آیا روند صعودی بیت کوین آغاز شده؟ (تحلیل تکنیکال)

تحلیل بیت کوین

بیت‌کوین در آغاز بازار نیویورک روز 20 اکتبر (28 مهر) در حالی که تحلیلگران به بسته شدن کندل هفتگی چشم دوخته‌اند، به 30000 دلار رسید.



اهمیت بالای کلوز هفتگی قیمت BTC

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان دهنده دستیابی قیمت BTC به بالاترین سطح دو ماهه جدید 30233 دلار در Bitstamp بود. عملکرد این جفت ارز در طول زمان معاملاتی آسیا  هم پرقدرت بود . با این‌حال با وجود نوسانات همچنان مشهود، شرکت‌کنندگان بازار بر این نظر هستند که بسته شدن کندل هفتگی برای تثبیت واقعی رالی مورد نیاز است.

برای کیت آلن، هم‌بنیان‌گذار منبع نظارتی Material Indicators، میانگین متحرک 100 هفته‌ای در 28627 دلار اهمیت خاصی داشت.

او نوشت: “این حرکت قابل توجه است، اما آنچه من هم‌اکنون دنبال می‌کنم این است که آیا این کندل هفتگی بالای میانگین متحرک 100 هفته‌ای بسته می‌شود و آیا کندل هفته بعد می‌تواند بدون کندل پایین‌تر از آن بماند.”

برخی این را تأییدی برای شکست قیمت صعودی در نظر می‌گیرند، اما این بازار به فشرده‌سازی‌ها و حرکات فریبنده معروف است، بنابراین من دنبال تأییدیه‌های بیشتر هستم. به نظر من BTC همچنین باید مقاومت قبلی در 30.5هزار دلار، 31.5هزار دلار و در نهایت 33هزار دلار را درهم بشکند تا شکست قیمت صعودی را تأیید کند.

نمودار هفتگی قیمت BTC/USD با مووینگ 100
نمودار هفتگی قیمت BTC/USD با مووینگ 100

با توجه به نواحی حمایتی مورد نیاز، تریدر محبوب، “پنتوشی” نگهداری 28900 دلار را توسط خریدارها بااهمیت می‌داند.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD. منبع: توییتر Pentosh1
نمودار روزانه قیمت BTC/USD. منبع: توییتر Pentosh1

فرصت مناسب خرید بیت کوین چه زمانی است؟

در عین حال، تریدر دیگری به نام Skew با رصد شرایط بازار در تایم‌فریم پایین (LTF)، پیش‌بینی کرد که بیرون رفتن لانگ‌های اخیر می‌تواند منجر به فرصت ورود قبل از ادامه صعود شود.

او به مشترکینش در X گفت:

من مشکوکم لانگ‌ها در اینجا حوالی 30 هزار دلار شروع به فومو کردن کرده باشند. بنابراین اگر این خط روند صعودی در تایم‌فریم پایین شکسته شود، اصلاح قیمت می‌تواند نقطه ورود مناسبی قبل از صعود بیشتر باشد، دیدن چنین چیزی تعجب‌آور نخواهد بود.

داده‌های اوردر‌بوک BTC/USD. منبع: توییتر Skew
داده‌های اوردر‌بوک BTC/USD. منبع: توییتر Skew

پیش‌بینی‌ها انتظار تأیید ETF بیت‌کوین را دارند

در یک دید بلندمدت خوش‌بینانه، تیم معاملاتی Stockmoney Lizards پیش‌بینی کرد که مقاومت بالای 30000 دلار به زودی شکسته خواهد شد. 

تحلیلگران با بررسی جدید نمودار فرکتالی که BTC/USD را در سال 2023 با جهش 2020 مقایسه می‌کند، استدلال کردند که زمان صعود اکنون فرا رسیده است. تأیید اولین صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر قیمت نقدی بیت‌کوین (ETF) در ایالات متحده عامل تعیین‌کننده خواهد بود.

در این تحلیل آمده است: “31/32 هزار دلار به زودی خواهد شکست.”

Stockmoney Lizards با اشاره هاوینگ در آوریل 2024 (اردیبهشت 1403) اشاره کرد:

بسیاری از شما می‌پرسید: ‘اما بازار صعودی 2020 پس از هاوینگ بود، در حالی که ما در حال حاضر قبل از آن هستیم’ – پاسخ من این است که: اهمیتی ندارد. امسال تأیید ETF پیشران اصلی بازار صعودی خواهد بود.

نمودار مقایسه‌ای BTC/USD. منبع: توییتر Stockmoney Lizards
نمودار مقایسه‌ای BTC/USD. منبع: توییتر Stockmoney Lizards

منبع: Cointelegraph

سوالات پرتکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.