نماد سایت توکن باز

آموزش خرید و فروش در صرافی چنج کن

001 scaled

001 scaled

ما در مقاله پیشین با نحوه ی ثبت نام در صرافی چنج کن آشنا شدیم حال میخواهیم به بررسی نحوه خرید و فروش بپردازیم.در این مقاله قصد داریم تا شما را به شکل مرحله به مرحله و قدم به قدم با روش خرید و فروش در صرافی چنج کن آشنا سازیم. اگر شما جزو افرادی هستید که در خرید و فروش ارز های دیجیتال سردرگم شده اید و نمی دانید که چگونه فعالیت خود را در این حوزه شروع کنید؛ در این مقاله به شکل کامل شما را راهنمایی خواهیم کرد. همانطور که می دانید این روزها ارزش بیت کوین و مارکت ارز های دیجیتالی صعود فوق العاده ای را تجربه کرده اند و اسم رمز ارز بیت کوین در تمام دنیا در حال پیچیدن است.

صرافی های زیادی برای فعالیت و خرید و فروش رمز ارزها وارد این عرصه شده اند که می توان از جمله آنها به صرافی کریپتوکارسی چنج کن که یک صرافی ایرانی است اشاره کرد.

جهت ثبت نام در سایت چنج کن کلیک کنید

چگونه در چنج کن بیت کوین بخریم؟

باید بدانید که اولین مرحله از شروع خرید و فروش ارزهای دیجیتالی ثبت نام در یک صرافی معتبر ارزهای دیجیتالی و بعد از آن تکمیل کردن مراحل احراز هویت می باشد.

همه اینکارها برای افزایش امنیت حساب کاربری شما و شبکه انجام می شوند. بعد از آنکه حساب کاربری شما تایید شد می توانید که خرید و فروش خود را آغاز نمایید. صرافی چنج کن نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما میبایست ابتدا منتظر احراز هویت خود بمانید.

بعد از اینکه فرایند احراز هویت شما در این صرافی به اتمام رسید می توانید از خدمات این صرافی استفاده نمایید. همانطور که مشاهده می کنید در پنل کاربری شما سه بخش معامله، تاریخچه و کیف پول موجود می باشند که در این بخش هر سه آنها به شکل دقیق بررسی خواهیم کرد.

کیف پول

یکی از بخش های مهم در این صرافی قسمت کیف پول ارز دیجیتال شما است، در این بخش شما می توانید تمامی ارزهای موجود خود را کنترل نمایید. اولین کار برای شروع خرید هر ارزی شارژ حساب کاربری است؛ برای اینکار بر روی ارز ریال وارد بخش واریز شوید و مبلغ مد نظر خود را برای این صرافی واریز نمایید.

همانطور که مشاهده می کنید در قسمت واریز ریالی نوشته شده است که باید فقط از کارت بانکی که هنگام احراز هویت آن را ثبت نموده اید فرایند واریز شکل بگیرد و در غیر این صورت حساب کاربری شما شارژ نخواهد شد.

عملیات برداشت ریالی نیز به همین شکل است و شما مبلغ ریالی حساب خود را فقط می توانید به همان حسابی که در هنگام احراز هویت وارد کرده بودید، انتقال دهید.

کیف پول چنج کن

قسمت واریز و برداشت علاوه بر ریال  برای ارزهای دیجیتالی نیز شامل می شود. اگر شما مقداری از این ارزهای مذکور را در کیف پول دیجیتالی خود داشته باشید. می توانید به سادگی به کیف پول صرافی چنج کن انتقال دهید.

کافیست تا بر روی واریز کلیک کرده و آدرس ولت مخصوص ارز خود را کپی کرده و طبق دستور العمل مذکور آن را به کیف پول ولت خود انتقال دهید. این فرایند برای برداشت ارز دیجیتال از حساب شما نیز شامل می شود.

 معامله در چنج کن

بخش معامله در صرافی چنج کن به دو بخش معامله در بازار و معامله با چنج کن تقسیم شده است. ابتدا بخش اول را به شکل کامل بررسی کرده و سپس توضیحاتی راجب بخش دوم برای شما ارائه خواهیم داد.

بعد از وارد شدن به بخش معامله در بازار در سمت راست یک لیستی از بازار های قابل رویت می باشد که شما می توانید انتخاب کنید که خرید و فروش های شما بر اساس ریال باشد یا تومان؛ همچنین بعد از انتخاب این بخش شما می توانید انتخاب کنید که قصد دارید در بازار انتخاب شده چه ارزی را خریداری نمایید یا بفروش برسانید.

کمی پایین تر از بخش بازارها، قسمت تاریخچه بازار قرار دارد که شما می توانید آخرین قیمت های معامله شده در بازار انتخاب شده را در این بخش مشاهده نمایید.

بازار چنج کن

به ترتیب در سمت چپ لیست فروشندگان و خریداران هر ارز نشان داده می شود. این افراد قیمت مد نظرشان را برای خرید یا فروش هر ارز در بازار مربوطه وارد کرده اند و منتظر یک پامپ یا دامپ هستند تا سفارش شان ثبت شود.

حال که صحبت از ثبت سفارش شد فرصت آن فرا رسیده که شما را با روش خرید و یا ثبت سفارش های خرید و فروش آشنا نماییم.

بخش ثبت سفارش شامل دو بخش خرید و فروش است؛

برای خرید ارز انتخاب شده سه قیمت، مقدار و مجموع موجود می باشد که به ترتیب فیلد قیمت برای قیمت مد نظر شما برای خرید بوده و مقدار یعنی آن حجم از ارز که قصد خرید آن را دارید و در نهایت بخش مجموع میزان مقدار ارزی که وارد کرده اید، نسبت به قیمت انتخاب شده را شامل می شود.

برای مثال در حال حاضر قیمت بیت کوین 59000 دلار می باشد و شما قصد خرید 0.2 بیت کوین را دارید، اما تحلیل های شما خبر از آن می دهند که قیمت بیت کوین به 57000 دلار ریزش خواهد کرد؛ بدین ترتیب در قسمت خرید ( بازار تتر ) مبلغ 57000 دلار را وارد می نمایید و در فیلد مقدار 0.2 را وارد کرده و بر روی ثبت سفارش خرید کلیک می کنید. برای فروش هر ارز دیجیتالی نیز باید مراحل ذکر شده را پیش ببرید.

در قسمت معامله با چنج کن نیز شما با خود صرافی طرف حساب هستید، بدین شکل که با قیمت روز شما میزان ارزی را که قصد معامله با این صرافی را دارید وارد نموده و معامله خود را انجام می دهید.

تاریخچه

آخرین قسمت مربوط به عملیات خرید و فروش در صرافی چنج کن بخش تاریخچه می باشد که شامل معاملات بازار، معامله با چنج کن، واریزها، برداشت ها می باشد؛ در بخش معاملات بازار شما می توانید تمامی سوابق خرید و فروش های خود را به شکل لحظه ای مشاهده کرده و آنها را پیگیری نمایید.

بخش معامله با چنج کن نیز دقیقا مشابه با بخش قبلی به شما این اجازه را می دهد که معاملات خود با صرافی را کنترل نمایید. در نهایت بخش واریزها و برداشت ها به شما این اجازه را می دهد که تمامی عملیات های واریز ارز و یا برداشت آن را از صرافی به شکل کامل پیگیری نمایید.

خروج از نسخه موبایل