جهش قیمت بیت کوین در پی سقوط ارزش بانک فرست ریپابلیک

اخبار روز بازار ارز دیجیتال

با وجود سقوط نزدیک به ۱۰ درصدی قیمت بیت کوین در هفته گذشته به نظر می‌رسد هفته جاری برای ارزهای دیجیتال متفاوت رقم خواهد خورد. پس از سقوط ۵۰ درصدی ارزش سهام فرست ریپابلیک بانک (First Republic Bank) با افزایش نگرانی در مورد بحران بانکی ایالات متحده، قیمت بیت کوین افزایش قابل توجهی را تجربه کرد.

پیشنهاد توکن باز: اگر قصد خرید بیت کوین را دارید پیشنهاد می‌کنیم صرافی آبان تتر، یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایران را انتخاب کنید:

خرید بیت کوین از آبان تتر

در لحظه نوشتن این مطلب بیت کوین با ۵.۰۷ درصد افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، در قیمت ۲۸٬۷۰۳ دلار دست به دست می‌شود. به دنبال رشد بیت کوین، بازار کریپتو بار دیگر سبزپوش شد.

وضعیت بازار ارز دیجیتال ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
وضعیت بازار ارز دیجیتال ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ منبع: cryptorank.io

به گفته رئیس تحقیقات پلتفرم آموزشی کریپتو استرالیا Collective Shift، قیمت بیت کوین بلافاصله پس از اینکه چارلز گاسپرینو، گزارشگر فاکس نیوز بیزینس، خبر داد که بانکدارانی که با First Republic Bank کار می‌کنند، انتظار دارند این موسسه به دولت متوسل شود، افزایش یافت.

سال ۲۰۲۲ دیدیم که بازار کریپتو همبستگی زیادی با اقتصاد کلان و بازارهای سهام پیدا کرده بود و همزمان با افت آن‌ها دچار ریزش می‌شد. اما به نظر می‌رسد این همبستگی برعکس شده است و با ظهور اخبار منفی در آن بازارها، سرمایه‌گذاران به بازار کریپتو هجوم می‌آورند.

اطلاعات سانتیمنت نشان می‌دهد ارتباط بین بیت کوین و شاخص بازار سهام S&P 500 در حال کاهش است و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند بیت کوین پناهگاه امنی برای حفظ ارزش پول آن‌هاست.

کاهش همبستگی بیت کوین و شاخص s&p500 منبع: توییتر سانتیمنت
کاهش همبستگی بیت کوین و شاخص s&p500 منبع: توییتر سانتیمنت

بحران بانکی از ابتدای سال ۲۰۲۳ خسارات سنگینی بر موسسات مالی در ایالات متحده وارد کرده است. در 8 مارس، شاهد ورشکستگی بانک سیلورگیت بودیم و دو روز بعد، بانک سرمایه‌گذاری سیلیکون ولی توسط وزارت حفاظت مالی کالیفرنیا تعطیل شد.

با وجود این آشفتگی، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده همچنان تاکید دارد که بخش بانکی آمریکا قوی و باثبات است. یلن در نشست شورای نظارت بر ثبات مالی در 21 آوریل گفت:

سیستم بانکی ما سالم است، با سرمایه و موقعیت نقدینگی قوی.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.