آیا بیت کوین در سرازیری سقوط قرار دارد؟ تحلیل قیمت BTC

تعداد کیف پول ‌های دارای بیت کوین (Bitcoin) به اوج تاریخی جدیدی رسید.

بیت کوین در وضعیت پیچیده‌ای قرار گرفته و بررسی تحلیل‌های مختلف، به نجات از این پیچیدگی و سردرگمی کمک می‌کند. در ادامه قصد داریم تا تحلیل یکی از تحلیل‌گران را بررسی کنیم. این تحلیل در تایم فریم روزانه صورت گرفته است. با ما در تحلیل BTC همراه باشید.

تحلیل امروز قیمت بیت کوین

این تحلیل‌گر باور دارد که طی دو هفته‌ی گذشته روند افزایش قیمت کاذب در بازار شروع شده و نسبت به آن هشدار داده بود. وی باور دارد که این روند کاذب به پایان رسیده و با تمام شدنِ آن، شاهد کاهش قیمت شدید بیت کوین و اتریوم بودیم. پیش از این، وی این روند کاذب را در اتریوم مشاهده کرده بود و ساعاتی پس از هشدار، اتریوم با کاهش قیمتی 10 درصدی مواجه شد.

تحلیل BTC
نمودار جفت ارز BTC/USDT در تایم فریم روزانه

هم‌اکنون این تحلیل‌گر چنین الگوی مشابهی را در نمودار بیت کوین دیده و نسبت به وضعیت آن هشدار می‌دهد. وی انتظار دارد تا درصورت سقوط قیمت، بیت کوین به سطح 25 هزار دلار رسیده و تارگت خود را روی این سطح قرار می‌دهد.

تحلیل BTC
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

چارت بالا که در تایم فریم روزانه از بیت کوین ثبت شده، میانگین‌های متحرک ساده را نشان داده و پیش از بیت کوین، چنین چیزی در نمودار اتریوم دیده شده بود.

تحلیل BTC
نمودار اتریوم در تایم فریم روزانه

تصویر بالا، همان تصویر از هشدار درباره‌ی اصلاح قیمت موردنظر از اتریوم است. شباهت زیادی بین اصلاح قیمت اتریوم و بیت کوین دیده می‌شود.

تحلیل BTC
نمودار قیمت اتریوم

تصویر بالا نیز کاهش قیمت شدید در اتریوم را نشان می‌دهد.

تحلیل BTC
نمودار قیمت و حجم معاملات بیت کوین

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، حجم معاملات بیت کوین نیز با افت شدید مواجه شده و در وضعیت بدی قرار دارد.

همچنین در تایم فریم روزانه، شاخص‌های RSI و اندیکاتور Stochastic نزولی شده و  MACD خنثی است. علاوه بر آنها،  شاخص‌های  DM+ و DM- نزولی بوده و به‌طور کلی، بیت کوین در تایم فریم روزانه در یک وضعیت نزولی قرار دارد.

در تایم فریم هفتگی نیز اوضاع خوب نیست چرا که شاخص‌های RSI، DM+، DM-، اندیکاتورهای MACD و Stochastic همگی نزولی هستند. همچین شاخص ADX افزایش یافته و به‌طور کلی، بیت کوین در تایم فریم هفتگی نیز در یک وضعیت قرمز قرار گرفته است.

همانطور که مطالعه کردید، بنا به تحلیل این تحلیل‌گر، بیت کوین در وضعیت مناسبی قرار نداشته و نشانه‌های کاهش قیمت بیش‌تر را از خود نشان می‌دهد. شما همراهان توکن باز وضعیت بیت کوین را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفا نظرات و تحلیل‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

سلب مسئولیت: این مطلب به هیچ عنوان پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری نبوده و صرفا هدف ما اطلاع‌رسانی است

منبع: Trading View

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.