آیا بازی های کسب درآمد بلاکچینی می‌تواند موتور بازار صعودی ارز دیجیتال را روشن کند؟

بازی های بلاکچینی

تا به اینجا روشن است که فناوری بلاک‌چین بر صنایع سنتی تأثیر قابل توجهی داشته است. بحث پیرامون دارایی‌های دیجیتال همچنان ادامه دارد، اما مفید بودن و مزایای بلاک‌چین به طور فزاینده‌ای در صنایع مختلف شناخته شده است. در سال 2022، ارزش بازار فناوری بلاک‌چین 11.1 میلیارد دلار بوده و پیش‌بینی شده است تا سال 2030 به 469.5 میلیارد دلار برسد که نشان‌دهنده نرخ رشد سالانه ترکیبی 59.9 درصدی است.

در این مقاله وضعیت فعلی بازی‌های بلاک‌چینی و تأثیر آن و همچنین پتانسیل قابل‌توجه آن برای پیشبرد بازار ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

مزایای بازی های بلاکچینی

در این بازار رو به رشد، بازی‌های بلاک‌چینی گوشه قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند.

مزایای مالکیت دیجیتال، جذابیت رقابت واقعی مبتنی بر پاداش و شفافیت، گیمرها و استودیوهای سنتی بیشتری را جذب می‌کند. بخش بازی‌های بلاک‌چینی اخیراً موفق به دستیابی به مرز یک میلیون کیف پول منحصربه‌فرد فعال روزانه شد که نشان‌دهنده 33 درصد از فعالیت‌های ماهانه بخش صنعت بلاک‌چین است.

سرمایه‌گذاری‌های مالی قابل ‌توجه معادل 739 میلیون دلار در سه‌ماهه اول 2023، بر پتانسیل این بخش و اطمینان سرمایه‌گذاران تأکید دارد. همزمان با ادامه استفاده از ارزهای دیجیتال و NFTها توسط بازی‌های بلاک‌چینی، اقتصاد صنعت گیمینگ در حال تغییر شکل است.

ادغام دارایی‌ها و اقتصادهای واقعی ایجاد شده توسط بازیکنان و تریدرها در این فضا می‌تواند به خوبی پیش‌زمینه‌ای برای برانگیختن موج بعدی صعود قیمت‌ها باشد.

بررسی وضعیت فعلی بازی‌های بلاک‌چینی

روند رشد بازی‌های ارز دیجیتالی در طول سه‌ماهه چهارم 2023 ادامه داشته است.

پیش‌تر تنها شرکت‌های نوپا و پروژه‌های جدید را در این بخش می‌دیدیم اما اکنون توسعه‌دهندگان بازی باسابقه و شرکت‌های بزرگ به شدت در حال سرمایه‌گذاری بر روی خلق بازی‌های بلاک‌چینی با کیفیت بالا هستند.



انتظار می‌رود این حرکت درک از بازی‌های وب 3.0 را به طور قابل توجهی تغییر دهد و کل صنعت را احیا کند.

مهم‌تر از همه، این شرکت‌ها انواع ژانرها از جمله نقش‌آفرینی، بتل رویال، بازی مبتنی بر تجارت و RTS را ایجاد کرده‌اند. این تنوع به بازی‌های بلاک‌چینی اجازه می‌دهد تا در بخش‌های مختلف گسترش یابد و انواع گیمرها را جلب کند.

تأثیرات RWAها بر بازی‌های بلاک‌چینی

روند شکل‌گیری دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) در بازی‌ها به سرعت در حال کسب محبوبیت است.  پیش‌بینی می‌شود، دارایی‌های دنیای واقعی “دوران طلایی” جدیدی را در هر دو حوزه بلاک‌چین و مالی سنتی باز کند.



دارایی‌های مرتبط با دنیای واقعی (RWA) به پرشتاب‌ترین دسته در زمینه مالی غیرمتمرکز (DeFi) تبدیل شدند، به‌طوری‌که ارزش کل آنها تا سپتامبر 2023 تقریباً دو برابر شده و به 2.5 میلیارد دلار رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 این عدد به بیش از 16 هزار میلیارد دلار برسد.

این رشد به سمت ابزارهای سنتی تولیدکننده سود، مانند خزانه‌داری آمریکا و اعتبارات خصوصی سوق پیدا کرده است که به دلیل افزایش نرخ بهره و بازار رو به نزول ارزهای دیجیتال جذاب‌تر شده‌اند.

RWAهای غیر استیبل‌کوین – به‌ویژه آن‌هایی که عایدی مانند اعتبارات خصوصی قالب‌ریزی شده، املاک و مستغلات و خزانه‌داری را ارائه می‌دهند – افزایش قابل‌توجهی در سهم بازار خود تجربه کرده‌اند، به طوری که سهمشان از 31 درصد در ژانویه به 53 درصد در سپتامبر 2023 رسیده است.

اکثریت تقاضا برای RWAها توسط تعداد نسبتاً کمی از کاربران بومی ارز دیجیتال رانده می‌شود. این نشان می‌دهد در حالی‌که بخش RWA رو به رشد است، اما عمدتاً توسط کاربرانی که از قبل با فضای ارز دیجیتال آشنا بوده و در آن فعال هستند، مورد استقبال قرار گرفته‌است و نه اینکه موجب جلب مخاطبان جدید یا سرمایه‌گذاران سنتی شده باشد.

