تحلیل قیمت بیت کوین کش (BCH) به بهانه افزایش 100 درصدی

بیت کوین کش

قیمت بیت‌کوین کش (BCH) در یک هفته دو برابر شد و به بالاترین حد یک ساله خود رسید. به نظر می‌رسد لیست شدن این ارز دیجیتال در EDX Markets، یک صرافی ارز دیجیتال که توسط غول‌های مالی سنتی حمایت می‌شود، تاثیر زیادی در افزایش قیمت اخیر BCH داشته است.

افزایش شدید قیمت بیت‌کوین کش باعث جلب توجه معامله‌گران خرده‌فروشی شد و توجه رسانه‌های اجتماعی را نیز شدیدا جلب کرد. به طوری که حجم معاملات BCH به رکورد بالایی در سال رسید.

در زمان نوشتن این مطلب افزایش قیمت بیت کوین کش همچنان ادامه دارد. قیمت BCH با 14 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 222 دلار رسیده است.

اطلاعات سایت سنتیمنت (Santiment)، نشان می‌دهد صحبت از بیت کوین کش در رسانه‌های اجتماعی افزایش یافته است و به بالاترین حد در سه سال اخیر رسیده است. به علاوه حجم معاملات سالانه BCH نیز رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

مروری کوتاه بر بیوگرافی بیت کوین کش (BCH)

بیت‌کوین کش یک هارد فورک از بلاک چین اصلی بیت‌کوین است که در جولای ۲۰۱۷ اتفاق افتاد. این هارد فورک از بیت‌کوین عمدتا برای عملکرد به عنوان یک شبکه پرداخت توسعه داده شد. هدف سازندگان این بود که بر مشکلات مقیاس پذیری شبکه بیت کوین با افزایش اندازه بلاک غلبه کنند اما شبکه بیت کوین کش هنوز نتوانسته است با حجم تراکنش‌های بلاک چین اصلی بیت کوین رقابت داشته باشد.

بر اساس BitInfoCharts، در حالی که 24 ساعت گذشته تراکنش های بیت کوین کش تقریبا 92 میلیون دلار بود، تراکنش‌های بیت کوین به 11 میلیارد دلار افزایش یافت. با این حال، آخرین عملکرد بازار بیت‌کوین کش حاکی از تغییر قابل‌توجهی در بازار آن و افزایش پذیرش آن در بین سرمایه‌گذاران است. بر اساس اطلاعات Coinmarketcap قیمت فعلی بیت کوین کش همچنان 95 درصد از بالاترین قیمت آن یعنی 4355 دلاری که در دسامبر 2017 به آن رسیده بود، کم‌تر است.

تحلیل قیمت بیت کوین کش (BCH)

نمودار قیمت بیت کوین کش در تایم فریم هفتگی
نمودار قیمت بیت کوین کش در تایم فریم هفتگی منبع: بایننس

در تایم فریم هفتگی بیت کوین افزایش حجم معاملات در هفته گذشته کاملا مشهود است. از نظر تکنیکال قیمت فعلا در منطقه اشباع خرید است و می‌توان انتظار اصلاح قیمت را داشت.

بهترین قیمت بیت کوین کش (BCH) در صرافی‌های ایرانی

نمودار قیمت بیت کوین کش در تایم 4 ساعته
نمودار قیمت بیت کوین کش در تایم 4 ساعته منبع: بایننس

در تایم فریم روزانه نیز شاخص قدرت نسبی (RSI) بالای 80 است و نشان دهنده اشباع خرید است. میانگین‌های متحرک ساده 7 و 25 و 200 هفته فاصله زیادی از قیمت فعلی بیت کوین کش دارند.

قیمت بیت کوین کش مقاومتی در قیمت 224 دلار دارد و در صورت بسته شدن کندلی بالای این سطح می‌توان انتظار افزایش قیمت تا 260 دلار و سپس 300 دلار را داشت. با توجه به رشد چند روز اخیر شاید منطقی‌تر باشد که انتظار یک اصلاح قیمت را داشته باشیم. مگر اینکه احساسات صعودی بازار پیرامون بیت کوین کش همچنان به قوت خود باقی بماند و تقاضای جدیدی را شاهد باشیم که اصلاح قیمت را به تعویق بیاندازد.

اگر قیمت BCH اصلاح کند اولین حمایت احتمالا در محدوده 180 دلار باشد.

نمودار قیمت بیت کوین کش در تایم 4 ساعته
نمودار قیمت بیت کوین کش در تایم 4 ساعته منبع: بایننس

در نمودار 4 ساعته یک واگرایی RSI دیده می‌شود. یعنی در حالی که روند قیمت افزایشی است روند حرکت RSI حالت نزولی به خود گرفته است. این موضوع به عنوان هشدار تغییر روند عمل می‌کند. بنابراین اصلاح قیمتی که در موردش صحبت کردیم ممکن است نزدیک باشد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.