تحلیل روزانه توکن باز؛‌ آیا افزایش قیمت ارزهای دیجیتال پایان یافت؟

اخبار روز ارز دیجیتال

روز گذشته هم زمان با سقوط بازار سهام ایالات متحده شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار کریپتو بودیم. به نحوی که ارزش بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۵٪ کاهش را تجربه کرد و به ۱.۰۶ تریلیون دلار رسید. آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین ریزش قیمت عمیق‌تری را تجربه کردند و بازار کریپتو به رنگ قرمز درآمد.

وضعیت بازار کریپتوکارنسی ۵ بهمن
وضعیت بازار کریپتوکارنسی ۵ بهمن. منبع: وضعیت بازار توکن باز

به گزارش توکن باز، در ۲۴ ساعت گذشته، بیت کوین با کاهش ۱.۵ درصدی مواجه شد در حالی که اتر بیش از ۵ درصد و ماتیک حدود ۴ درصد افت قیمت را شاهد بودند. سایر آلت‌کوین‌ها هم با اصلاح قیمت مواجه شدند و قیمت میم‌کوین‌های محبوب دوج‌کوین و شیبا به ترتیب بیش از ۷٪ و ۸٪ و کاهش یافت. قیمت ADA نیز با ۸٪ کاهش مواجه شد.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در تایم فریم ۱ ساعته
قیمت بیت کوین در تایم فریم ۱ ساعته. منبع: تریدینگ ویو

قیمت BTC شب گذشته تلاش کرد سطخ ۲۳٬۱۰۰ دلار را رد کند اما ناتوان بود و خرس‌ها توانستند روند قیمت بیت کوین را نزولی کنند. افت قیمت بیت کوین تا رسیدن قیمت به ۲۲٬۳۰۰ دلار ادامه داشت. این سطح در واقع قیمت تحقق یافته هولدرهای بلند مدت (LTH Realized Price) بیت کوین است که بار دیگر نقش حمایت را بازی کرد. پس از لمس این قیمت، گاوها وارد میدان شدند و بیت کوین را حمایت کردند و تا ۲۲٬۷۹۰ دلار نیز آن را بالا کشیدند اما قیمت مجدد کاهشی شد. در لحظه نوشتن این خبر قیمت بیت کوین ۲۲٬۵۴۰ دلار است.

بهترین قیمت خرید بیت کوین در صرافی‌های داخلی را در صفحه مقایسه قیمت صرافی‌ها در توکن باز ببینید.

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در تایم فریم ۱ ساعته.
قیمت اتریوم در تایم فریم ۱ ساعته. منبع: تریدینگ ویو

همزمان با ریزش قیمت بیت کوین قیمت اتریوم برای اولین بار در ۷ روز گذشته به کمتر از ۱٬۵۵۰ دلار سقوط کرد و تا ۱۵۱۸ دلار پایین آمد. سپس گاوها به حمایت از قیمت اتریوم پرداختند و آن را تا ۱٬۵۶۱ دلار بالا بردند اما خرس‌ها اجازه افزایش بیشتر قیمت را ندادند. در حال حاضر اتریوم با ۵.۰۳٪ افت قیمت با قیمت ۱٬۵۴۲ دلار دست به دست می‌شود.

بهترین قیمت خرید اتریوم در صرافی‌های داخلی را در صفحه مقایسه قیمت صرافی‌ها در توکن باز ببینید.

آیا صعود قیمت بیت کوین پایان یافته است؟

به نظر می‌رسد آینده بازار کریپتو با بازارهای سنتی گره خورده است و برای پیش‌بینی بازار کریپتو باید چشم انتظار اقتصاد کلان باشیم. برخی کارشناسان اقتصادی از کاهش تورم در ایالات متحده صحبت می‌کنند که کاهش سیاست‌های سختگیرانه ایالات متحده را به دنبال خواهد داشت. این موضوع می‌تواند صعود بازارهای کریپتو را تا حدودی تضمین کند. فردا (۶ بهمن) و پسفردا (۷ بهمن) داده‌های رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده و شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) مشخص می‌شوند. انتظار می‌رود بازار کریپتو به این داده‌ها واکنش نشان دهد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.