اوج وحشت در بازار ارزهای دیجیتال؛ دلیل ریزش بیت کوین چه بود؟

اوج وحشت در بازار؛ بررسی دلایل ریزش ارزهای دیجیتال

حال ارزهای دیجیتال خوب نیست و بیت کوین با کاهش قیمت 7.2 درصدی مواجه شده است. از سوی دیگر اتریوم نیز 9.9 درصد از ارزش خود را از دست داده و تمامی تلاش‌های گاوها بر باد رفته است. این قدرت‌نمایی خرس‌ها، سطح ترس در بازار را افزایش داده و سرمایه‌ی زیادی از کاربران را لیکویید کرده است. حالا امروز قصد داریم تا به بررسی دلیل ریزش ارزهای دیجیتال بپردازیم. با ما همراه باشید.

علت سقوط قیمت بیت کوین

پیش از وقوع این اتفاق، الگوی rising wedge در نمودار بیت کوین دیده شد. معمولا این الگو قبل از نوسانات بزرگ دارایی‌ها دیده شده و منجر به افزایش شدید یا ریزش شدید قیمت یک دارایی می‌گردد.

دلیل ریزش ارزهای دیجیتال
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

بیت کوین ابتدا مرز بالایی محدوده رِنج خود را تست کرد اما از سوی گاوها حمایت نشد و الگوی rising wedge در سمت نزولی اجرا شد.

استفاده از سرویس توکن باز؛ بهترین قیمت خرید و فروش بیت کوین

با شکسته شدن حداقل دو سطح حمایت، حالا بیت کوین به دنبال یک سطح حمایت مهم برای ایستادگی در برابر خرس‌ها است. متاسفانه راه برای کاهش قیمت بیش‌تر BTC باز بوده و اولین حمایت بزرگ بیت کوین در سطح قیمت 19 هزار دلار دیده می‌شود.

به‌دنبال ریزش قیمت ناگهانی بیت کوین، 650 میلیون دلار پوزیشن لانگ این رمز ارز طی شبانه‌روز اخیر لیکویید شده است.

فشار دلار به ارزهای دیجیتال

یکی‌ از دلایل اصلی سقوط قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، افزایش ارزش دلار آمریکا در شاخص DXY است. این شاخص عملکرد دلار را در برابر دیگر ارزها اندازه‌گیری می‌کند.

در توکن باز ببینید؛ فرصت آربیتراژ بیت کوین در صرافی‌های داخلی

پس از رسیدن به میانگین متحرک 50 روزه، دلار آمریکا با موفقیت از سطح حمایت خود جهش کرد و حالا در راه رسیدن به سطح 108.7 قرار دارد. ادامه‌ی این روند به معنای فشار بیش‌تر بر دو بازار سهام و ارزهای دیجیتال است.

ریزش قیمت شدید آلت کوین‌ها

علاوه بر بیت کوین، دیگر رمز ارزهای بازار نیز سقوط آزاد بدی را تجربه کردند تا حمام خون در بازار ارزهای دیجیتال به راه بیفتد. این موضوع با یک سری مشکلات فنی ترکیب شد تا روز بدی در تاریخ ارزهای دیجیتال ثبت شود. با نصب نود جدید در شبکه‌ی کاردانو، هاردفورک واسیل این رمز ارز با ایرادات فنی مواجه شد و شبکه با مشکلات مختلفی روبه‌رو گردید.

اتریوم نیز طی شبانه‌روز گذشته با کاهش قیمت 9.9 درصدی مواجه شده و در سطح قیمت 1641 دلار معامله می‌شود. بسیاری از آلت کوین‌ها به سطوح حمایت خود رسیدند. به دنبال حجم معاملات پایین در بازار و عدم فعالیت موسسه‌های سرمایه‌گذاری، احتمالا شاهد جهش ملایمی در بازار خواهیم بود.

تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به این اتفاق وحشتناک بازار چیست؟ آیا بیت کوین حمایت 19 هزار دلار را نیز از دست خواهد داد؟ لطفا دیدگاه‎‌ها و نظرات خود را در رابطه با علت سقوط ارزهای دیجیتال را با ما به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان مطلب «دلیل ریزش ارزهای دیجیتال» همراه ما بودید.

منبع: U.Today

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.