تحلیل روزانه توکن باز؛ شاخص RSI سیگنال صعودی منتشر می‌کند

اخبار روز بازار ارز دیجیتال

در ساعات نخست معاملات روز دوشنبه، قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در نوسان بوده و‌ رمزارزها در محدوده سبز و قرمز قرار دارند.

قیمت بیت کوین با ۰.۷۳٪ کاهش نسبت به روز گذشته ۲۲٬۷۳۷ دلار است. اتر نیز با ۰.۱۰٪ افزایش در ۱٬۶۳۳ دلار معامله می‌شود.

قیمت بیت کوین در هفته گذشته بیش از ۸٪ رشد داشت. رشد قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری میلادی به بیش از ۳۷٪ می‌رسد. قیمت اتریوم نیز رشد هفتگی ۴.۵ درصدی را برای خود به ثبت رساند و از اوایل امسال ۳۵٪ رشد را تجربه کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه منبع: تریدینگ ویو

برای مشاهده بهترین قیمت خرید ارزهای دیجیتال در صرافی‌های داخلی صفحه مقایسه صرافی‌های داخلی را ببینید.

با وجود کاهش اندک قیمت بیتکوین، اکثر ارزهای دیجیتال اصلی رشد داشته‌اند. توکن AXS، مربوط به پلتفرم بازی اکسی اینفینیتی و توکن YGG متعلق به پلتفرم Yield Guild Games، بیش از ۳۸ درصد افزایش یافتند و از پربازده‌ترین رمزارزهای بازار در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

بازارهای دارایی سنتی نسبت به تصمیمات آینده بانک مرکزی خوش بین هستند. بازار سهام نیز با افزایش قیمت همراه بود. شاخص‌های نزدک و S&P 500 به ترتیب ۲.۶ و ۱.۸ درصد جهش داشتند.

ارزش بازار جهانی کریپتو در حال حاضر ۱.۰۴ تریلیون دلار است که نسبت به روز گذشته ۰.۱۳ درصد افزایش داشته است. حجم کل بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ میلیارد دلار بوده است که ۱۴.۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

از طرفی، ۱۱۸ میلیون دلار در بازارهای فیوچرز بیت کوین در موقعیت شورت و لانگ در طول ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است.

سایر رمزارزهای مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو، ریپل، کاردانو و بایننس کوین نیز شاهد رشد قیمت بودند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین چه می‌گوید؟

قیمت بیت کوین (BTC) در محدوده کوچکی بین حمایت ۲۲,۷۰۲ دلار و مقاومت ۲۲,۹۶۹ دلار در نوسان است. به نظر می‌رسد گاوها قصد تسلیم شدن ندارند و برای افزایش قیمت تلاش می‌کنند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) سیگنال‌ صعودی صادر می‌کند و به نظر می‌رسد شرایط بازار پس از بازار نزولی ۲۰۱۸ را کپی می‌کند.

معامله گر محبوب کریپتو ولف (Cryptowolf) در توییتر خود نوشت:

RSI یک واگرایی صعودی در بازه‌ زمانی هفتگی نشان می‌دهد؛ چیزی که قبلا هرگز اتفاق نیفتاده است.

از نقطه نظر میان مدت، کندل هفتگی در آستانه بسته شدن بالاتر از مرز ۲۲٬۷۸۱ دلار است که سیگنال قوی در مورد تداوم روند صعودی است. در این صورت انتظار می‌رود قیمت بیت کوین تا مقاومت بعدی خود در ۲۵٬۰۰۰ دلار مانع جدی در پیش رو نداشته باشد.

دون آلت (DonAlt) نام مستعار تحلیلگری است که افزایش اخیر قیمت‌ها در بازار کریپتو را پیش‌بینی کرده بود. وی در توییتر خود نوشت بسته شدن کندل ماهانه بیت کوین بالای ۲۰٬۰۰۰ دلار، به معنای آغاز روند صعودی قابل توجهی برای بیت‌ کوین است. وی نوشت:

اگر بیت کوین ماه جاری را با روند صعودی به پایان برساند، اولین مقاومت در تایم‌فریم‌های بالاتر ۳۵٬۰۰۰ دلار (R1) و سپس ۵۸٬۸۰۰ دلار (R2) است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.