آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی اکسبیتو (Exbito)

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی اکسبیتو (Exbito)

توکن باز با هدف ایجاد فضایی شفاف میان صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران، سرویس مقایسه قیمت رمزارزهای قابل معامله در صرافی‌های داخلی را راه‌اندازی کرده است. کاربران و تریدرهای ایرانی با مراجعه به این صفحه می‌توانند قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خود را در میان صرافی‌های داخلی مقایسه کرده و بهترین قیمت خرید و فروش تتر، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را شناسایی کنند.

با افتخار همکاری توکن باز با صرافی اکسبیتو، به عنوان عضو جدید سرویس مقایسه قیمت رمزارزها را اعلام می‌کنیم؛ در ادامه آموزش نحوه ثبت نام و احراز هویت در این صرافی ارز دیجیتال، در قالب مقاله‌ای که توسط تیم محترم صرافی Exbito تهیه شده را منتشر خواهیم کرد.

آموزش ثبت نام در صرافی اکسبیتو

احراز هویت در اکسبیتو کاری ساده است و تنها در چند دقیقه انجام می‌شود. انجام این مراحل طبق قوانین کشور در خصوص استفاده از پلتفرم‌های مالی، ضروری و اجباری است. در این نوشته، نحوه ثبت نام و احراز هویت سریع و تکمیلی در وب‌سایت صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو را آموزش می‌دهیم. اگر پس از مطالعه این مقاله و در حین انجام مراحل باز هم به مشکل بر خورد کردید،‌ به راحتی می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما، با اکسبیتو در ارتباط باشید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی، مشکل شما را حل کنند.

برای ثبت نام و ورود به این صرافی ارز دیجیتال ابتدا باید به وب سایت آن  وارد شوید. ابتدا با استفاده از لینک زیر وارد این وبسایت شوید:

ورود به سایت صرافی اکسبیتو

پس از ورود به سایت صرافی، از قسمت سمت چپ و بالای سایت،‌ بر روی دکمه آبی رنگ با متن «ایجاد حساب» کاربری کلیک کنید سپس مراحل بعدی را قدم به قدم پیش ببرید.

یک: وارد کردن پست الکترونیکی (ایمیل) و کلمه عبور

یک: وارد کردن پست الکترونیکی (ایمیل) و کلمه عبور

•          آدرس ایمیلی که به آن دسترسی دارید را وارد کنید. به یاد داشته باشید، در مراحل بعدی، باید کد تایید ارسال شده در ایمیلتان را وارد کنید.

•          یک رمز عبور برای خودتان انتخاب کنید. رمز عبور باید حداقل 8 کاراکتر و ترکیبی از حروف انگلیسی و اعداد باشد. در صورتی‌ که رمز‌عبور شما امنیت متوسط به بالا داشته باشد اجازه ثبت‌نام به شما داده می‌شود. در صورتی که رمزعبور را به صورت رندوم وارد می‌کنید، برای جلوگیری از فراموش شدن رمز، آن را در جایی یادداشت کنید.

•          در صورتی که از طریق دوستانتان با اکسبیتو آشنا شده‌اید، می‌توانید کد معرف آنها را در جایگاه کد معرف وارد کنید.

•          شرایط استفاده در اکسبیتو را تیک بزنید و کپچا «من ربات نیستم» را تیک بزنید و سپس بر روی دکمه «ثبت نام کنید» کلیک کنید.

دو: تایید کد ارسال شده به آدرس ایمیل

دو: تایید کد ارسال شده به آدرس ایمیل

•          برای اطمینان از اینکه ایمیل وارد شده، ایمیلی است که به آن دسترسی دارید، یک کد برای شما ارسال می‌شود که باید در کادر «کد تایید» وارد کنید. پس از تایید ایمیل یک نوتیفیکیشن بر روی صفحه شما نمایش داده می‌شود که برای انجام تکمیل احراز هویت می‌توانید روی گزینه «تکمیل فرآیند احراز هویت» کلیک کرده و مراحل را انجام دهید.

نکته: در صورتی که مایل به انجام احراز هویت نیستید می‌خواهید مراحل احراز هویت را بعدا انجام دهید از دکمه ضربدر گوشه سمت چپ یا «بعدا انجام می‌دهم» پایین صفحه می‌توانید فضای داشبورد اکسبیتو را ببینید.

