سقوط قیمت بیت کوین پس از شکایت CFTC از صرافی بایننس

اخبار روز ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین (BTC) که در حال سپری کردن یکی از بهترین هفته‌های خود بود پس از شکایت کمیسیون معاملات معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) علیه بایننس و موسس آن چانگ پنگ ژائو معروف به CZ به کانال ۲۶ هزار دلار سقوط کرد.

نقشه بازار ارزهای دیجیتال ۸ فروردین
نقشه بازار ارزهای دیجیتال ۸ فروردین منبع: کریپتورنک

علت کاهش قیمت بیت کوین تا کانال ۲۶ هزار دلار چیست؟

کمیسیون معاملات معاملات آتی کالای ایالات متحده ادعا می‌کند صرافی بایننس عمدا محصولات مشتقات کریپتویی ثبت نشده در ایالات متحده را ارائه می‌کند.

پس از انتشار این خبر، قیمت بیت کوین روند نزولی خود را آغاز کرد و تا ۲۶۵۵۵ دلار کاهش یافت که پایین ترین قیمت btc از ۱۷ مارس است. در زمان نوشتن این مطلب افت قیمت بیت کوین همچنان ادامه دارد و پادشاه ارزهای دیجیتال با ۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت ۲۶٬۸۳۳ دلار دست به دست می‌شود.

شکایت CFTC از بایننس و CZ

گزارش خبرگزاری بلومبرگ نشان می‌دهد CFTC علیه صرافی بایننس و مدیر عامل آن به دلیل تخلفات تجاری شکایت کرده است. شایان ذکر است این سازمان از سال ۲۰۲۱ پیگیر صرافی بایننس بود و در ماه فوریه گفته بود که بایننس احتمالا با اقدامات نظارتی در ایالات متحده مواجه خواهد شد.

علاوه بر CFTC، بایننس توسط سرویس درآمد داخلی و دادستان‌های فدرال که پایبندی صرافی به قوانین مبارزه با پولشویی را بررسی کرده‌اند، تحت بازرسی قرار گرفته است. در همین حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در حال بررسی است که آیا بایننس به معامله گران آمریکایی اجازه دسترسی به اوراق بهادار ثبت نشده را داده است یا خیر.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.