پیش بینی بیت کوین امروز؛ سقوط به کانال ۲۱ هزار دلار نزدیک است؟

تحلیل قیمت بیت کوین 5 تیر1401

همانطور که پیش‌بینی کرده بودیم مقاومت ۲۵ هزار دلاری سخت و سنگین عمل کرد و گاوها پس از چندین بار تلاش برای شکستن این سطح بالاخره خسته شدند و زمین را به خرس‌ها واگذار کردند.

از زمانی که بیتکوین ۲۵٬۲۵۰ دلار را فتح کرد (۹ روز پیش) روندی نزولی را تجربه کرد که ماحصل آن تا لحظه نوشتن این مطلب سقوط به زیر ۲۳ هزار دلار است.

وضعیت بازار ارز دیجیتال ۶ اسفند
وضعیت بازار ارز دیجیتال ۶ اسفند منبع: cryptorank.io

در لحظه نوشتن این مطلب قیمت بیت کوین به ۲۲٬۹۳۲ دلار رسیده و ۳.۸۵ درصد ریزش قیمت را نسبت به دیروز نشان می‌دهد.

مارکت کپ بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۴۸ درصد کاهش داشته و به ۱.۰۵ تریلیون دلار رسیده است. حجم معاملات نیز تقریبا همین مقدار کم شده و به ۵۳.۳۱ میلیارد دلار رسیده است.

بهترین قیمت خرید بیت کوین در کدام صرافی داخلی یافت می‌شود؟

نکته جالب حجم بالای دارایی‌های لیکویید شده در ۲۴ ساعت گذشته است. داده‌های سایت کوین گلس نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۸.۸ میلیون دلار در بازار فیوچرز لیکویید شده که از این مقدار ۱۴۴ میلیون دلار مربوط به پوزیشن‌های لانگ بوده است.

علت کاهش قیمت بیت کوین چه بود؟

روز پنج شنبه شاخص هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) مقدار ۴.۷ درصد اعلام شد که از مقدار پیش‌بینی شده (۴.۳ درصد) بیشتر بود. این یعنی تورم به آن سرعتی که انتظار می‌رفت کاهش نیافته است.

در تحلیل‌های توکن باز بارها ارتباط تورم آمریکا و بازار کریپتو را بررسی کرده‌ایم. همانطور که می‌دانید تورم بالا به ضرر بیت کوین و دارایی‌های ریسکی است چراکه بانک مرکزی آمریکا برای کنترل تورم سیاست‌های انقباضی در پیش می‌گیرد و با این سیاست‌ها پول را از کلیه بازارها به خصوص بازار دارایی‌های ریسکی بیرون می‌کشد.

مثلا نرخ بهره یا همان نرخ سود بانکی را بالا می‌برد تا مردم ترجیح بدهند جای خریدن btc پول خود را در بانک سپرده کنند. افزایش بیش از انتظار PCE می‌تواند نرخ بهره در ماه مارچ را به جای ۰.۲۵ درصد ۰.۵ درصد افزایش دهد که احتمالا به کاهش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ختم شود.

به همین دلیل است که هر زمان تورم بالاتر از انتظار اعلام می‌شود شاهد نزول در بازار کریپتو هستیم. چند روز اخیر نیز دقیقا همین اتفاق افتاده است و شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال هستیم.


ما تو توکن باز بیت کوین رو خیلی ساده و جذاب توضیح دادیم که از خوندنش قطعا لذت می‌برین؛
بیت کوین چیست؟ به زبان ساده و خودمونی ولی حرفه‌ای


نظر تحلیلگران مطرح بازار کریپتو در مورد وضعیت قیمت بیت کوین چیست؟

مایکل ون دی پوپ (Michaël van de Poppe) تحلیلگر شناخته شده بازار کریپتو نسبت به چشم‌انداز کوتاه مدت بازار کریپتو خوشبین است و معتقد است روند کلی بازار فعلی همچنان صعودی است و کاهش‌های اخیر قیمت صرفا اصلاح قیمت هستند. وی در توییتر خود نوشت:

تا زمانی که بیت کوین بالای 22 هزار دلار باقی بماند، می‌توان انتظار افزایش قیمت دوباره تا 25 هزار دلار را داشت.

