هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنید؛ 10 راه برای تشخیص پروژه‌های آینده‌دار

هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنید؛ 10 راه برای تشخیص پروژه‌های آینده‌دار

قدرت تشخیص پروژه‌های آینده‌دار از پروژه‌های کم‌پتانسیل تفاوت سفری پراسترس با یک سفر آرام و پرسود در جهان ارزهای دیجیتال است. اما چگونه می‌توان یک پروژه‌ی مناسب را تشخیص داد؟ امروز اینجا هستیم تا با بررسی 10 راه برای تشخیص پروژه‌های آینده‌دار به شما کمک کنیم بتوانید خود به‌تنهایی پروژه‌های مناسب سرمایه‌گذاری را شناسایی کنید. با ما در بلاگ توکن باز همراه باشید.

1- کاربرد یک پروژه؛ عامل تمایز

کاربرد یک پروژه یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های پروژه‌های موفق با پروژه‌های ناموفق است. در واقع هرچه کاربرد یک ارز یا پروژه بیشتر باشد، احتمال بقای آن در بازار ارزهای دیجیتال افزایش یافته و به‌مرور ارزش‌های پروژه شناسایی می‌شوند.

کاربرد یک پروژه
کاربرد یک پروژه ارزش آن تعریف می‌کند

بدون هدف و ارزش، تقاضا کاهش یافته و شاید حتی پروژه منحل شود. بازار نزولی به‌عنوان اَلَک عمل کرده و این پروژه‌های پوچ را از مارکت حذف می‌کند.

با معرفی دوستان خود به صرافی رمز پلاس، 30 درصد از کارمزد معاملات آن‌ها را دریافت کرده و درآمد بدون ترید را تجربه کنید.
ورود به صرافی رمزپلاس

2- داده بهترین دوست شماست

فرض کنید پروژه‌ای را شناسایی کرده‌اید که 80 درصد از توکن‌های آن در اختیار 100 هولدر برتر هستند. در این صورت احتمالا این مقدار از عرضه بین اعضای پروژه توزیع شده یا در اختیار نهنگ‌ها قرار گرفته است. بدین ترتیب هولدرهای برتر این پروژه به‌راحتی قادر به دستکاری قیمت‌ها هستند. بدین منظور حتما تعداد توکن در مقایسه با نسبت توکن‌های هولد شده توسط هولدرهای برتر را بررسی کرده و آنرا درنظر بگیرید.

3- بازاریابی پروژه‌ها را دنبال کنید

بازاریابی یا مارکتینگ برای توسعه هر محصول یا ارزی مهم است و بدون آن امکان توسعه‌ی پروژه وجود ندارد. ارزهای نوپا با استفاده از بازاریابی جامعه‌ی خود را گسترش داده، با کاربران خود تعامل کرده و سرمایه‌گذاران جدید را جذب می‌کنند. با این حال پیگیری تمامی فعالیت‌های مارکتینگ کمی دشوار است اما می‌تواند از پلتفرم‌های مختلف استفاده کرده تا از اطلاعیه‌ها و تغییرات پروژه مطلع شوید.

شناسایی بهترین قیمت خریدوفروش ارزهای دیجیتال در ایران

4- توزیع توکن؛ به ارقام توجه کنید

توزیع توکن معتبر و منطقی امری ضروری برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران است. توزیع ضعیف توکن‌ها منجر به متمرکز شدن توکن، تضاد منافع و کمبود نقدینگی شود. چنین مسائلی تاثیر بسیار بدی بر اعتبار پروژه داشته و مانع رشد و پذیرش آن می‌شوند. به‌عنوان مثال با متمرکز شدن بخش بزرگی از توکن‌ها در توزیع اولیه، قدرت در دست چند نهنگ قرار گرفته و آنها قادر هستند تا به‌راحتی قیمت را دستکاری کنند.

5- توکنومیک؛ این بخش را از قلم نیندازید

توکنومیک به عرضه، تقاضا، توزیع، طول عمر توکن‌ها و دیگر موارد مرتبط با توکن‌های یک پروژه می‌پردازد. بدین ترتیب این اعداد صرفا چند رقم نبوده و نقش مهمی در پتانسیل یک پروژه دارند. این اعداد مهم هستند و اگر با یکدیگر تناسب نداشته باشند، شانس پروژه برای پیشرفت در طولانی‌مدت به خطر می‌افتد.

توکنومیک
توکنومیک به عرضه، تقاضا و توزیع یک توکن اشاره دارد

6- جامعه‌ی ارز کلید حل مسئله است

ششمین مورد از 10 راه برای تشخیص پروژه‌های آینده‌دار، بررسی جامعه‌ی ارز است. یک جامعه‌ی قوی ارزش چشمگیر و خارق‌العاده‌ای به پروژه بخشیده و همچون یک کاتالیزگر برای رشد و پیشرفت ارز عمل می‌کند. جامعه‌ی یک پروژه ستون فقرات آن است و ثبات، تعامل و اعتماد را برای پروژه به ارمغان می‌آورد.

جوامع ضعیف یا کم فعالیت همچون زنگ هشدار برای سرمایه‌گذاری عمل کرده و باید حتما به آن توجه کنید. رشد جامعه رابطه‌ی مستقیمی با افزایش طول عمر پروژه و بهبود ارزش آن دارد. برای بررسی جوامع پروژه‌ها می‌توانید از پلتفرم‌های توییتر و ردیت استفاده کنید.

