آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی چنج کن

002 scaled

امروزه یکی از پرسش و پاسخ های موجود در هر جمع مبتنی بر سرمایه گذاری در مورد روش سرمایه گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی است. صرافی های زیادی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی به وجود آمده اند که از صرافی های داخلی می توان به صرافی چنج کن اشاره کرد که بستری مناسب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی ایجاد کرده است. همانطور که می دانیم صرافی های داخلی جهت مبارزه با پولشویی برای ارائه خدمات، شرط احراز هویت کردن را به یک امن اجباری تبدیل نموده اند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش احراز هویت در صرافی چنج کن آشنا نموده و دلایلی بر اجباری بودن این فرآیند در این صرافی بیان کنیم.

آموزش احراز هویت در صرافی چنج کن

همانطور که بیان شد صرافی چنج کن با نام انگلیسی changekon یکی از صرافی های فعال در حوزه کریپتوکارنسی در ایران و به زبان فارسی است. اگر شما قصد سرمایه گذاری یا خرید و فروش ارزهای دیجیتالی را دارید، این صرافی می تواند یکی از گزینه های شما برای ورود به این حوزه باشد.

جهت ثبت نام در سایت چنج کن کلیک کنید

برای شروع ابتدا وارد وب سایت این صرافی شوید و بر روی گزینه ” ثبت نام ” کلیک نمایید. در این بخش از شما درخواست می شود که با وارد کردن ایمیل و یک رمز عبور برای آن، یک حساب کاربری در این صرافی برای خود ایجاد نمایید. بعد از فشار دادن دکمه ثبت نام یک ایمیل تاییدیه برای شما ارسال خواهد شد، که وارد آن شوید و ایمیل خود را تایید نمایید.

فرآیند احراز هویت

بعد از تایید ایمیل، شما می توانید وارد حساب کاربری خود شوید؛ در این بخش شما مستقیما به قسمت احراز هویت هدایت می شود.

فرآیند احراز هویت در صرافی چنج کن به دو بخش مشخصات و مدارک تقسیم شده است. در بخش مشخصات؛ همانطور که در تصویر مشاهده می کنید از شما درخواست می شود که فیلد نام، نام خانوادگی، کد ملی، جنسیت، تاریخ تولد، جنسیت و شماره موبایلتان را وارد نمایید.

تمامی اطلاعاتی که شما وارد می‌کنید باید متعلق به خودتان باشد، چرا که در بخش مدارک، در صورت وجود هرگونه مغایرت، احراز هویت شما باطل خواهد شد. البته این صرافی در طی اطلاعیه ای که در حال حاضر در صفحه احراز هویت موجود است، بیان کرده است که  فقط برای خرید ارز دیجیتال با کارت‌های بانکی، احراز هویت نیاز است و برای فروش و یا تبدیل ارزها به یکدیگر نیازی به تکمیل فرآیند احراز هویت نیست.

بعد از پر کردن این قسمت وارد بخش مدارک شوید. در این قسمت از شما خواسته اند، که کارت ملی خود را کنار دست نوشته ای که وب سایت برایتان تعیین کرده است، نگه داشته و بنویسید. متن دست باید به همراه کارت ملی شما به شکل واضح زیر صورت شما قرار بگیرد و تصویر صورت، کارت ملی و متن دست نوشته به وضوح قابل مشاهده باشد.

متن دست نوشته عبارت است از:

” اینجانب (نام و نام خانوادگی) به کد ملی (کدملی) ضمن مطالعه و تأیید قوانین استفاده از خدمات سایت چنج کن! متعهد می گردم حساب کاربری ومدارک خود را در اختیار اشخاص غیر قرار ندهم و در صورت تخلف ، مسئولیت آن را بر عهده بگیرم.جهت احراز هویت در سایت چنج کن! – تاریخ روز و امضا “

توجه داشته باشید که باید متن دست نوشته را به شکل کامل و مطابق با هر آنچه که در سایت نوشته شده است، بر روی کاغذ بنویسید.  بدین ترتیب تصویر خود را آپلود نمایید تا فرآیند احراز هویت با تصویر و مدارک نیز تکمیل شود.

حساب های بانکی چنج کن

برای اینکه فعالیت های واریز و برداشت ریالی شما توسط صرافی تایید شود نیاز است که کارت بانکی خود را در صرافی ثبت و تایید نمایید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید شما باید یک شماره کارت و شماره شبا که متعلق به یک حساب بانکی هستند را در فیلد های مربوطه وارد نمایید.

بیشتر صرافی های ارز دیجیتال، مرحله وارد کردن حساب های بانکی  را جزوی از مراحل احراز هویت قرار می دهند اما این صرافی تصمیم گرفته است که یک فیلد مخصوص برای این بخش ایجاد نماید. توجه داشته باشید که شماره کارتی که وارد کرده اید، باید متعلق به خود شما و اطلاعاتی که در بخش مشخصات وارد کرده اید باشد.

چرا باید در صرافی چنج کن احراز هویت انجام دهیم؟

شاید فرآیند احراز هویت برای هر فردی آزار دهنده باشد؛ چرا که مجبور می شود علاوه بر اینکه اطلاعات شخصی خود را در اختیار صرافی قرار می دهد، مدت زمان معینی را نیز منتظر تایید شدن مراحل احراز هویت خود نیز بماند.

اما باید بدانید که احراز هویت در مرحله اول برای امنیت کاربران ایجاد شده است. همانطور که می دانید این شبکه غیرمتمرکز بوده و از حریم خصوصی بسیار بالایی برخوردار است؛ به شکلی که اگر این صرافی نیاز به احراز هویت نداشت، افراد می توانستند به راحتی از حساب دیگر با استفاده از فیشینگ وجه دزدیده و آن را در صرافی به ارزهای دیجیتالی تبدیل نمایند و بعد از آن دستیبابی به آن پول تقریبا غیر ممکن می شد. اما احراز هویت که توسط FATF نیز به شدت تاکید شده است، جرم و پولشویی را در این شبکه به حداقل رسانده است.

فیشینگ وجه

پس باید توجه داشته باشید که به هیچ عنوان اطلاعات کاربری خود نظیر یوزرنیم و پسورد خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید! حتی ممکن است افراد به بهانه کسب درآمد از شما بخواهند که حساب صرافی تان را به آنها اجاره دهید! اگر اینکار را انجام دهید به عنوان همکاری در پولشویی مجرم به شمار می آیید. پس امنیت حساب کاربری خود را دست کم نگیرید و به هیچ عنوان اطلاعات تان را در اختیار فرد دیگری قرار ندهید.

درمقاله ی بعدی با نحوه ی خرید و فروش در صرافی چنج کن آشنا می شویم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.