تحلیل قیمت بیت کوین؛ منتظر رشد قیمت باشیم یا ریزش؟

تحلیل بیت کوین 27 خرداد؛

همانطور که انتظار داشتیم سخنرانی دیشب جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بار دیگر روی بازار کریپتو تاثیرگذار بود. شب گذشته جروم پاول به موفق بودن سیاست‌های پولی در جهت کاهش تورم اشاره کرد. صحبت‌های او امیدهای بازار را تقویت کرد.

با این وجود پاول هشدار داد که «راه زیادی در پیش است» و اینکه ایالات متحده در «مراحل اولیه کاهش تورم» قرار دارد.

قیمت بیت کوین پس از صحبت‌های پاول رشد قابل توجهی تجربه کرد و تا ۲۳٬۴۰۰ دلار بالا رفت. اما سپس تا ۲۲٬۷۶۹ دلار کاهش یافت. در حال حاضر قیمت بیت کوین ۲۳ هزار و ۱۷۲ دلار است که نسبت به روز گذشته ۰.۷۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. شاخص S&P 500 و نزدک نیز به ترتیب ۱.۳ درصد و ۱.۹ درصد افزایش یافتند.

بهترین قیمت خرید بیت کوین در صرافی‌های ایرانی را در توکن باز پیدا کنید.

نظر تحلیلگران در مورد رشد قیمت بیت کوین

مایکل ون دی پوپ (Michaël van de Poppe)، استراتژیست محبوب ارزهای دیجیتال، معتقد است که بیت کوین ( BTC ) در حال آماده شدن برای صعودی بزرگ است؛ زیرا اکنون بالاتر از یک سطح کلیدی معامله می‌شود.

ون دی پوپ به 647300 دنبال‌کننده‌اش در توییتر می‌گوید:

معامله‌گرانی که روی سقوط پادشاه رمزارزها شرط‌بندی می‌کنند، ممکن است سوخت لازم را برای یک حرکت به سمت هدف 28000 دلاری او فراهم کنند.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته.
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته. منبع: توییتر ون دی پوپه

ناگفته نماند این تحلیلگر هنوز به دنبال اصلاحی به سمت 21700 دلار است. او می‌گوید این ناحیه برای پوزیشن لانگ مناسب است. هر چند با اشتیاقی که در مردم دیده می‌شود شاید دیگر بیت کوین به این ناحیه برنگردد. او اذعان می‌کند فعالیت معاملاتی بیت کوین در حال افزایش است و گاوها کنترل بیشتری بر بیت کوین دارند.

پنتوشی (Pentoshi)، دیگر استراتژیست ارزهای دیجیتال نیز همین دیدگاه را در مورد بیت کوین دارد. این تحلیلگر که به درستی پایان بازار صعودی بیت کوین را در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) پیش بینی کرده بود، می‌گوید:

رسیدن قیمت بیت کوین به بالای ۲۳٬۳۰۰ دلار احتمالا آن را به ۲۵٬۰۰۰ دلار می‌رساند. البته بعد از این سطح یک اصلاح بزرگ در پیش است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین (BTC) در تاریخ ۱۴ ساله خود تاکنون تقاطع مرگ میانگین متحرک ۵۰ دوره‌ای و ۲۰۰ دوره‌ای در تایم فریم هفتگی را ندیده است. این اتفاق در هفته اخیر افتاده است.

تقاطع مرگ نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی

تقاطع مرگ یک علامت قوی در مورد نزدیک شدن یک اصلاح قیمت است و هر چقدر تایم فریم بزرگتر باشد احتمال عمیق تر بودن اصلاح قیمت بیشتر می‌شود.

بیت کوین در اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ (زمستان ۱۴۰۰) از یک بازار صعودی سر در گم به یک بازار خرسی تغییر ماهیت داد. به اعتقاد برخی تحلیلگران تقاطع مرگ می‌تواند بدترین تغییر روند تاریخ را رقم بزند.

بیت کوین در نوامبر ۲۰۱۵ مصادف با آبان ۱۳۹۴ (روزهای اولیه رشد صعودی) به سختی از تقاطع مرگ اجتناب کرد، زمانی که تنها ۹.۹۶ دلار میانگین متحرک 50 هفته‌ای و 200 هفته‌ای را از هم جدا کرد (9.96 دلار حدود 2.6 درصد از قیمت بیت کوین در آن زمان بود).

  • منتظر رشد قیمت بیت کوین باشیم یا ریزش؟

بیت کوین در حال حاضر در حال رنج زدن است. حتی اخبار فاندامنتال هم تکلیف خروج آن از ناحیه رنج را مشخص نکرده است. برخی تحلیلگران می‌گویند کف قیمت پشت سر گذاشته شده و صعود آغاز شده است. برخی همچنان نگران وضعیت اقتصاد کلان هستند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.