تحلیل روزانه توکن باز؛ عملکرد بهتر بیت کوین نسبت به بازار سهام

اخبار روز بازار ارز دیجیتال

سال ۲۰۲۳ برای بیت کوین شروعی خیره‌کننده بود. پادشاه بازار کریپتو از سال نو تا کنون بیش از ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است. بیت کوین حدود یک هفته پیش برای اولین بار از اواسط سال ۲۰۲۲ از ۲۳٬۰۰۰ دلار گذشت و توانسته است در آن قلمرو بماند.

در ۲۴ ساعت گذشته در بازار کریپتو چه گذشت؟

در تحلیل قبلی توکن باز گفتیم که بازار کریپتو چشم انتظار اعلام شاخص PCE و رشد تولید ناخالص داخلی است. گزارش هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) منتشر شد و همانطور که انتظار می‌رفت کاهش نرخ تورم را در پایان سال گذشته نشان داد؛ هدفی که فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره به دنبال آن است. این موضوع باعث رشد قیمت بیت کوین تا سطح ۲۳٬۸۱۶ دلار شد. بازارهای سنتی نیز اندکی افزایش یافتند و شاخص S&P 500 حدود ۰.۳ درصد افزایش یافت.

به اعتقاد برخی از کارشناسان اقتصادی تورم ایالات متحده به اوج خود رسیده است و رکود اقتصادی فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد که موضع خود را در مورد نرخ بهره نرم‌تر کند. اگر این اتفاق بیافتد و بانک مرکزی آمریکا دست از سیاست‌های سختگیرانه خود بردارد رشد بازار کریپتو در سال ۲۰۲۳ همچنان ادامه خواهد یافت.

با افزایش اخیر قیمت‌ها در بازار، ارزهای دیجیتال برتر مانند بیت کوین و اتر (ETH) امسال در صدر رشد قیمت در بازارهای مالی قرار گرفتند: از ابتدای سال ۲۰۲۳ قیمت اتر حدود ۳۲٪ و قیمت بیت کوین ۴۰٪ افزایش یافته‌اند. در مقایسه، شاخص S&P 500 و Nasdaq Composite به ترتیب ۶ و ۱۰ درصد افزایش داشتند.

تحلیل قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه.
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه.

جوئل کروگر یکی از تحلیلگران مطرح بازار کریپتو می‌گویداز نظر تحلیل تکنیکال قیمت BTC در حال حاضر در نقطه اشباع خرید قرار دارد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در روز جمعه سطح ۸۲ را نشان می‌داد. کروگر معتقد است مقاومت مهم بعدی بیت‌کوین در حدود ۲۵٬۲۰۰ دلار است که در آگوست ۲۰۲۲ در آن قیمت معامله می‌شد.

در زمان نوشتن این مطلب قیمت بیت کوین ۲۲٬۹۹۶ دلار است که ۰.۰۸٪ افزایش را نسبت به ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد.

مشاهده بهترین قیمت خرید بیت کوین در صرافی‌های ایرانی

تحلیل قیمت اتریوم

نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه

دومین رمزارز بزرگ بازار از نظر مارکت کپ، همچنان در تلاش برای عبور از سطح مقاومت 1640 دلار است اما تاکنون ناکام مانده است. در زمان نوشتن این مطلب قیمت اتر ۱٬۵۹۱ دلار است و نسبت به روز گذشته ۰.۹۵٪ افزایش یافته است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) اتریوم نیز به زیر یک نقطه پشتیبانی کلیدی کاهش یافته است. این شاخص در 61.94 قرار دارد که اندکی زیر کف اخیر خود در 63.00 است و پایین‌ترین سطح خود از ۸ ژانویه است.

اگر این روند نزولی تا آخر هفته ادامه یابد، این احتمال قوی وجود دارد که اتریوم به سطح 1500 دلار برسد.

مشاهده بهترین قیمت خرید اتریوم در صرافی‌های ایرانی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.