کیف پول بنیاد فانتوم هک شد

هک فانتوم

نقض امنیت و حملات سایبری همچنان به عنوان تهدیدات صنعت ارزهای دیجیتال باقی مانده‌اند و سایه‌ای از عدم قطعیت و اختلال را بر استارتاپ‌های بزرگ و نوپا افکنده‌اند.



پلتفرم بلاکچین فانتوم اخیراً مقدار قابل توجهی از سرمایه خود را بر اثر اکسپلویت از یک آسیب‌پذیری امنیتی در یک نرم‌افزار شخص ثالث از دست داده است.

فانتوم دارایی‌های خود را بر اثر استفاده از آسیب‌پذیری کروم از دست داد

در 17 اکتبر، یک ادمین در کانال تلگرام فانتوم گزارش داد که این پلتفرم بلاکچین قربانی یک آسیب‌پذیری امنیتی zero day در کروم گوگل شده است. 

گفته می‌شود این آسیب‌پذیری که ظاهراً ناشی از حمله‌ای علیه یکی از کارمندان فانتوم بوده، به مهاجم اجازه دسترسی غیرمجاز به برخی از کیف‌های نرم‌افزاری فانتوم را داده است که منجر به از دست رفتن حدود 7 میلیون دلار دارایی‌های رمزنگاری شده است.

موضع بنیاد فانتوم چه بود؟

در حالی که بنیاد فانتوم به کاربران اطمینان داده است که اکثر دارایی‌های آن به طور امن در کیف پول‌های سخت افزاری نگهداری می‌شوند و تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند، این شرکت هنوز میزان کامل آسیب‌پذیری افشا شده را اعلام نکرده است.

این شرکت تأکید کرده که تیمی، در حال بررسی این حادثه و ردیابی دارایی‌های از دست رفته است.

بر اساس گزارش تحلیلگر آنلاین Spreek، میزان سود حاصل از این حمله تا 7 میلیون دلار محاسبه می‌شود.

“مجموع سود حمله‌کننده (لزوماً همه مربوط به فانتوم یا کیف‌پول‌های مرتبط نیست) به نظر می‌رسد حدود 6.7 میلیون دلار باشد.”

تصویر وجوه واریزی به حساب هکر
تصویر وجوه واریزی به حساب هکر

CertiK Alert آدرس اتریوم مهاجم احتمالی را به اشتراک گذاشته است

وجوه دزدیده شده در کیف پول EOA 0x0b1 تجمیع شده‌اند که حاوی 4501.48 اتر (حدود 7 میلیون دلار) است.

آدرس کیف پول هکر. منبع: CertiK Alert
آدرس کیف پول هکر. منبع: CertiK Alert

نزدیک به 900 میلیون دلار هک ارز دیجیتال در 3 ماه

اوایل این ماه، شرکت امنیتی بلاکچین بیوسین ایگل‌آی گزارش داد که تنها در سه‌ماهه سوم 2023، 889 میلیون 260 هزار دلار ارز دیجیتال بر اثر حملات هک، کلاهبرداری و فرار سرمایه از دست رفته است.

از این میان، 43 حمله بزرگ منجر به از دست رفتن حدود 540.16 میلیون دلار شده است. کلاهبرداری‌های فیشینگ منجر به از دست رفتن حدود 66.15 میلیون دلار شده‌اند و 81 مورد فرار سرمایه با از دست رفتن تقریباً 282.96 میلیون دلار رخ داده است.

میزان ضررها در سه‌ماهه سوم 2023 از مجموع نیمه اول 2023 بیشتر بود. ضررها حدود 330 میلیون دلار در سه‌ماهه اول 2023 و 333 میلیون دلار در سه‌ماهه دوم 2023 بود در حالی که در سه‌ماهه سوم به 889.26 میلیون دلار رسید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.