۳ عامل محرک رونق بازار ارزهای دیجیتال کدام‌اند؟

بازار صعودی

هر رویدادی نیازمند یک کاتالیزور است مانند جرقه‌ای که منجر به انفجار بعدی می‌شود. از زمان بیگ بنگ به همین شکل بوده است و ارزهای دیجیتال نیز مستثنا نیستند.

وقتی بیت کوین وارد فصل رونق شود، این رشد ناگهانی یک شبه اتفاق می‌افتد، اما دانه‌هایی که منجر به آن می‌شوند، قبلا کاشته شده‌اند.

بازار صعودی ارزهای دیجیتال چه زمانی از راه می‌رسد؟

دسته‌ای از نیروهای کلان و خرد، زمان‌بندی، شدت و مدت زمان بازار صعودی بعدی را مشخص خواهند کرد – آن مرحله مستی‌بخش که یک بازار وارد حالت “فقط صعود” می‌شود و دارایی‌های خوب و بد به صورت تفریحی سود دو رقمی کسب می‌کنند.



زمان و ساعت دقیق شروع روند صعودی ارزهای دیجیتال را نمی‌دانیم. اما می‌دانیم که این اتفاق خواهد افتاد، همان‌طور که شب بعد از روز می‌آید.

و وقتی این اتفاق بیفتد، احتمال زیادی وجود دارد که عوامل زیر نقش کلیدی در داستان درخشان ارزهای دیجیتال بازی کنند:

1- ETF

اولین محرک صعود بیت کوین، جایی که ‌BTC پیشروی می‌کند و بقیه بازار اجتناب ناپذیر دنبال می‌کنند تأیید یک صندوق ETF (مبادله شده در بورس) است.



نهادها سال‌ها سعی داشته‌اند یکی را به تصویب برسانند، اما SEC همیشه رد کرده است و استدلال می‌کند که احتمال دستکاری بازار وجود دارد.

اما اکنون بلک راک تصمیم گرفته که یک ETF می‌خواهد، و آنچه غول‌های سرمایه‌گذاری بخواهند، حتماً به دست می‌آورند.

در ماه‌های اخیر، لری فینک مدیرعامل بلک راک در حالی که درخواست ETF آنها روند طاقت‌فرسای تأیید را طی می‌کند، شروع به گفتن سخنان مثبت در مورد بیت کوین کرده است.

در همین حال، بازیگران دیگر نیز وارد عمل شده‌اند و درخواست‌های خود را ثبت و مجدداً ارائه می‌دهند.

اجماع عمومی این است که یک ETF زودتر از آنچه انتظار می‌رود تأیید خواهد شد و وقتی این اتفاق بیفتد، محرک مهمی برای رشد بیشتر قیمت بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال خواهد بود.

تصویب ETF بیت‌کوین به این معنی است که صندوق‌های بازنشستگی برای اولین بار می‌توانند مستقیماً در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین، این موضوع ارزهای دیجیتال را به عنوان یک کلاس دارایی تأیید می‌کند و در را به روی ETFهای بیشتر باز می‌کند، که اتریوم (ETH) احتمالاً ارز بعدی است که تأیید خواهد شد.

در مورد زمان احتمالی تأیید ETF افسانه‌ای بیت‌کوین، پیش‌بینی می‌شود یکی تا نیمه دوم سال 2023 یا حداکثر تا فصل اول سال 2024 تصویب شود.

2- هاوینگ

اگر ارزهای دیجیتال تا فصل اول سال آینده همچنان وارد مرحله رشد نشده باشند، ناامید نشوید – محرک بعدی احتمالی در راه است.

در ماه مه (اردیبهشت) سال آینده، بیت کوین برنامه کاهش نصف شدن چهار ساله خود را طی خواهد کرد – یا به اصطلاح معروف به آن halvening. در این زمان پاداش بلاکی که به ماینرها پرداخت می‌شود به نصف کاهش می‌یابد.

در حال حاضر، تقریباً هر 10 دقیقه 6.25 BTC عرضه می‌شود. از ماه مه، این پاداش به 3.13 BTC کاهش می‌یابد.

