صرافی قابل اعتماد ارز دیجیتال چه شرایطی دارد؟

شرایط صرافی ارز دیجیتال

در کنار دانش فنی تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال نیاز به ابزارهای کارآمد هم دارید. بدون تردید یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز معامله‌گران، صرافی ارز دیجیتال است. صرافی رمز ارز بستر آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال است. یک صرافی که عملکرد ایده‌آل ندارد، هزینه‌های جانبی شما برای معامله کردن را تا حد زیادی بالا می‌برد. حتی بعضا شاهد هستیم که برخی از صرافی‌ها، معاملات کاربران را دستکاری می‌کنند.

حتی در سال‌های اخیر بارها شاهد بودیم که خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت در صرافی‌های خارجی، تبدیل به دامی برای تریدرهای ایرانی برای از بین بردن سرمایه‌شان شده است. به‌همین دلیل لازم است که در انتخاب صرافی ارز دیجیتال نهایت دقت را به‌خرج دهید. در این مطلب ابتدا ویژگی‌های یک صرافی معتبر ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم. در ادامه شما را با بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی آشنا خواهیم کرد. اگر به‌تازگی قصد شروع فعالیت در بازار کریپتو را دارید، حتما تا پایان این مطلب را دنبال کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی آنلاین معتبر ارز دیجیتال

برای انتخاب یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال چند نکته مهم را باید در نظر داشته باشید که در اینجا به مرور آن‌ها می‌پردازیم.

1. فرآیند ساده و سریع ثبت نام و احراز هویت

اگر امنیت دارایی‌تان را در اولویت قرار می‌دهید، تحت هیچ شرایطی حاضر به معامله کردن در صرافی بدون احراز هویت نشوید. عملا احراز هویت در صرافی‌های خارجی به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها امکان پذیر نیست. در مقابل بعضا از گوشه و کنار بازار رمزارزها می‌شنویم که کاربران از پیچیدگی روند احراز هویت صرافی‌های داخلی هم گلایه‌مند هستند. به‌طوری که روزها در صف انتظار برای مشخص شدن نتیجه احراز هویت خود باقی می‌مانند. حتما قبل از انتخاب یک صرافی، روند ثبت نام و احراز هویت آن را با بررسی سایت ارز دیجیتال آن صرافی و همچنین نظرات کاربران دیگر، بررسی کنید.

2. امنیت بالا

یک سرمایه‌گذار قبل از آنکه به‌فکر کسب سود باشد، باید امنیت سرمایه‌اش را تضمین کند. انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال که سابقه آسیب پذیری در برابر حملات هکری دارد، تصمیمی کاملا اشتباه است. مثلا می‌توان به صرافی کوینکس اشاره کرد که در سال 2023 طی یک حمله هکری بخش قابل توجهی از موجودی حساب‌های کاربری در آن به‌سرقت رفت. در کنار سابقه یک صرافی، حتما از وجود امکاناتی مانند احراز دو عاملی، ذخیره ارز دیجیتال در ولت‌های سرد، ارسال ایمیل و پیامک تایید برای معامله و برداشت رمزارز و … مطمئن شوید.

3. قیمت‌های لحظه‌ای شفاف و دقیق

اگر تجربه کار کردن با صرافی‌های مختلف را داشته باشید، حتما می‌دانید که ممکن است در یک زمان واحد قیمت ارزهای دیجیتال در آن‌ها با هم یکسان نباشد. مثلا قیمت شیبا در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی تفاوت‌هایی دارد که می‌تواند در میزان سود و زیان شما از خرید و فروش شیبا تاثیر بگذارد. به همین خاطر بهترین گزینه برای شما، انتخاب صرافی ارز دیجیتالی می‌باشد که بهترین قیمت خرید و فروش شیبا را ارائه می‌دهد. با مشاهده قیمت لحظه ای شیبا در صرافی های مختلف و مقایسه آن‌ها می‌توانید بهترین سایت خرید شیبا را پیدا کنید.

4. امکان خرید و فروش ساده و سریع ارز دیجیتال

کاربران در فرآیند خرید و فروش ارز دیجیتال در یک صرافی نباید با کوچک‌ترین مشکلی دست‌وپنجه نرم کنند. رابط کاربری ساده و همچنین سهولت در سفارش‌گذاری یک ویژگی مهم برای صرافی ارز دیجیتال استاندارد است. اهمیت این موضوع به‌خصوص برای کاربران مبتدی بسیار زیاد است.

