ضربه‌ای دیگر بر بدن نیمه جان بازار رمزارزها؛ توقف تراکنش رمزارزها در پلتفرم Celsius

توقف برداشت رمز ارزها در پلتفرم Celsius

طی اتفاقی ناگهانی، شرکت وام‌دهی Celsius اعلام کرد که برداشت از پلتفرم خود را به‌علت ریزش قیمت اتر و سایر ارزهای دیجیتال متوقف کرده است. با این حال به‌نظر این تعطیلی دلیل دیگری داشته و اتفاقاتی در پشت پرده در جریان است. در ادامه به بررسی این خبر و شایعات می‌پردازیم. با ما در بررسی توقف معاملات Celsius همراه باشید.

پلتفرم Celsius یک شرکت وام‌دهی ارز دیجیتال است که امکان دریافت وام یا سپرده‌گذاری را برای کاربران فراهم کرده و از اعتبار خوبی در بین سرمایه‌گذاران برخوردار است. توکن بومی این پروژه نیز  CEL نام داشته که از آن در پرداخت‌ها استفاده می‌شود. بنا به گزارشی از نشریه Times، پلتفرم Celsius ارزشی بالغ بر 12 میلیارد دلار داشته و 1.7 میلیون کاربر از سرتاسر جهان دارد. بخش عظیمی از این ارزش، با سرمایه‌گذاری کاربران و سپرده‌گذاران به‌دست آمده است.

پیش از اطلاعیه‌ی Celsius، منابع ناشناس به نشریه The Block اطلاع دادند که این شرکت 12 میلیارد دلاری، با کمبود منابع مالی مواجه شده و فقط چند هفته‌ی دیگر قادر به نفس کشیدن است. در واقع این شرکت فقط تا چند هفته‌ی آتی قادر به پشتیبانی از مشتریان خود است. در اطلاعیه‌ی آنها آمده است:
سلسیوس تمامی برداشت‌ها، مبادلات و جابه‌جایی پول بین حساب‌ها را متوقف می‌کند. منفعت جامعه اولویت اول ماست و فعالیت ما ادامه دارد. به‌زودی اطلاعات بیش‌تری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

همچنین این شرکت اطلاعیه‌ای اختصاصی به مشتریان خود ارسال کرده که به شرح زیر است:


به دلیل وضعیت قرمز بازار، تمامی برداشت‌ها را متوقف کردیم. ما با این اقدام سلسیوس را در موقعیت بهتری قرار داده تا بیش‌ازپیش به تعهدات خود پایبند باشد.

پس از این اطلاعیه و شایعات تعطیل شدن Celsius، قیمت توکن بومی سلیوس یعنی  CEL با کاهش شدید مواجه شده است. هم‌اکنون این رمز ارز با 45 درصد ریزش طی شبانه‌روز اخیر در سطح قیمت 0.21 دلار معامله می‌شود.

توقف معاملات Celsius
نمودار رمز ارز CEL در تایم فریم یک ساعته

به‌نظر شما همراهان توکن باز، درصورت واقعیت داشتن شایعات و فروپاشی سلیوس چه اتفاقی در بازار رخ می‌دهد؟ آیا شاهد کاهش قیمت بیش‌تر سایر ارزهای دیجیتال و توکن CEL خواهیم بود؟ لطفا نظرات و ایده‌های ارزشمند خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان مطلب «توقف معاملات Celsius» همراه ما بودید.

منبع: TheBlockCrypto

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.