انتشار NFT فیفا برای جام باشگاه‌های جهان

فیفا

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، نهاد حاکم بر مسابقات فوتبال بین‌المللی، در آستانه جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۳ در عربستان سعودی، به همکاری با شرکت بلاک‌چینی Modex، مجموعه‌ای از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) خود را راه‌اندازی خواهد کرد.

فرصتی برای به دست آوردن بلیت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶

طبق اعلامیه‌ای که در تاریخ ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) منتشر شد، اولین مجموعه از ۱۰۰ NFT در تاریخ ۱۵ دسامبر به نمایش گذاشته خواهد شد و فرصتی برای به دست آوردن بلیت‌های نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ را فراهم می‌کند. علاوه بر این، در مجموع ۹۰۰ قطعه دیجیتال دیگر نیز در این ماه در شبکه پلیگان و OpenSea منتشر خواهند شد که شامل لحظات به یادماندنی از تورنمنت جاری و نسخه‌های دیجیتالی از یادگاری‌ها می‌باشد. فیفا نوشته است:

 جام جهانی باشگاه‌های فیفا قرار است از تاریخ ۱۲ دسامبر در جده، عربستان سعودی آغاز شود و هفت تیم برتر فوتبال جهان را گرد هم می‌آورد. قهرمانان شش کنفدراسیون فیفا همگی در آن شرکت دارند.

چگونه می‌توان به NFT‌های فیفا دست پیدا کد؟

NFTها در پلتفرم بنام فیفا، FIFA+ Collect، در دسترس خواهند بود. این پلتفرم NFT در سپتامبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی شده و توسط Algorand پشتیبانی می‌شود.

فرانچسکو آباته، مدیرعامل شرکت Modex، اظهار داشت:

«توکن‌های دیجیتالی قابل جمع‌آوری راه‌هایی را برای طرفداران به منظور تعامل با بازیکنان مورد علاقه‌شان، تیم‌ها و بازی‌ای که دوست دارند، فراهم می‌کنند و ما افتخار می‌کنیم که در تحقق این هدف فیفا را حمایت کنیم،»

فیفا تا الان چه تعداد NFT ارائه کرده است؟

از زمان تأسیس، پلتفرم FIFA+ Collect  یازده رویداد NFT را با ۹۰۹,۲۵۵ توکن دیجیتالی قابل جمع‌آوری که ضرب شده (mint) و ۱۶,۴۴۸ کاربر مالک برگزار کرده است. این پلتفرم شاهد مجموع حجم معاملات ۲.۴ میلیون دلار در بازارهای اولیه و ثانویه NFT بوده است. با این حال، FIFA+ Collect Info اعلام نموده:

حجم ضرب ممکن است گمراه‌کننده باشد، زیرا FIFA+ Collect Info نمی‌تواند بین بسته‌هایی که در چالش‌ها به صورت رایگان به دست آمده‌اند با بسته‌هایی که با USDC خریداری شده‌اند، تمایز قائل شود.

منبع: Cointelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.