فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ بهره هیچ تغییری نخواهد کرد

فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ بهره هیچ تغییری نخواهد کرد.

طی اخبار منتشر شده از جلسه فدرال رزرو، بیت کوین (Bitcoin) به بالاترین سطح خود افزایش خواهد یافت چراکه فدرال رزرو قیمت ها را بدون تغییر باقی گذاشته است.

به گزارش توکن باز به نقل از یوتودی در نشست مطبوعاتی که در روز چهارشنبه انجام شد، جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ بهره صفر تا 0.25 درصد بدون تغییر باقی خواهد ماند. وی همچنین در بیانیه ای پس از نشست خود اشاره بر این موضوع کرد که نرخ بهره در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) می تواند افزایش یابد، با این وجود هنوز هیچ برنامه زمانی دقیق و مشخصی تعیین نشده است.

شایان ذکر است که بانک مرکزی انتظار دارد تا برنامه خرید اوراق قرضه را تا ابتدای ماه مارس امسال متوقف کند؛ همچنین گفتنی است که در حال حاضر میزان خرید اوراق به 30 میلیارد دلار در هفته کاهش پیدا کرده است.

جروم پاول در ادامه صحبت هایش اضافه کرد که پیش بینی میشود، موارد ابتلا به سویه جدید کرونا، او‌میکرون به‌ سرعت کم شود، اما این ویروس همچنان مشکلات بزرگی را ایجاد خواهد کرد. طبق گفته های پاول تورم بسیار بیشتر از هدف بلندمدت بانک مرکزی و حدوداً 2 درصد است که این تورم بالا باعث ایجاد مشکلات پیچیده و قابل اهمیتی شده است.

همچنین جالب است بدانید که در جریان جلسه فدرال رزرو، قیمت بیت کوین (Bitcoin)، نوسانات زیادی را تحمل کرده و در صرافی بیت‌ استمپ تا 38.820 دلار افزایش پیدا کرده است، اما در حال حاضر کمی از روند صعودی خود را مجدد پس گرفته و در محدوده 36.800 دلار معامله می‌شود.

منبع: یوتودی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.