در واقعیت، کاهش عرضه جدید تأثیر چندانی بر بازار نخواهد داشت – فروش نیم میلیون دلار BTC در هر ساعت به راحتی جذب می‌شود.

اهمیت واقعی هاوینگ در اثر روانشناختی آن است.



از یک طرف، این یک رویداد تقویمی است که به طور تجربی BTC معمولاً چند ماه پس از هاوینگ افزایش می‌یابد.

از طرف دیگر، کاهش نرخ عرضه، مفهوم کمیابی را تقویت می‌کند. به عبارت دیگر، یادآوری ملموسی است که تنها 21 میلیون بیت‌کوین وجود خواهد داشت و تقاضا برای عرضه باقی‌مانده تشدید خواهد شد.

هر دلیلی که برای تأثیر هاوینگ بر قیمت ممکن است مطرح شود، انکارناپذیر است که همبستگی بین این دو وجود دارد. تنها موضوعی که باید تعیین شود این است که این اثر چه زمانی ظاهر می‌شود – قبل یا بعد از هاوینگ.

3- ریگولاتوری

وضع مقررات برای ارزهای دیجیتال به عنوان چیزی که بازار را کند می‌کند اغلب در بافت منفی توصیف می‌شود.

این قابل درک است، چرا که بسیاری از تلاش‌ها برای کنترل این صنعت، به ویژه از سوی ایالات متحده، بیش از حد گسترده بوده‌اند و خطر خفه کردن نوآوری را دارند.

SEC تحت ریاست فعلی گری گنسلر به خصوص به دلیل تمایل آن برای اعلام دارایی‌های بزرگ دیجیتال به عنوان اوراق بهادار در حالی که ظاهراً کار چندانی برای حفاظت از سرمایه‌گذاران انجام نمی‌دهد که وظیفه این نهاد است، مورد انتقاد قرار گرفته است.

هرچند اینطور باشد، مقررات تلاشی برای ایجاد شفافیت و حفاظت از سرمایه‌گذاران است و وقتی به طور متعادل اعمال شود، می‌تواند به این اهداف دست یابد.



صنعت ارزهای دیجیتال دائماً در حال تغییر شکل است و مقامات هنوز یک مفهوم مثل استیبل کوین‌های الگوریتمی یا دیفای را درک نکرده‌اند که کاربران در حال استفاده از نوآوری بعدی هستند.

با این حال، نشانه‌هایی وجود دارد که مقررات بهتری در راه است – هم در ایالات متحده و هم اروپا – که از مشارکت بیشتر مصرف‌کنندگان و نهادها حمایت خواهد کرد.

در حالی که استیبل کوین‌ها و پرداخت‌های دیجیتال در حال شناخته شدن هستند، انگلستان قصد خود را برای ارائه حفاظت بیشتر از مصرف‌کننده اعلام کرده است.

در آوریل (فروردین)، اتحادیه اروپا نیز اقدام مشابهی انجام داد و چارچوبی هماهنگ برای مقررات دارایی‌های دیجیتال اجرا کرد. 

ایجاد FOMO مصرف‌کننده آخرین چیزی است که در ذهن ناظران است – آنها هیچ تمایلی به زدن جرقه‌ی استقبال شدید از طلای دیجیتال ندارند.

با این حال، نقطه‌ای فرا می‌رسد که طرح‌های بی‌رحمانه‌ترین پیشنهادها یا به قانون تبدیل شده‌اند یا به نفع گزینه‌های ملایم‌تری رد شده‌اند.

وقتی این اتفاق بیفتد، اعتماد به بازارها بازمی‌گردد و راه را برای حرکت به بالا و احتمالاً یک رونق چندساله هموار می‌کند.

شاید halvening باشد، شاید ETF بلک راک یا مقررات مساعدتر که بازار صعودی بعدی را آغاز کنند.

هرچه باشد جرقه، آتش‌سوزی ناشی از آن اجتناب‌ناپذیر است. مانند جنگلی خشک در یک موج گرما، صرفاً مسأله‌ی زمان است.

منبع: DailyHodle

پرسش و پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.