تحلیل دوج کوین و شیبا اینو امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۲

تحلیل تکنیکال شیبا و دوج کوین

قیمت دوج کوین (DOGE) پس از آنکه خبرگزاری‌ها خبر از قرارداد توییتر و صرافی ارز دیجیتال ایتورو (eToro) برای ارائه معاملات کریپتو دادند رشد قابل توجهی را آغاز کرد که هنوز هم ادامه دارد. قیمت شیبا اینو (SHIB) نیز در چند روز گذشته در مسیر صعود قرار داشته است. سوال اینجاست افزایش قیمت دوج کوین و شیبا اینو تا کی دارد؟

وضعیت دوج کوین امروز

قیمت دوج کوین پس از اینکه ایلان ماسک لوگوی پرنده آبی توییتر را حذف کرد و به جای آن از تصویر سگ شیبا اینو استفاده کرد، با رشد ۳۵ درصدی مواجه شد که خبر آن را رفتیم. اما چند روز بعد ایلان ماسک تصویر پرنده آبی را برگرداند که قیمت دوج کوین ۲۲ درصد ریزش کرد!. بعد از آن قیمت doge نوساناتی را تجربه کرد. اما در نهایت خبر قرارداد توییتر با ای تورو که روز چهارشنبه منتشر شد قیمت DOGE را دوباره وارد مسیر صعودی کرد.

چندی پیش نیز ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فاکس نیوز فاش کرد که سازمان‌های مختلف دولتی ایالات متحده به فعالیت‌های کاربران توییتر از جمله دایرکت مسیج‌های آن‌ها دسترسی کامل دارند!. این خبر روی قیمت بیت کوین و سپس روی بقیه قیمت‌ها در بازار اثر منفی گذاشت.

وضعیت شیبا اینو امروز

شیبا اینو، یکی از محبوب‌ترین میم کوین‌های بازار کریپتو به تازگی یک موفقیت بزرگ به دست آورده است. صرافی بایننس اعلام کرد از فردا شیبا اینو را از فهرست منطقه نوآوری (Innovation Zone) خود خارج می‌کند. خروج پروژه‌ها از منطقه نوآوری به معنای افزایش اعتماد به آن‌هاست.

جالب است بدانید معیارهایی که بایننس در بررسی‌های خود برای خروج پروزه‌ها از منطقه نوآوری لحاظ می‌کند شامل تعهد تیم توسعه دهنده، فعالیت‌های توسعه‌ای، حجم معاملات، نقدینگی، ثبات شبکه و همچنین مشارکت‌های آن در ایجاد یک اکوسیستم پایدار و سالم هستند. انتظار می‌رود این خبر تاثیر مثبتی روی قیمت شیبا داشته باشد.


اگر قصد خرید شیبا (SHIB) را دارید پیشنهاد ما استفاده از سایت آبان تتر است که یکی از کمترین کارمزدها بین صرافی‌های داخلی را دارد.

خرید شیبا از آبان تتر


تحلیل تکنیکال دوج کوین (DOGE) امروز

در تایم فریم ساعتی دوج کوین می‌بینیم که عبور میانگین متحرک ۷ دوره‌ای از ۲۵ دوره‌ای از پایین واکنش شدید قیمت را به دنبال داشت و یک کندل بلند سبز رنگ را رقم زد. از طرفی شاخص قدرت نسبی (RSI) هفت و چهارده دوره‌ای را شدیدا بالا برد و در حال حاضر این دو سیگنال اشباع خرید می‌دهند. این شاخص پس از برخورد با سطوح مقاومت خود کاهش خود را از سر گرفته است.

نمودار قیمت دوج کوین در تایم فریم یک ساعته منبع: بایننس
نمودار قیمت دوج کوین در تایم فریم یک ساعته منبع: بایننس

به نظر می‌رسد به زودی شاهد یک واگرایی قیمت بین این شاخص و روند قیمت باشیم که معمولا علامت تغییر روند است. وقتی به حجم نگاه می‌کنیم می‌بینیم حجم معاملات علی رغم افزایش قیمت رو به کاهش است و این هشدار دیگری بر احتمال کاهش قیمت است. از طرفی در لحظه نوشتن این مطلب یک کندل دوجی قرمز در پایان روند صعودی در حال شکل گیری است که علامت شروع روند نزولی تلقی می‌شود.

اما در تایم فریم ۴ ساعته به نظر می‌رسد قیمت دوج کوین جا دارد که پس از یک اصلاح قیمت کوچک دوباره افزایش خود را از سر بگیرد. در صورت تحقق این موضوع احتمالا یک افزایش قیمت تا ناحیه ۰.۰۹۵ دلار داشته باشیم. البته احتمالا قبل از آن یک اصلاح تا ۰.۰۹۲ دلار را ببینیم.


مقایسه قیمت دوج کوین در صرافی‌های ایرانی


تحلیل تکنیکال شیبا اینو (SHIB) امروز

قیمت شیبا اینو (SHIB) در تایم فریم یک ساعته وضعیت متفاوتی نسبت به دوج کوین از خود نشان می‌دهد. شاخص قدرت نسبی حول و حوش ۵۰ است و به سمت پایین نیم خیز کرده است. دو ساعت اخیر قیمت شیبا کاهشی بوده است اما نکته اینجاست حجم معاملات از این کاهش استقبال نکرده است. از طرفی در لحظه نوشتن این مطلب MA هفت دوره‌ای در تلاش از به روند صعودی خود ادامه دهد و از MA بیست و پنج دوره‌ای عبور کند. در صورت رخداد این اتفاق می‌توانیم شاهد رشد قابل توجه قیمت باشیم.

نمودار قیمت شیبا در تایم فریم یک ساعته منبع: بایننس
نمودار قیمت شیبا در تایم فریم یک ساعته منبع: بایننس

در صورت رشد قیمت احتمالا مقاومت ۰.۰۰۱۱۶۱ تا ۰.۰۰۷۰ دلار سد راه قیمت شود اما در صورت شکستن این مقاومت‌ها احتمال افزایش قیمت تا ۰.۰۰۹۰ دلار وجود دارد.


بهترین قیمت خرید شیبا اینو در صرافی‌های داخلی


دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.