تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین؛ آیا زمستان بازار به پایان رسیده است؟

تحلیل قیمت بیت کوین 5 تیر1401

پس از تحقیر گاوها و ثبت قیمت‌های عجیب‌وغریب از سوی خرس‌ها، حالا خریداران در تازه‌ترین شبیخونِ خود، رشد قیمتی 3.6 و 12 درصدی را برای بیت کوین و اتریوم رقم زدند. سوال «آیا روند BTC تغییر کرده است» در ذهن کاربران ایجاد شده و ما امروز قصد داریم تا به تحلیلِ یکی از برترین تحلیل‌گرها و بررسی تحرکات گاوها بپردازیم. با ما در تحلیل روند بیت کوین همراه باشید.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در کف بالا و بین مقاومت‌های 18 و 22 هزار دلار گیر کرده و جابه‌جا شده است. همچنین هیچ‌کدام از شاخص‌های فاندامنتالی و ساختاریِ آن تغییر نکرده است.

آیا روند BTC تغییر کرده است
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

این تحلیل‌گر باور دارد که ساختار بیت کوین در کوتاه‌مدت نزولی بوده و مقاومت 22 هزار دلار هنوز محکم و استوار بر سر راه BTC ایستاده است. در تایم فریم بزرگ‌تر، مقاومت 22 هزار دلار کف بالا را تشکیل داده و معمولا درصورت عدم رخ دادن اتفاقات جدید، کف‌های بالا منجر به ظهور کف‌های پایین می‌شوند.

علاوه بر بیت کوین، بازارهای دیگر نیز روزهای بدی را سپری می‌کنند. به‌عنوان مثال بازده اوراق قرضه معکوس شده که یک سیگنال نزولی برای روند بیت کوین است.

بازار S&P 500 نیز روزهای بدی را سپری می‎‌کند که بیت کوین همبستگی دقیقی با این بازار دارد. از سوی دیگر، دولت آمریکا در حال حمایت از دلار و در تلاش برای کاهش تورم است. همین موضوع نشانه‌ای نزولی برای بیت کوین است.

احتمال رشد BTC

برای تغییر روند و آغاز روند صعودی، بیت کوین باید ابتدا از مقاومت 22 هزار دلار عبور کند. پس از آن باید از مقاومت‌های 28 و 30 هزار دلار عبور کرده تا روند آن به‌طور کامل تغییر کند.

همچنین یکی دیگر از فاکتورهای موردنیاز برای تغییر روند، تغییر برخی از عوامل محیطی ازجمله روند بازار  S&P 500 است.

از هفته‌ی گذشته تاکنون، یک نوار صعودی ایجاد شده و بیت کوین در تلاش است تا راه خود را برای افزایش قیمت هموار کند. چنین چیزی هنوز به‌طور کامل تایید نشده و بنا به اعتقاد این تحلیل‌گر، بهتر است کاربران منتظر سیگنال بعدی باشند و ریسک خود را کاهش دهند.

وی به تریدرها توصیه می‌کند که بهتر است عجله نکرده و تمرکز خود را روی شناخت بازارها قرار دهند.

تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به روند بیت کوین چیست؟ آیا شما هم نسبت به تغییر روند پادشاه ارزهای دیجیتال امیدوار هستید؟ لطفا تحلیل‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان تحلیل «آیا روند BTC تغییر کرده است؟» همراه ما بودید.

منبع: TradingView

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.