ایلان ماسک برند توییتر را تغییر داد؛ قیمت دوج‌کوین رشد کرد!

ریبرندینگ توییتر و تاثیر آن بر دوج کوین

دوج کوین (DOGE) در پی تغییر برند توییتر در روز دوشنبه تا ۵ درصد افزایش یافت. این میم کوین در مقابل افت عمومی بازار، هنگامی که قیمت بیت کوین زیر ۲۹,۱۰۰ دلار در ساعات صبح اروپا افت کرد، مقاومت کرد.

ایلان ماسک و تغییر برند توییتر

ایلان ماسک دوج کوین

توییتر متعلق به ایلان ماسک در حال ریبرند به X است که بخشی از گروه شرکت‌های متمرکز بر هوش مصنوعی او به نام X.AI است. ماسک در اوایل روز دوشنبه لوگوی دوج کوین را به پروفایل خود اضافه کرد که باعث شایعات در مورد نقش بزرگ‌تر این ارز در شرکت بازنام‌گذاری‌شده شد.

وضعیت امروز بازار آتی بیت کوین

در همین حال، حدود ۳۰ میلیون دلار از قراردادهای آتی خرید – بیش از ۹۶ درصد کل موقعیت‌های آتی اهرمی – در مدت یک ساعت در فیوچر بیت‌کوین لیکویید شد که ممکن است به افت ناگهانی کمک کرده باشد.

لیکویید شدن به این معنی است که صرافی به دلیل از دست دادن کل یا بخشی از وجه تضمین اولیه معامله‌گر، موقعیت اهرمی او را به طور اجباری تسویه می‌کند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که معامله‌گر نتواند الزامات وجه تضمین برای موقعیت اهرمی را برآورده کند یا وجوه کافی برای نگه‌داشتن معامله باز نداشته باشد.

لیکویید شدن‌های بزرگ می‌توانند نشان‌دهنده قله یا کف موقت یک حرکت قیمتی باشند که به معامله‌گران امکان می‌دهد موقعیت‌گیری مناسبی داشته باشند.

افت بیت‌کوین منجر به کاهش چندین رمزارز عمده شد، به‌طوری‌که ترون و ماتیک پالیگان به همین ترتیب ۳.۴ درصد و سولانا حدود ۵ درصد افت کردند. در همین حال، تحلیلگران گفتند فقدان اخبار خوش‌بینانه و یک تابستان به‌طور کلی آرام ممکن است به ادامه فشار روی قیمت بیت‌کوین بینجامد، با این هدف‌گذاری که قیمت تا سطح ۲۷۰۰۰ دلار برسد.

کف قیمت بیت کوین کجاست؟

الکس کوپتسیکف، تحلیلگر بازار ارشد FXPro در ایمیلی به کوین‌دسک گفت:

“اگر فشارهای نزولی شدت یابد، مهم‌ترین سطح مقاومت بعدی ۲۷۰۰۰ دلار خواهد بود که مرز پایینی کانال صعودی از کف نوامبر و میانگین متحرک 200 هفته است.”

سایمون پیترز، تحلیلگر بازار eToro در تحلیل سنتیمنت یا احساسات در بازار در بیانیه‌ای ایمیلی به کوین‌دسک گفت:

“در حال حاضر بیت‌کوین عقب‌نشینی آهسته‌ای دارد زیرا قیمت ادامه روند نزولی از اوج اخیر را دارد. اگرچه دینامیک بازار در ماه‌های تابستان ممکن است به سمت نوسان‌پذیری با جریان معاملات پایین‌تر متمایل شود، اما دوره اخیر برای مهم‌ترین رمزدارایی‌های بازار به‌طور قابل توجهی آرام بوده است.”

پیترز افزود:

“نرم شدن قیمتی که هم‌اکنون شاهد آن هستیم، نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران به دنبال نکات مثبتی هستند تا به آن‌ها چنگ بزنند، اما با توجه به کمبود اخبار مثبت در حال حاضر، وضعیت کاملاً انتظار و مشاهده است.”

منبع: Coindesk

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.