تحلیل بیت کوین در کوتاه‌مدت؛ BTC در دو راهی رستگاری و نابودی

تحلیل قیمت بیت کوین 5 تیر1401

همانطور که در تحلیل قبلی نیز اشاره کردیم، تاریخ تکرار شد و بیت کوین به سطوح قیمت بسیار پایین سقوط نکرد. قدیمی‌ترین ارز دیجیتال جهان طی روزهای اخیر چندین بار مقاومت 22 هزار دلار را تست کرده و در عبور از آن شکست خورده است. به‌دنبال همین اتفاق، سردرگمی شدیدی نسبت به آینده‌ی بیت کوین در بازار ایجاد شده و حالا قصد داریم تا به بررسی تحلیل بیت کوین در کوتاه‌مدت بپردازیم. با ما همراه باشید.

بیت کوین در کوتاه‌مدت
نمودار بیت کوین در تایم فریم ساعتی

بیت کوین در دو روز اخیر تمرکز خود را روی سطح 21 هزار دلار قرار داده و روزهای پرنوسانی را تجربه کرده است. پادشاه ارزهای دیجیتال سطح قیمت 20700 دلار را لمس کرد و تا سطح 21500 دلار نیز پیشروی کرد.

 تاثیر S&P 500 بر بیت کوین

بنا به داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView، پس از اوج گرفتن S&P 500 و تجربه‌ی هفته‌ای فوق‌العاده، جفت ارز BTC/USD نیز در وضعیت بهتری نسبت به هفته‌ی قبلی قرار گرفته است. بازار S&P 500 در این هفته با رشد 6 درصدی مواجه شد و در وضعیت مناسبی قرار گرفته است.

از سوی دیگر بیت کوین نیز در مسیر افزایش قیمت، اولین کندل هفتگی سبز را از ماه می تاکنون ثبت کرد. با این حال هنوز روند افزایش قیمت بیت کوین تثبیت نشده و بنا به داده‌های on-chain، هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. حجم معاملات طی روزهای آخرهفته‌ی اروپا و آمریکا (شنبه و یک‌شنبه در ایران) کاهش یافته و احتمال کاهش قیمت بیت کوین وجود دارد.

با این حال اگر بیت کوین از میانگین متحرک 200 هفته‌ای (سطح قیمت 22500 دلار) عبور کند، احتمال تثبیت روند افزایش قیمت افزایش می‌یابد.

نموداری از اوردر بوک‌های صرافی بایننس نگاهی اجمالی به برنامه‌های خرید و فروش تریدرها ارائه می‌دهد. طبق این نمودار، در سطح 19 هزار دلار حمایت کوچکی وجود داشته و از سوی دیگر، مقاومت بسیار بزرگی در سطح 22 هزار دلار در پیشِ‌روی بیت کوین قرار دارد. تحلیل‌گران مختلف باور دارند که سطح میانگین متحرک 200 هفته‌ای روند بیت کوین را تغییر داده و باید دید چه اتفاقی در آینده رخ می‌دهد.

بیت کوین در کوتاه‌مدت
نموداری از اوردر بوک‌ها در صرافی بایننس

ما در این مطلب به تحلیل هفتگی بیت کوین پرداختیم. همانطور که اشاره کردیم سطح 22500 دلار برای بیت کوین کلیدی بوده و باید منتظر اتفاقات روزهای آتی باشیم. تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به وضعیت بیت کوین چیست؟ لطفا تحلیل‎‌ها و ایده‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان مطلب «تحلیل بیت کوین در کوتاه‌مدت» همراه ما بودید.

منبع: CoinTelegraph

 سلب مسئولیت: این مطلب به هیچ عنوان پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری یا فروش نبوده و صرفا هدف ما اطلاع‌رسانی است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.