آموزش احراز هویت در صرافی اکسبیتو

یک: وارد کردن شماره تلفن همراه و کد ملی

یک: وارد کردن شماره تلفن همراه و کد ملی

در صورتی که گزینه «تکمیل احراز هویت» را انتخاب کرده باشید، وارد اولین مرحله از احراز هویت با عنوان «دریافت کد ملی و شماره موبایل» می‌شوید. در این مرحله باید شماره موبایلی که به نام شما و با کد ملی شما ثبت شده‌است را وارد کنید و سپس دکمه «مرحله بعد» را بزنید. دقت داشته باشید شماره موبایل شما باید با عدد صفر شروع شود و از نوشتن شماره موبایل بدون صفر و یا با +98 خودداری کنید. به عنوان مثال، شماره موبایل 09123456789 فرمت صحیح است.

دو: وارد کردن کد تایید موبایل

دو: وارد کردن کد تایید موبایل

پس از وارد کردن شماره موبایل و کد ملی، اکسبیتو یک درخواست به سامانه ثبت احوال و یک درخواست به اپراتور تلفن همراه شما ارسال می‌کند تا از طریق آن مطابقت کدملی و شماره تلفن همراه درج شده را دریافت کند. در صورتی که کدملی و شماره تلفن همراه متعلق به یک شخص باشند، یک کد تایید 5 رقمی برای شماره تلفن همراه وارد شده ارسال می‌شود که باید در جایگاه کد تایید وارد شود و پس از آن گزینه «مرحله بعد» زده شود.

سه: وارد کردن اطلاعات هویتی

سه: وارد کردن اطلاعات هویتی

در این مرحله کاربر باید اطلاعات هویتی خود را مطابق با کارت ملی وارد کند. این اطلاعات هم مانند اطلاعات قبلی به صورت آنلاین در سامانه ثبت احوال کشوری بررسی و در صورت داشتن مطابقت در همان لحظه تایید می‌شود. در صورتیکه عدم مطابقت اطلاعات وارد شده با اطلاعات ثبت شده در ثبت احوال، پیغام خطای متناظر با اطلاعات برای شما نمایش داده می‌شود. اطلاعات هویتی خواسته شده شامل، نام، نام خانوادگی، نام پدر و تاریخ تولد بر اساس کارت ملی هستند.

چهار: وارد کردن اطلاعات بانکی

چهار: وارد کردن اطلاعات بانکی

در آخرین قدم از مراحل احراز هویت سریع، باید شماره کارت بانکی که به نام شما ثبت شده است را وارد کنید. در صورتی که کارت بانکی خود را در دست داشته باشید می‌توانید به جای وارد کردن دستی شماره کارت، کارت بانکی خود را اسکن کنید تا شماره حسابتان به صورت خودکار در جایگاه شماره کارت وارد شود. وارد کردن شماره کارت به نام خودتان، به علت قوانین خاص کشوری برای جلوگیری از تخلفات مالی است.

پس از زدن گزینه مرحله بعد، مراحل احراز هویت شما به پایان رسیده است و امکان خرید و فروش رمزارز و واریز و برداشت ریال برای شما فراهم است. در این مرحله امکان برداشت کریپتوکارنسی را از کیف پول خود ندارید که در صورت تکمیل مراحل احراز هویت تکمیلی امکان برداشت رمزارز نیز برای شما فراهم خواهد شد.

احراز هویت تکمیلی در اکسبیتو (جهت برداشت رمزارز)

در این مرحله اطلاعات بیشتری شامل اطلاعات تکمیلی هویتی، فرم تعهدنامه، محل سکونت و شماره تلفن ثابت از شما دریافت می‌شود. دریافت فایل PDF

پس از تکمیل مرحله اول احراز هویت پیامی دریافت خواهید کرد که بر اساس آن امکان واریز و برداشت ریال، خرید و فروش رمزارز و واریز رمزارز را دارید. اما اگر بخواهید رمزارز یا کریپتوکارنسی برداشت کنید و به کیف‌پول دیگری به جز کیف‌پول اکسبیتو خود انتقال دهید، باید احراز هویت تکمیلی را انجام دهید.

یک: وارد کردن اطلاعات محل سکونت و تلفن

یک: وارد کردن اطلاعات محل سکونت و تلفن

در این مرحله از شما خواسته می‌شود شماره تلفن ثابت خود را وارد کنید. این شماره باید با فرمت کد شهر وارد شود و برای دریافت کد تایید تلفنی است.

