السالوادور حدود 10 تا 12 میلیون دلار از خرید بیت کوین زیان کرده است

السالوادور و زیان 10 میلیون دلاری از خرید بیت کوین

السالوادور (El Salvador)، به دلیل رکود مداوم بازار ارز های دیجیتال در حال حاضر زیان قابل توجهی از سرمایه گذاری روی ارز محبوب بیت کوین (Bitcoin) داشته است.

به گزارش توکن باز به نقل از cryptoslate، همان طور که می دانید به دلایل امنیتی هیچ اطلاعاتی از روند خرید و فروش و موجودی کیف پول‌ های دولت السالوادور در دسترس نیست و این اطلاعات در هیچ منبعی فاش نشده اند. به همین علت مقدار دقیق ضرر و زیان این کشور در حال حاضر مشخص نیست. اما با بررسی اطلاعات موجود، ضرر و زیان این دولت حدوداً بین 10 تا 12 میلیون دلار بوده است.

رئیس جمهور السالوادور، نایب بوکله، از ماه سپتامبر تاکنون مواردی از خرید در کف بازار را در صفحه رسمی خود در قالب پستی منتشر کرده است و بر اساس اطلاعات به دست آمده از آن توییت تخمین زده می شود که السالوادور تقریباً 1391 بیت کوین در اختیار داشته باشد که برای خرید آنها 73.2 میلیون دلار هزینه کرده است.

شایان ذکر است که با توجه به کاهش قیمت مداوم بیت کوین و با در نظر گرفتن قیمت فعلی این ارز دیجیتال معروف، ارزش میزان بیت کوین خریداری شده توسط دولت السالوادور به 59 میلیون دلار می‌ رسد که 14 میلیون دلار پایین ‌تر از برآوردها درباره هزینه خرید آنهاست.

جالب است بدانید که این عملکرد ضعیف ممکن است دیگر دولت های ملی را از پیوستن به السالوادور در قانونی کردن بیت کوین به عنوان مناقصه منصرف کند. همچنین لازم به ذکر است که هفته ی گذشته وزیر دارایی السالوادور گفت که این کشور دست به فروش بیت کوین زده است اما درباره مقدار و زمان این فروش اطلاعاتی در اختیار قرار نداده است.

منبع: cryptoslate

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.