راهنمای سرمایه‌گذاری؛ چطور بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال را قبل از رشد قیمت پیدا کنیم؟

راهنمای سرمایه‌گذاری؛ چطور بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال را قبل از رشد قیمت پیدا کنیم؟

یک قابلیت ضروری برای تریدرهای حرفه‌ای، قابلیت شناخت و سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های ناشناس و پرپتانسیل است. چنین قابلیتی در کسب سودهای چند برابری کاربرد داشته و تنوع سبد سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد. امروز قصد داریم تا به آموزش توانایی شناسایی برترین پروژه‌های بازار بپردازیم. با ما در مقاله‌ی «13 راه برای شناخت پروژه‌های پتانسیل‌دار» همراه باشید.

یک؛ تیم توسعه‌دهنده‌ی پروژه

اولین راه از 13 راه برای شناخت پروژه‌های پتانسیل‌دار، شناخت اعضای تیم توسعه‌دهنده‌ی پروژه است. از مدیرعامل شروع کرده و به مشاور و کارمندان عادی پروژه برسید. حتی می‌توانید نام اعضا را در گوگل جست‌وجو کرده و پروفایل لینکدین آنها را بررسی کنید. با استفاده از لینکدین می‌توانید از تخصص یک نفر یا شغل قبلی وی مطلع شوید.

13 راه برای شناخت پروژه‌های پتانسیل‌دار
شناخت تیم توسعه‌دهنده یکی از مهم‌ترین معیارها برای شناسایی پتانسیل پروژه‌ی یک رمز ارز است.

ویدیوهای موجود از اعضای پروژه را بررسی کنید. ببینید آیا آنها تاکنون در سمیناری درخصوص ارزهای دیجیتال صحبت‌ کرده‌اند یا خیر.

همچنین بهتر است اخبار مربوط به اعضای پروژه‌ها و سابقه قضایی آنها را نیز بررسی کنید.

دو؛ حضور پروژه در شبکه‌های اجتماعی

حضور تیم توسعه‌دهنده‌ی پروژه در شبکه‌های اجتماعی مختلف ازجمله تلگرام، اسلک، مدیوم، فیسبوک، توییتر و ردیت را به‌دقت بررسی کنید. همچنین دقت کنید که آیا آنها به کامنت‌های کاربران واکنش می‌دهند یا خیر.

سه؛ بررسی ایده‌ی پروژه

وایت پیپر پروژه‌ی موردنظر را به‌طور کامل مطالعه کرده تا ایده‌ی آنها را متوجه شوید. دقت کنید که آیا این ایده به پیشرفت دنیا کمک کرده و گره‌ای از مشکلات جهان باز می‌کند یا خیر. همچنین به USP یا پیشنهادهای فروش منحصر‌به‌فرد پروژه نیز توجه کنید.

بهره‌گیری از سرویس توکن باز؛ فرصت آربیتراژ ارزهای دیجیتال و کسب سود مطمئن

چهار؛ میزان کاربرد رمز ارز بومی پروژه

یکی از مهم‌ترین معیارها، موارد استفاده و کاربرد رمز ارز بومی یک پروژه است. کاربرد توکن پروژه‌ی موردنظر خود ازجمله استیکینگ، حق رای در پروژه درصورت هولد و خرید و طرح‌های تقسیم سود را به‌طور دقیق بررسی کنید. توکنِ بسیاری از پروژه‌ها هیچ‌گونه کاربرد مشخصی نداشته و در برخی اوقات هیچ‌گونه ارتباط واضحی بین پروژه و توکن دیده نمی‌شود. در این صورت متولد شدن توکن و سرمایه‌گذاری روی آن امری بیهوده است.

پنج؛ ارزش کل بازار رمز ارز پروژه

مهم‌ترین نکته در ارزیابی ارزش کل بازار رمز ارز یک پروژه‌ی پرپتانسیل، پایین بودن آن است. به‌طور واقع‌بینانه پروژه‌ای با ارزش کل بازار 500 میلیون دلاری، احتمال رشد کم‌تری نسبت به پروژه‌ای با ارزش کل بازار کم‌تر از 50 میلیون دلار دارد.

برای ICOها نیز حتما به حداقل سرمایه‌ی اولیه و سقف سرمایه‌ی آنها توجه کنید. برخی از پروژه‌ها صدها میلیون دلار از طریق عرضه‌ی اولیه به‌دست آورده و دچار افزایش قیمت می‌شوند. در چنین شرایطی امکان رشد قیمت سنگین رمز ارز این پروژه کاهش می‌یابد.

همچنین به دیگر نکات ازجمله عرضه‌ی در گردش، امکان استخراج، میزان متمرکز بودن و تسلط پروژه بر رمز ارز نیز توجه کنید.

برای مشاهده‌ی آسان و بی‌دردسر ارزش کل بازار یک رمز ارز می‌توانید به سایت CoinMarketCap مراجه کنید.

