بیت کوین در ایران

بیت کوین در ایران

آیا می دانید بیت کوین چیست؟ آیا از جایگاه بیت کوین در ایران اطلاع دارید؟رمز ارز و ارز دیجیتالی از جمله تکنولوژی های جدید در سراسر جهان هستند که توجه عده زیادی را به سوی خود جلب کرده اند و هر چه می گذرد استقبال از این ارز ها بیشتر می شود.

خرید و فروش ارز های دیجیتالی و رمز ارز ها در سال های گذشته در ایران ممنوع بوده اند و از سوی دولت منع خرید و فروش آن وجود داشته است. اما خوشبختانه امروزه در کشور ایران نیز مانند سایر کشور های جهان، خرید و فروش ارز دیجیتالی و رمز ارز به شکل قانونی انجام می شود.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یکی از معروف ترین رمز ارز ها است و اولین رمز ارزی است که در جهان تولید شد و مورد استفاده قرار گرفت. این رمز ارز از تکنولوژی بلاک چین استفاده می کند و با استفاده از سیستم بلاک چین از امنیت فوق العاده بالایی برخوردار است، به گونه ای که تا کنون هیچ هکری نتوانسته است این شبکه را هک کند و مورد حمله سایبری قرار دهد.

از این رو می توان گفت که بیت کوین از امنیت بسیار زیادی برخوردار است و سرمایه گذاری در آن بسیار مفید و اثر بخش است.

به صورت کلی بیت کوین ها به شکل غیر متمرکز هستند و هیچ دولتی نمی تواند بر روی آنها تسلط داشته باشد.

با استفاده از بیت کوین می توان به راحتی انتقال ارز در سراسر دنیا را انجام داد به شکلی که کارمزد انجام این کار بسیار پایین باشد.

بیت کوین در ایران:

همان طور که در بخش های فوق اشاره شد، بیت کوین در ایران نیز در سال های اخیر رایج شده است و استفاده از آن به شکل قانونی امکان پذیر گشته است و با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی رویترز در این زمینه، مشخص گردیده است که استخراج بیت کوین در ایران به میزان چهار و نیم درصد از کل استخراج آن در جهان است و با این وجود می توان گفت که حجم گردش مالی آن در ایران در حدود یک میلیارد دلار است.

لازم به ذکر است که علاوه بر خرید و فروش ، استخراج آن از طریق ماینر ها نیز در داخل کشور ما بسیار  رونق گرفته است. به گونه ای که نه تنها از سوی دولت استخراج بیت کوین انجام می شود، بلکه بسیاری از اشخاص نیز به خرید دستگاه استخراج رمز ارز بیت کوین پرداخته اند و این رمز ارز را به شکل قانونی استخراج می کنند و پولی را از این طریق به دست می اورند.

میزان سود آوری بیت کوین در ایران:

به صورت کلی در این رابطه باید گفت که میزان سود آوری بیت کوین در سراسر جهان یکسان است. اما بر اساس تحقیقات انجام شده در رابطه با بلاک چین مشخص شده است که بالغ بر 50 درصد از آدرس های بیت کوین در سود هستند و در کشور ایران این آمار تا سال 1400 به میزان 91 درصد نیز رسیده است.

با این وجود می توان گفت که بیت کوین در حالت کلی دارای سود آوری زیادی است و از این رو از پرطرفدار ترین رمز ارز ها به حساب می آید.

در رابطه با میزان سود آوری بیت کوین در ایران باید به این مساله نیز اشاره کنیم که در حالت کلی میزان سود اوری این ارز دیجیتال به میزان سرمایه اولیه، مدت زمان سرمایه گذاری و قیمت بیت کوین خریداری شده نیز وابسته است که برای محاسبه میزان سود نباید از این مساله غافل شد.

انواع روش های کسب درامد از بیت کوین در ایران:

از بیت کوین در ایران به روش های مختلفی می توان کسب درآمد کرد که این روش ها از قبیل زیر هستند:

درامد استخراج بیت کوین در ایران:

از آنجایی که برای استخراج بیت کوین به نیروی برق زیادی نیاز است و قیمت برق در ایران ارزان است، استخراج بیت کوین در ایران از سود آوری خوبی برخوردار است ولی با ممنوعیت هایی از سوی دولت مواجه شده است که ممکن است که امکان استخراج بیت کوین را مختل کند.

درآمد خرید و نگهداری از بیت کوین در ایران:

خرید و نگهداری نیز از دیگر روش های کسب سود از طریق این رمز ارز است که خرید آن برای افراد تازه کار بسیار مفید و سود آور است و بر اساس مدت زمانی که آن را نگهداری کرد می توان سود خوبی به دست آورد.

درآمد حاصل از ترید و معاملات بیت کوین در ایران:

راه سوم برای کسب سود از بیت کوین ترید کردن آن در بازار ارز است. در این حالت افرادی با تجربه و حرفه ای به تحلیل و بررسی وضعیت بیت کوین می پردازند و آینده دور و نزدیک آن را پیش بینی می کنند. این افراد از انجام ترید و تحلیل های خود پولی را از اشخاصی که قصد سرمایه گذاری در بیت کوین دارند، دریافت می کنند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.