رکت کپیتال (Rekt Capital) نام تحلیلگر دیگری است که معتقد است بیتکوین هنوز بالاتر از مقاومت پایین‌تر خود (مقاومت در ۲۳٬۳۳۵ دلار) قرار دارد. وی انتظار دارد گاوها یکبار دیگر یورش ببرند و آخرین تلاش خود برای رساندن قیمت بیت کوین به بالای ۲۵ هزار دلار را انجام دهند.

دلار بار دیگر سد راه بیتکوین شد

پس از انتشار داده‌های شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) بازار سهام ایالات متحده افت شدیدتری نسبت به بازار کریپتو تجربه کرد. شاخص S&P 500 و Nasdaq Composite به ترتیب 1.4% و 1.7% افت کردند.

اما شاخص دلار آمریکا (DXY) با 0.50 درصد افزایش به بالاترین سطح دو ماهه خود یعنی 105.14 رسید.

نمودار شاخص دلار آمریکا (DXY) منبع: tradingview

افزایش دو ماه اخیر قیمت‌ها در بازار ارزدیجیتال دقیقا از زمانی آغاز شد که شاخص دلار ضعیف عمل می‌کرد. اما درست زمانی که شاخص دلار روند روبه رشد خود را آغاز کرد ورق برگشت و قیمت بیت کوین رو به کاهش گذاشت.

تحلیل روزانه بیت کوین چه می‌گوید؟

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه منبع: بایننس

در تایم فریم روزانه قیمت بیت کوین در حال حاضر به زیر میانگین متحرک ۲۵ دوره‌ای خود (۲۳٬۲۷۴ دلار) رسیده است. سطح قیمت فعلی (۲۳٬۰۲۹ دلار) در حال حاضر نقش حمایت را بازی می‌کند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) شش دوره‌ای در حال حاضر ۳۵ است که انتظار کاهش بیشتر آن وجود دارد. شاخص MACD نیز ورود به منطقه نزولی قیمت را تایید می‌کند.

در تایم فریم هفتگی نیز به نظر می‌رسد بازگشت قیمت BTC به کانال ۲۱ هزار دلار مانع سختی ندارد. RSI شش دوره‌ای نیز ۶۲ است و رو به کم شدن است. به علاوه RSI شش دوره‌ای شیبی رو به پایین دارد در حالی که روند قیمت صعودی است. این اتفاق به عنوان واگرایی RSI تعبیر می‌شود که سیگنالی برای پایان روند است. یعنی می‌تواند نشان دهنده پایان روند صعودی دو ماه اخیر باشد.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی منبع: بایننس

تحلیل آنچین بیت کوین؛ تعداد نهنگ‌ها به کف ۴ ساله خود رسیده است

براساس داده‌های منتشر شده توسط شرکت تحلیلی گلسنود، تعداد نهنگ‌های شبکه بیت کوین به پایین ترین سطح از آگوست ۲۰۱۹ رسیده است.

بر اساس این آمار، تا تاریخ ۱۹ فوریه، ۲,۰۲۷ نهنگ بیت کوین در این شبکه وجود داشته است که در مقایسه با اوج ۲,۵۰۰ کیف پول فوریه سال ۲۰۲۱ و قیمت ۵۰ هزار دلاری بیت کوین بسیار کمتر است.

این موضوع نیز می‌تواند نشانه دیگری برای بدتر کردن چشم انداز بیت کوین تلقی شود.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

با در نظر گرفتن رفتار قیمت در تایم فریم روزانه و هفتگی بیشتر انتظار کاهش قیمت داریم تا ادامه روند صعودی. از طرفی داده‌های اقتصاد کلان نیز احتیاط بیشتری را وارد رفتار سرمایه‌گذاران کرده است. شاخص دلار به عنوان رقیب سنتی بیت کوین نیز در حال قوی‌تر شدن است و دلیل دیگری برای اینکه کمتر خوش بین باشیم.

علت کاهش قیمت بیت کوین امروز چیست؟

  • از پنج شنبه که شاخص هزینه های مصرف شخصی (PCE) در ایالات متحده در مقداری بیش از انتظار اعلام شد شاهد کاهش قیمت بیت کوین و رمزارزها هستیم.

کاهش قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

  • با در نظر گرفتن تحلیل تکنیکال احتمالا قیمت بیتکوین تا کانال ۲۱ هزار دلار کاهش داشته باشد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.