7- تیم پروژه؛ بنیان‌گذاران ارز چه کسانی هستند؟

نه‌تنها در بازار ارزهای دیجیتال بلکه در هر پروژه‌ای حضور یک تیم قوی شانس موفقیت پروژه را افزایش می‌دهد. در واقع تیم توسعه‌دهنده پتانسیل موفقیت پروژه را تعیین می‌کند. ترکیبی از استعداد و تجربه شانس بقای پروژه را تضمین کرده و نظر صندوق‌های سرمایه‌گذاری را جلب می‌کند. علاوه‌بر اینها، یک تیم قوی شانس بیشتری برای جلب اعتماد کاربران عادی دارد. برای شناسایی تیم پروژه می‌توان از پلتفرم لینکدین استفاده کرد.

فرصت آربیتراژ ارزهای دیجیتال و کسب سود مطمئن

8- رودمپ؛ قدرت یک نقشه راه مناسب را دست‌کم نگیرید

رودمپ یکی از مهم‌ترین موارد 10 راه برای تشخیص پروژه‌های آینده‌دار است. پروژه‌های بزرگ رودمپ دقیقی دارند و تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا این رودمپ به بهترین شکل ممکن اجرا شود. در واقع رودمپ دو رویِ یک سکه است؛ پایبندی تیم توسعه‌‌دهنده به رودمپ خود حاکی از تلاش و تعهد است، در آن روی سکه پایبند نبودن تیم به رودمپ همچون گم شدن پروژه و عدم تعهد تیم آن است. بدین صورت رودمپ نقش بسیار مهمی در زمینه‌ی اعتماد بازی می‌کند.

نمونه‌ای از یک رودمپ
رودمپ یک پروژه میزان تعهد و پیشرفت پروژه را نشان می‌دهد

در دنیای ارزهای دیجیتال درصورت اجرا نکردن به‌موقع رودمپ، نه‌تنها سرمایه‌گذاران تمایل خود به سرمایه‌گذاری را از دست می‌دهند بلکه کاربران عادی نیز به پتانسیل پروژه شک می‌کنند. تشخیص اینکه آیا پروژه نقشه راه خود را دنبال کرده و آیا به اهداف خود رسیده است یا خیر بسیار مهم است و نباید آنرا در پروژه‌های ضعیف نادیده بگیرید.

9- آدرس‌های فعال

تعداد آدرس‌های فعال اطلاعاتی حیاتی و مهم را به شما ارائه می‌دهد. در واقع آدرس‌های فعال تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد در بازه‌های زمانی خاص و تراکنش‌های دریافتی و ارسالی آنها را نشان می‌دهند. هرچه تعداد آدرس‌های فعال بیشتر باشد، تعامل مبتنی بر کاربر قوی‌تر و بهتر است.

تعداد کم آدرس‌های فعال حاکی از عدم علاقه سرمایه‌گذاران یا عدم اعتماد کاربران است و یک مشکل بزرگ در پروژه را نشان می‌دهد. در نهایت تعداد آدرس‌های فعال پروژه‌ی موردنظر خود را با دیگر پروژه‌های رقیب مقایسه کرده و پس از آن تصمیم بگیرید.

10- ارز در چه صرافی‌هایی لیست شده است؟

پروژه‌های مختلف برای قرارگیری در معرض دید عموم و برای دسترسی آسان کاربران باید در صرافی‌های معتبر و بزرگ لیست شوند. هرچه یک توکن در صرافی‌های بیشتری لیست شده باشد، احتمال موفقیت و رشد آن بیشتر است. همچنین هرچه صرافی‌ها بزرگ‌تر باشند نیز بهتر است. بنابراین وقتی به‌دنبال نشانه‌هایی از یک پروژه‌ی خوب یا بد هستید، به فهرست صرافی‌هایی که آنرا لیست کرده‌اند نگاه کنید. برای اینکار می‌توانید از دو وب‌سایت مرجع یعنی CoinMarketCap و CoinGecko استفاده کنید.

سخن پایانی

به‌طور کلی، فاکتورهای فراوانی برای تصمیم‌گیری درباره‌ی ارزش و پتانسیل یک پروژه وجود دارد که باید آنها را درنظر بگیرید. ما در این مقاله 10 مورد از آنها را بررسی کردیم و شما نیز می‌توانید به‌راحتی آنها را در پروژه‌های مدنظر خود بررسی کنید. یازدهمین مورد را شما به ما بگویید؟ به‌نظر شما همراهان توکن باز یک پروژه‌ی آینده‌دار چه ویژگی‌های دیگری دارد؟ لطفا نظرات و تجربه‌های خود از سرمایه‌گذاری روی ارزهای ناشناخته را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله‌ی «10 راه برای تشخیص پروژه‌های آینده‌دار» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

سوالات متداول

  • چه راه‌هایی برای تشخیص پروژه‌های آینده‌دار وجود دارد؟

کاربرد یک پروژه، بررسی داده‌ها، بازاریابی پروژه، توزیع توکن، توکنومیک، جامعه‌ی یک ارز، تیم پروژه، رودمپ، آدرس‌های فعال و صرافی‌هایی که ارز را لیست کرده‌اند بهترین راه‌های تشخیص پتانسیل پروژه هستند.

  • برای شناسایی تیم پروژه چه‌کار باید کرد؟

برای شناسایی تیم پروژه می‌توان از لینکدین استفاده کرد. {“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”چه راه‌هایی برای تشخیص پروژه‌های آینده‌دار وجود دارد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”کاربرد یک پروژه، بررسی داده‌ها، بازاریابی پروژه، توزیع توکن، توکنومیک، جامعه‌ی یک ارز، تیم پروژه، رودمپ، آدرس‌های فعال و صرافی‌هایی که ارز را لیست کرده‌اند بهترین راه‌های تشخیص پتانسیل پروژه هستند.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”برای شناسایی تیم پروژه چه‌کار باید کرد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”برای شناسایی تیم پروژه می‌توان از لینکدین استفاده کرد.”}}]}

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.