اگر شماره ثابتی در دسترس نداشتید، می‌توانید با شماره موبایلتان هم کد تایید را دریافت کنید.

دو: وارد کردن اطلاعات محل سکونت (آدرس و کد پستی)

دو: وارد کردن اطلاعات محل سکونت (آدرس و کد پستی)

با زدن دکمه مرحله بعد، وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید در آن کد پستی محل سکونت خود را وارد کنید. کد پستی شما باید واقعی باشد تا از طریق سامانه اداره پست محل سکونت شما به صورت خودکار در سیستم ثبت شود. در صورتی که کد پستی محل سکونت در سامانه اداره پست پیدا نشود، از شما خواسته می‌شود آدرس محل سکونت خود را در فیلدهای استان، شهر، خیابان اصلی و خیابان فرعی، کوچه، پلاک به صورت دستی وارد کنید.

سه: بارگذاری مدارک هویتی (تکمیلی)

سه: بارگذاری مدارک هویتی (تکمیلی)

در این مرحله که آخرین مرحله از مراحل احراز هویت تکمیلی است از شما خواسته می‌شود تصویر کارت ملی، تصویر صفحه اول شناسنامه و عکس خودتان از روبرو در حالی که تعهدنامه و کارت ملی را در دست دارید را بارگذاری کنید.

حجم تصاویری که قرار است آپلود کنید نباید بیشتر از 500 کیلوبایت باشد و تصاویر باید به صورت کاملا واضح و طبق استاندارد تعریف شده گرفته و بارگذاری شوند. در غیر این صورت، در بارگذاری با خطا مواجه خواهید شد و یا از طرف کارشناس مربوطه مدارک شما رد می‌شوند.

سه: بارگذاری مدارک هویتی (تکمیلی)

پس از آپلود مدارک تنها کافی است صبر کنید تا مدارک تکمیلی شما از طرف کارشناس تایید شود. در صورت رد شدن درخواست و مدارک بارگذاری شده، علت رد مدارک از طریق نوتیفیکیشن (اعلانات سایت) و ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.

در صورت بروز هر گونه مشکل می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما با پشتیبانی اکسبیتو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

راهنمای گرفتن عکس سلفی (از روبرو) برای انجام احراز هویت

راهنمای گرفتن عکس سلفی (از روبرو) برای انجام احراز هویت

برای گرفتن عکس مناسب برای انجام احرازهویت در صرافی آنلاین اکسبیتو و سایر بازارهای ارز دیجیتال، باید مراحل زیر را انجام دهید:

•          ابتدا فرم تعهدنامه موجود در سایت را دانلود کرده و پرینت بگیرید سپس جاهای خالی را با اطلاعات خود پر کنید. یا به صورت دستی متن تعهدنامه را به صورت کامل بنویسید و در نهایت تعهدنامه را امضا کنید.

•          کارت ملی هوشمند خود را به وسیله یک قطعه چسب نواری در جایی که متن تعهدنامه و امضای شما را نمی‌پوشاند بچسبانید.

•          در صورتی که کارت ملی شما هوشمند صادر نشده است، برگه رسید کارت ملی و شناسنامه را به همان ترتیب در کنار متن تعهدنامه قرار دهید.

•          از یک نفر از اطرافیان خود بخواهید از زاویه روبرو در حالی که متن تعهدنامه و کارت ملی هوشمند (یا رسید کارت ملی و شناسنامه) را در دست دارید عکس بگیرد.

•        در صورتی که فردی را برای گرفتن عکس ندارید، می‌توانید دوربین گوشی موبایل خود را روی تایمر قرار داده و پس از تنظیم چهره و تعهدنامه عکس از روبرو را بگیرد و در اکسبیتو بارگذاری (آپلود) کنید.

سخن پایانی

کاربران توکن باز می‌توانند در صفحه اختصاصی این صرافی نظرات و تجربیات خود در زمان کار با این صرافی را به اشتراک بگذارند. این نظرات توسط تیم توکن باز مطالعه و نکات مهم به صرافی انتقال خواهد یافت. بیان نظرات شما در بهبود سرویس‌های ما کمک بسیاری خواهد کرد که پیشاپیش بابت این همکاری از شما تشکر می‌کنیم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.