هشدار مدیرعامل بایننس به معامله‌گران؛ از استفاده از BUSD خودداری کنید!

اخبار روز ارز دیجیتال

بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال در ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به Paxos Trust Co، ناشر استیبل کوین BUSD اعلام کرده قصد دارد از این شرکت به دلیل نقض قوانین حمایت از سرمایه گذار شکایت کند. زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ادعا می‌کند که BUSD یک اوراق بهادار ثبت نشده است.

پس از انتشار این خبر برابری ارزش BUSD با دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح در بیش از یک سال گذشته خود رسید. بایننس کوین (BNB) نیز ۷ درصد کاهش قیمت را تجربه کرد.

ساعاتی پیش نیز شرکت پکسوس در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد صدور استیل کوین BUSD را از تاریخ ۲۱ فوریه (۳۰ بهمن ماه) متوقف خواهد کرد. پکسوس تاکید کرد تمام BUSDهای موجود تا فوریه ۲۰۲۴ (بهمن ۱۴۰۲) با پشتوانه کامل باقی خواهند ماند و مشتریان در این مدت می‌توانند BUSD خود را به دلار یا استیبل کوین USDP تبدیل کنند.

دی پگ شدن BUSD پس از  درگیری SEC و پکسوس
دی پگ شدن BUSD پس از درگیری SEC و پکسوس

بهترین قیمت خرید BUSD در صرافی‌های داخلی را از اینجا پیدا کنید.

براساس سایت Investopedia، پس از دریافت این اخطاریه، پکسوس 30 روز فرصت دارد از خود دفاع کند. سخنگوی صرافی بایننس گفت استیبل کوین BUSD یک محصول صادر شده و متعلق به پکسوس است و بایننس مجوز نام تجاری خود را برای استفاده در مورد BUSD به پکسوس داده است.

این سخنگو اضافه کرد که پکسوس توسط وزارت خدمات مالی نیویورک قانون‌گذاری می‌شود و BUSD یک استیبل کوین با پشتوانه 1 به 1 است.

چانگ پنگ ژائو معروف به CZ در توییتر خود اعلام کرد بایننس به حمایت از BUSD در آینده ادامه خواهد داد. وی همچنین گفت پیش‌بینی می‌کند کاربران به سراغ استیبل کوین‌های دیگر بروند. CZ به کاربران هشدار داد از استفاده از BUSD به عنوان Pair اصلی برای ترید یا موارد دیگر دوری کنند. شایان ذکر است BUSD حدود ۳۵ درصد از حجم معاملاتی بایننس را تشکیل می‌دهد.

هشدار چانگ پنگ ژائو در مورد استفاده از BUSD
هشدار چانگ پنگ ژائو در مورد استفاده از BUSD. منبع: توییتر

شراکت پکسوس و بایننس در مورد صدور BUSD از سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور ۱۳۹۸) آغاز شده است. این استیبل کوین سومین استیبل کوین بزرگ از نظر مارکت کپ است که ارزش بازار آن در حال حاضر بیش از ۱۶ میلیارد دلار است.

پکسوس همچنین خالق استیبل کوین دیگری به نام دلار پکسوس (Paxos Dollar) با نماد USDP است که در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) راه‌اندازی شد و همچنین حامی صرافی ارز دیجیتال itBit است که در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) همراه با تاسیس پکسوس راه‌اندازی شد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.