CPI ماه می بیت کوین را به 26,500 دلار رساند

cpi btc

قیمت بیت کوین در چند روز گذشته در حدود 26000 دلار متوقف شده بود، اما اعلام تورم مصرف کننده آمریکا (CPI) در ماه می آن را تغییر داد.

برآوردهای کلی برای اعداد CPI و Core CPI به ترتیب 4.1% و 5.2٪ بود که هر دو در واقعیت کمی متفاوت بودند. پس از اعلام CPI بیت کوین با افزایش قیمت فوری واکنش نشان داد و در عرض چند دقیقه چند صد دلار بالا رفت. این مقدار تورم کمترین مقدار تورم از ماه می 2021 است.

تبلیغات: اگر به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال امن که با امکانات گسترده هستید پیشنهاد می‌کنیم از صرافی بیت پین دیدن کنید.

ایالات متحده نرخ تورم ماه می را دیروز (13 ژوئن) اعلام کرد که نشان می‌داد CPI نسبت به سال گذشته افزایش 4 درصدی داشته است که اندکی کمتر از انتظار 4.1 درصد بود.

Core CPI، که بخش‌های بی‌ثبات‌تر مانند غذا و انرژی را حذف می‌کند، 5.3 درصد افزایش یافته است، کمی بالاتر از برآورد 5.2 درصد.

افزایش قیمت بیت کوین پس از اعلام نرخ CPI ماه می منبع: بایننس

بیتکوین با یک افزایش کوتاه فوری قیمت واکنش نشان داد که آن را از 26200 دلار به بالاترین سطح سه روزه کمی بیش از 26400 دلار رساند. با این حال، این افزایش کاملا مقطعی بود و در کمتر از نیم ساعت افت قیمت شدیدی آغاز شد و قیمت تا 25,712 دلار کاهش یافت.

کاهش اعداد CPI می‌تواند به این معنی باشد که فدرال رزرو ایالات متحده در نهایت دست از سخت‌گیری در مورد افزایش نرخ بهره و سیاست پولی خود برخواهد داشت که این موضوع کاملا بر وفق مراد ارزهای دیجیتال است.

بهترین قیمت بیت کوین در صرافی‌های مختلف را پیدا کن

پیش بینی وضعیت بیت کوین با در نظر گرفتن CPI

تورم کمتر از انتظار امیدوارکننده است اما سرمایه‌گذاران همچنان احتیاط پیشه کرده‌اند و ترجیح می‌دهند تا اعلام داده‌های کلان اقتصادی بیشتر صبر کنند. امروز قرار است جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) برگزار شود که در آن سرنوشت نرخ بهره مشخص می‌شود.

آمار نرخ تورم قرار است ساعت 21:30 امشب منتشر شود و پس از آن جروم پاول رییس فدرال رزرو سخنرانی خواهد داشت که این سخنرانی نیز اغلب تاثیر زیادی روی مارکت دارد.

به هر حال باید صبر کرد و دید اخبار امیدوارکننده از اقتصاد کلان توان کاور کردن اخبار و اتفاقات بد هفته گذشته را دارد یا خیر. در اخبار توکن باز دیدیم که چگونه شکایت SEC از بایننس و کوین بیس کل مارکت کریپتو را وارد فضای مملو از ترس و شک قرار داد و شاید امروز شاهد برگشتن ورق باشیم.

درصورت افزایش مجدد نرخ بهره بیت کوین چه می‌شود؟

مایکل ون دی پوپ معامله گر و تحلیلگر معروف بازار کریپتو معتقد است در صورت افزایش بیش از انتظار نرخ بهره احتمال کاهش قیمت بیت کوین تا 25 هزار دلار وجود دارد. برعکس اگر افزایش نرخ بهره متوقف شود یا کمتر از انتظار باشد احتمال افزایش قیمت بیت کوین تا 26.5 هزار دلار وجود دارد.

سخن پایانی

آیا آخرین کاهش تورم، فدرال رزرو را متقاعد می‌کند که نرخ بهره را ثابت نگه دارد یا می‌تواند نشان دهنده تغییر در سیاست پولی باشد؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.