررسی ETF بیت کوین اسپات خودداری می‌کند که به سرمایه‌گذاران آمریکایی اجازه می‌دهد مستقیماً در بیت کوین به عنوان پرچم‌دار ارزهای دیجیتال موضع‌گیری کنند.

این موضوع تضاد آشکار بین رویکرد نسبت به صنعت ارز دیجیتال در خارج از آمریکا و در داخل آمریکا را بیش از پیش نشان می‌دهد. با این حال، رویکرد مثبت مقامات ناظر در خارج از آمریکا قابل ستایش است زیرا صنعت ارز دیجیتال همچنان شاهد علاقه از چنین مناطقی است.

نمودار قیمت بیت‌کوین
نمودار قیمت بیت‌کوین

منبع: NewsBTC

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.