خرید و فروش سریع ارز دیجیتال

5. ارائه اپلیکیشن موبایل

پیشنهاد می‌کنیم اگر مایل هستید که در هر ساعت از شبانه‌روز به حساب کاربری خود در صرافی ارز دیجیتال دسترسی داشته باشید، به‌سراغ گزینه‌هایی بروید که علاوه بر سایت ارز دیجیتال، اپلیکیشن موبایل با قابلیت خرید و فروش ارز دیجیتال را برای شما فراهم می‌کنند.

6. حجم معاملات بالا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی آنلاین معتبر، حجم معاملات بالاست. در این صورت است که نقدشوندگی دارایی‌های کاربران تا سطح زیادی ارتقا پیدا می‌کند. صرافی‌هایی که از وضعیت حجم معاملات مطلوبی برخوردار هستند، معمولا نمودار عمق بازار و دفترچه سفارش معاملات خود را در لحظه مقابل دیدگان کاربران‌شان قرار می‌دهند. در یک کلام شما باید بتوانید در هر لحظه از شبانه‌روز با خاطری آسوده دارایی ارز دیجیتال خود را به فروش برسانید.

7. تنوع ارز دیجیتال قابل معامله

هر چند هزاران ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی وجود دارند؛ اما در بین آن‌ها تنها تعداد معدودی را می‌توان یافت که ارزش بنیادی و حجم معاملات مناسبی در شبانه‌روز دارند. یک صرافی آنلاین ایده‌آل، باید امکان خرید و فروش بهترین رمزارزهای بازار کریپتو را برای کاربران خود فراهم کند تا دست آن‌ها برای معامله کردن کاملا باز باشد.

شرایط صرافی ارز دیجیتال

8. پشتیبانی شبانه‌روزی

کاربران یک صرافی باید آسوده خاطر باشند که در هر لحظه از شبانه‌روز در صورت مواجهه با مشکل، می‌توانند پاسخ سوالات خود را از پشتیبانی صرافی دریافت کنند. کیفیت خدمات پشتیبانی صرافی‌ها موضوعی است که می‌توانید با بررسی نظرات مشتریان یا همچنین ارسال پیام به واحد پشتیبانی آن‌ها ارزیابی کنید.

9. کارمزد مقرون‌به‌صرفه

آخرین ویژگی که در این مطلب روی آن تاکید می‌کنیم، کارمزد معاملات صرافی ارز دیجیتال است. حتما کارمزد معاملات صرافی‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. اگر حجم معاملات بالایی را انجام می‌دهید، به‌سراغ صرافی‌هایی بروید که کارمزدهایشان را به‌صورت پلکانی تعریف می‌کنند. در این صورت می‌توانید با هزینه جانبی کمتر خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهید.

بیت ایمن، بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن، بهترین گزینه برای خرید ارز دیجیتال پیش روی شماست. از منظر هر یک از 9 شاخص مهم فوق، بیت ایمن نمره بالایی در بین صرافی‌های ایرانی دریافت می‌کند. بیش از 250 هزار کاربر از سال 1398 به‌این طرف، صرافی آنلاین ارز دیجیتال بیت ایمن را برای خرید و فروش ارز دیجیتال انتخاب کرده‌اند. امنیت بالا در کنار حجم معاملات قابل توجه دو شاخصه کلیدی هستند که بیت ایمن را از بسیاری دیگر از رقبا متمایز می‌کنند.

کارمزد معاملات رمزارزها در صرافی بیت ایمن به‌صورت شناور بین 0.19 تا 0.34 درصد بسته به حجم سفارشات دریافت می‌شود. پشتیبانی این صرافی نیز تمام وقت آماده پاسخ‌گویی به سوالات مشتریان است. معاملات در سایت ارز دیجیتال و اپلیکیشن بیت‌ ایمن به‌صورت یکپارچه و با قیمت لحظه‌ای منطبق بر صرافی‌های معتبر بین‌المللی انجام می‌پذیرند. خرید و فروش ارز دیجیتال در بیت ایمن نیز به‌ساده‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. با خاطری آسوده می‌توانید بیت ایمن را برای خرید ارز دیجیتالی انتخاب کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.