تحلیل بیت کوین امروز: روند صعودی بیت کوین متوقف شد؟

ریزش قیمت ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین پس از سقوط به کانال 25 هزار دلار در چند ساعت گذشته به ثبات بیشتری رسید. در لحظه نوشتن این مطلب بیت کوین با یک کندل روزانه سبزرنگ، در قیمت 26,847 معامله می شود.

قیمت بیت کوین به زیر سطح حمایت 55 روزه خود یعنی 27000 دلار کاهش یافته است، اما شرایط بازار فیوچرز امیدها برای بازگشت قیمت بیت کوین به بالای 28 هزار دلار را زنده نگه داشته است.

آخر هفته قبل، قیمت بیت کوین با کاهش 7 درصدی ظرف 2 روز به 26155 دلار رسید. این موضوع بیش از 100 میلیون دلار پوزیشن لانگ را در بازار فیوچرز لیکووید کرد. اما بازار مارجین بیت کوین و بازارهای آتی امید به بهبودی به سمت 28000 دلار را تقویت کردند.

اگر قصد خرید بیت کوین را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از صرافی اتر اکس است که به دلیل کارمزد صفر در بازار تومانی یکی از پایین‌ترین قیمت‌ها برای خرید بیت کوین را ارائه می‌دهد.

خرید بیت کوین از اتر اکس

چرا قیمت بیت کوین کاهش یافت؟

پس از دریافت احضاریه دیگری توسط شرکت سازنده ماینر بیت کوین Marathon Digital، نگرانی در مورد مقررات در ایالات متحده بار دیگر افزایش یافت. این شرکت روز سه شنبه هفته گذشته به سرمایه گذاران اطلاع داد که احضاریه ای از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد نقض قوانین اوراق بهادار فدرال دریافت کرد.

علاوه بر این، نگرانی در مورد 627,522 بیت کوینی که توسط صندوق بیت کوین گری اسکیل نگهداری می شود، وجود دارد، که بیش از یک سال است که با تخفیف شدید معامله می شود. این موارد در هفته گذشته روی کاهش قیمت بیت کوین تاثیر داشتند.

اصلاح 7.2 درصدی بیت کوین زمانی اتفاق افتاد که شاخص قدرت دلار آمریکا (DXY) قدرت گرفت و صعودی شد. این شاخص در 8 می به 101 رسید که پایین‌ترین حد خود در 12 ماه گذشته است که نشانه‌ای از اعتماد پایین به توانایی دولت برای مهار تورم و همزمان مدیریت افزایش سقف بدهی است. همانطور که می دانید از لحاظ تاریخی، یک همبستگی معکوس بین شاخص DXY و دارایی‌های ریسکی مانند بیت‌کوین وجود دارد.

بیایید ببینیم در بازار فیوچرز چه خبر است و سیگنال های مثبت آن چیست.

شرایط بازار فیوچرز

بازارهای مارجین بینشی در مورد تلقی معماله گران از بازار ارائه می دهند. زیرا به سرمایه گذاران اجازه می دهند تا ارزهای دیجیتال را قرض کنند و استراتژی که با استفاده از این ارزهای قرض گرفته شده اتخاذ می کنند نشان میدهد که چه پیش بینی از آینده بازار دارند.

به عنوان مثال صرافی OKX یک شاخص وام مارجین ارائه می دهد. معامله گران می توانند استیبل کوین از اوکی اکس قرض بگیرند و بیت کوین بخرند. از طرف دیگر، وام گیرندگان بیت کوین فقط می توانند روی کاهش قیمت ارز دیجیتال شرط بندی کنند.

نمودار بالا نشان می دهد که نسبت وام مارجین معامله گران OKX بین 8 می و 11 می کاهش یافته است. با این حال، با توجه به اینکه تقاضای استیبل کوین (پوزیشن لانگ) در حال حاضر از تقاضای BTC (پوزیشن شورت) پیشی گرفته است. این نشان می دهد معامله گران همچنان طرفدار استراتژی های صعودی هستند.

سقوط بیت کوین فشار فروش ایجاد نکرده است

با وجود اینکه قیمت بیت کوین به زیر سطح حمایت 28000 دلاری رسید، شاخص long-to-short نشان می دهد معامله گران در معاملات آتی، موقعیت های خرید اهرم دار خود را افزایش داده اند.

نسبت پوزیشن های لانگ به شورت در بایننس و اوکی اکس
نسبت پوزیشن های لانگ به شورت در بایننس و اوکی اکس

در صرافی OKX، نسبت لانگ به شورت از 0.92 در 8 می به 1.01 در 12 می افزایش یافت. در همین حال، در بایننس، این نسبت در 1.13 تثبیت شد که نشان می‌دهد هیچ تغییری به موقعیت نزولی وجود ندارد.

بنابراین، علیرغم کاهش 12 درصدی قیمت معامله گرانی که از قراردادهای مارجین و آتی استفاده می کردند، موضع صعودی خود را رها نکردند. این حرکت نشان‌دهنده اطمینان است که بیت‌کوین به احتمال زیاد ۲۸۰۰۰ دلار را پس می‌گیرد.


مقایسه قیمت بیت کوین در صرافی های داخلی


دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.