غیرمتمرکزسازی چه تأثیری بر صنعت بازی داشته است

شاید بازی‌های بلاک‌چینی به نظر بخش بسیار کوچکی از صنعت بازی‌های سنتی بزرگ باشند، اما تأثیر غیرمتمرکزسازی کاملاً مشهود است – به ویژه در نحوه درآمدزایی بازی‌های امروزی.

روندهای اخیر نشان می‌دهد بازی‌های وب 3.0 در حال تکامل به سمت شباهت بیشتر به معادل‌های وب 2.0 خود با گرافیک و گیم‌پلی بهبود یافته و فرایند ساده شده ورود هستند.



بازی‌های محبوب به آرامی ویژگی‌های غیرمتمرکز را به بازی‌های خود معرفی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند منحنی یادگیری به حداقل برسد.

سیستم پاداش مبتنی بر ارز دیجیتال در آخرین نسخه GTA

ما دیده‌ایم یوبی‌سافت ویژگی‌های NFT را به بازی‌های AAA خود از جمله اساسینز کرید معرفی کرده و شایعاتی مبنی بر افزودن سیستم پاداش مبتنی بر ارز دیجیتال به آخرین نسخه GTA توسط راک‌استار گیمز وجود دارد. این تغییر با هدف گسترش جذابیت بازی‌های وب 3 برای افراد خارج از حباب بلاک‌چین – گامی حیاتی به سوی اتخاذ جریان اصلی – صورت گرفته است.

چالش‌های بازی‌های بلاک‌چینی

بازی‌های کاملاً آن‌چین گامی جسورانه در غیرمتمرکزسازی برمی‌دارند و هر جنبه‌ای از بازی را روی بلاک‌چین قرار می‌دهند که منجربه برقراری ارتباط بین زنجیره‌ای بدون مجوز، مالکیت اجتماعی و تجربیات جدید بازی می‌شود.

چالش‌های فنی بلاک‌چین – مانند مسائل مربوط به سرعت و مقیاس‌پذیری – همچنان بازی‌هایی را که به فرمت‌های ساده‌تر نوبتی تکیه دارند، محدود می‌کند.

این پلتفرم‌ها راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر و خودکاری ارائه می‌دهند که تعامل مخاطب را به جریانی پویای درآمدزا تبدیل می‌کنند و پتانسیل مدل‌های بازی غیرمتمرکز برای راندن رشد و پایداری صنعت را بیش از پیش نشان می‌دهند.

چالش‌های بازی‌های سنتی

با این حال صنعت بازی‌های سنتی نیز با چالش‌هایی در توزیع، اتخاذ بازار و تعادل بین منافع غول‌های قدرتمند بازی‌های سنتی و ایدئولوژی نوآورانه بازی‌های بلاک‌چینی روبروست.

همزمان با پیشرفت صنعت، این عوامل مسیر و موفقیت غیرمتمرکزسازی در دنیای بازی‌ها را تعیین خواهند کرد.

کلید موفقیت در این فضا به نظر می‌رسد رویکردی متوازن باشد که از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بلاک‌چین بهره می‌برد در حالی که جنبه‌های اصلی جذابیت بازی‌ها برای مخاطبان گسترده‌تر را حفظ می‌کند.

آینده بازی‌های بلاک‌چینی و پویایی بازار

همزمان با بازنگری در تحول بازی‌های بلاک‌چینی، مشخص می‌شود که این بخش پتانسیل تاثیرگذاری قابل‌توجهی بر پویایی‌های آتی بازار دارد.

ادغام فناوری پیشرفته بلاک‌چین با صنعت بازی از طریق مالکیت، امنیت و شفافیت، تعامل بازیکنان را تعریف دوباره کرده و مسیر را برای اقتصادهای بازی متمرکز بر بازیکن و غیرمتمرکز هموار نموده است.

افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، ظهور راه‌حل‌های نوآورانه غیرمتمرکز و درگیری رو به رشد غول‌های بازی‌سازی سنتی، به طور جمعی مسیر رشد بخش را نشان می‌دهند. 

بازی‌های بلاکچینی چگونه باعث رشد بازار ارز دیجیتال می‌شوند؟

ادغام دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) در بازی‌ها، نگاهی به آینده‌ای است که بازارهای دارایی دیجیتال و سنتی در آن همگرا می‌شوند و احتمالاً موج بعدی صعود قیمت‌ها را رقم می‌زنند.

با در نظر گرفتن این عوامل، منطقی است که ادعا شود بازی‌های بلاک‌چینی می‌توانند نیروی محرکه مرکزی برای رشدهای آتی بازار باشند. با این حال، درنظرگرفتن کاربر در تعیین آینده صنعت کلیدی است.

کلام پایانی

مهم است که توسعه‌دهندگان و پروژه‌ها به طور موثری به نگرانی‌ها و انتقادات جامعه بازی‌های سنتی از این بخش پاسخ دهند و فرایند آغاز به کار را برای افراد ناآشنا با ارز دیجیتال و مالی غیرمتمرکز ساده‌تر کنند.

اگر این چالش‌ها به طور موثر مقابله شوند، بازی‌های بلاک‌چینی می‌توانند سنگ بنای انقلاب دیجیتال بعدی هم در بازارهای بازی و هم مالی باشند.

منبع: Dailyhodle

سوالات پرتکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.