شش؛ حجم معاملات رمز ارز پروژه

یکی‌دیگر از مهم‌ترین عوامل در خصوص شناسایی پروژه‌ها، حجم معاملات رمز ارز بومی آن است که اغلب کاربران توجهی به این معیار ندارند. فرض کنید شما هزار دلار از یک دارایی در اختیار دارید و حجم معاملات آن فقط 500 دلار است. در چنین شرایطی لیکویید شدن پوزیشن شما حتمی است.

البته در زندگی واقعی چنین موضوعی کمی نادر است و فقط درصورتی رخ می‌دهد که شما نهنگ یک رمز ارز باشید.

هفت؛ صرافی‌هایی که رمز ارز پروژه را لیست کردند

حتما به اینکه چند صرافی یک پروژه را لیست کرده‌اند دقت کنید. اغلب اوقات خبر یا شایعه‌ای مبنی بر لیست شدن یک رمز ارز از سوی صرافی‌های بزرگ ازجمله بایننس و کوین بیس منتشر شده و رمز ارز موردنظر دچار افزایش قیمت می‌شود.

همچنین به قدمت پروژه و اینکه چرا پس از مدت زیادی در صرافی‌های بزرگ لیست نشده است نیز دقت کنید.

هشت؛ حمایت جامعه و توسعه‌دهندگان

جامعه‌ی یک رمز ارز و فعالیت‌های کاربران آنرا به‌طور کامل بررسی کنید. یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای اینکار، چک کردن صفحه Reddit جامعه یک رمز ارز است. بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتالی جامعه‌ی پرشوری دارند که حتی در سخت‌ترین روزها نیز پروژه را ترک نمی‌کنند.

13 راه برای شناخت پروژه‌های پتانسیل‌دار
حمایت جامعه‌ی یک رمز ارز نقشی کلیدی در پیشرفت پروژه دارد

نه؛ میزان پیشرفت شرکت مادر یک پروژه

میزان پیشرفت شرکت مادر پروژه را به‌ دقت زیر نظر بگیرید. دقت کنید که آنها هم‌اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارند. آیا آنها در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار داشته یا به پایداری رسیده‌اند؟

ده؛ میزان پیشرفت محصول پروژه

میزان پیشرفت محصول پروژه نکات زیادی را عیان می‌کند. اینکه شرکت چقدر تا عرضه‌ی محصول خود فاصله داشته باشد نیز از دیگر نکات حائز اهمیت در شناخت پروژه‌های برتر است.

استفاده از سرویس توکن باز؛ فرصت خرید و فروش ارزهای دیجیتال با بهترین قیمت در ایران

یازده؛ رقبای پروژه

رقبای پروژه را بررسی کنید. اینکه آیا پروژه‌های بلاکچینی دیگر نوع مشابهی از محصول یا خدمات را ارائه می‌دهند یا خیر. در نهایت همه چیز به کیفیت محصول و خدمات پروژه و دیگر معیارها بستگی دارد که آنرا متمایز از دیگر پروژه‌ها می‌کند.

می‌توانید رقبای پروژه‌ها را از روی شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‎هایی همچون CoinMarketCap شناسایی کنید. 

دوازده؛ وایت پیپر

وایت پیپر پروژه، سند هویت آن است. با مطالعه‌ی وایت پیپر به اطلاعات بسیار زیادی در خصوص پروژه ازجمله نقشه راه دست خواهید یافت.

سیزده؛ قانونی بودن پروژه

آخرین عامل که بیش‌تر مواقع نادیده گرفته می‌شود، قانونی بودن پروژه است. فرض کنید شرکتی در اندونزی قصد دارد تا رمز ارزی راه‌اندازه کرده و ایده‌ی فوق‌العاده‌ای دارد. با این حال استفاده از ارزهای دیجیتال در اندونزی امری غیرقانونی است و چنین پروژه‌ای باید مسیری سخت و عجیب را برای دور زدن قانون طی کند.

13 راه برای شناخت پروژه‌های پتانسیل‌دار
قانونی بودن فعالیت پروژه در کشورِ خود یکی از مهم‌ترین معیارها برای پیشرفت آن است

پس از شناخت پروژه‌ها، حال فرصت ساخت یک سبد سرمایه‌گذاری مناسب است. ما در مقاله‌ی «چگونه بهترین سبد سرمایه گذاری بسازیم؟ راهنمای ساخت پرتفوی در بازار رمزارزها» به بررسی قدم‌به‌قدم اینکار پرداختیم.

سخن پایانی

ما در این مطلب به بررسی معیارهای مختلف برای شناسایی برترین پروژه‌های ارز دیجیتال پرداختیم. لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و سایر کاربران توکن باز به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله‌ی «13 راه برای شناخت پروژه‌های پتانسیل‌دار» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: Andryo

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.