پرونده ویژه؛ بررسی تاثیر خرید توییتر بر ارزهای دیجیتال

پرونده ویژه؛ تاثیر خرید توییتر بر ارزهای دیجیتال

ایلان ماسک طی قراردادی 44 میلیارد دلاری توییتر را تصاحب کرد و حالا مالک این شبکه‌ی اجتماعی است. در پی این اتفاق، تغییرات بزرگی در توییتر اعمال خواهند شد و به‌نظر تمامی آنها برای ارزهای دیجیتال مفید هستند. در ادامه قصد داریم به این تغییرات و تاثیر خرید توییتر بر ارزهای دیجیتال بپردازیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

تصاحب توییتر از سوی ایلان ماسک

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، به‌طور کامل توییتر را تصاحب کرد و حالا مالک این شبکه‌ی اجتماعی مشهور و پرطرفدار است. ایلان ماسک علاوه بر تمامی عنوان‌ها، به‌عنوان پدر دوج کوین نیز شناخته شده و رابطه‌ی عاشقانه‌ای با این رمز ارز برقرار کرده است.

ایلان ماسک
ایلان ماسک در سال 2021 مبلغ 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرد. Photo: James Duncan Davidson

علاوه بر دوج کوین، ماسک در ژانویه 2021 مبلغی معادل 1.5 میلیارد دلار از درآمد تسلا را روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد و در توییتی نوشت:

در نگاهی به گذشته، این امر اجتناب‌ناپذیر بود.

با این حال ثروت‌مندترین فرد جهان به‌سرعت بیخیال بیت کوین شد و به تبلیغ دوج کوین پرداخت. ماسک حتی در ماه می 2021 در برنامه‌ی پرطرفدار Saturday Night Live نیز به تبلیغ و شوخی با این میم کوین پرداخت.

فرصت آربیتراژ ارزهای دیجیتال و کسب سود در بازار نزولی

علی‌رغم این اتفاقات، ایلان ماسک همیشه هم خیرخواه بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نبوده است. وی بلافاصله پس از شرکت در برنامه‌ی Saturday Night Live اعلام کرد که تسلا به‌دلیل آلودگی‌های زیست‌محیطی فراوان دیگر قادر به پذیرش بیت کوین نیست. همین اتفاق منجر به سقوط بیت کوین گردید و ایلان ماسک به‌راحتی با BTC بازی کرد. یک سال بعد در جولای 2022 تسلا در پرونده‌های ارسالی خود به سازمان بورس آمریکا فاش کرد که 75 درصد از بیت کوین‌های خود را با ضرر به فروش رسانده است.

تاثیر خرید توییتر بر ارزهای دیجیتال

رابطه‌ی ایلان ماسک با ارزهای دیجیتال فرازونشیب‌ زیادی داشته اما خرید توییتر از سوی او پیشرفت مثبتی برای دنیای تکنولوژی تلقی می‌شود. در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

افزایش شفافیت

 یکی از بارزترین برنامه‌های ماسک، مقابله با سانسور است. این میلیاردر بارها اعلام کرده که انگیزه‌ی اصلی او از خرید توییتر ترویج آزادی بیان و تقویت گفت‌وگو در سرتاسر جهان است.

لوگوی توییتر
اصلی‌ترین برنامه‌ی ایلان ماسک برای توییتر، مبارزه با سانسور و افزایش شفافیت است

چنین اتفاقی خبری جذاب برای ارزهای دیجیتال تلقی شده چرا که توییتر به مرکز فعالیت فرهنگی رمز ارزی تبدیل شده است. در واقع برنامه‌ی ماسک برای ترویج آزادی منجر به دیده شدن بیش‌تر ارزهای دیجیتال و شفافیت آنها خواهد شد.

پرداخت‌های رمز ارزی در توییتر

همچنین ایلان ماسک نسبت به پیاده‌سازی ویژگی‌های پرداخت با ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال نیز صحبت کرده و باور دارد چنین کاری توییتر را به یک پلتفرم همه‌کاره تبدیل خواهد کرد. همچنین تیم‌های توسعه‌دهنده‌ی توییتر نیز در حال کار روی ادغام کیف پول‌های رمزنگاری شده با زیرساخت‌های برنامه‌ی خود هستند. چنین موضوعی تاییدکننده‌ی استفاده از ارزهای دیجیتال در مسیر توسعه‌ی توییتر است.

در بلاگ توکن باز بخوانید؛ ایلان ماسک بزرگ‌ترین هولدر دوج کوین است!

علاوه بر این موارد، همانطور که ایلان ماسک اشاره کرد، احتمالا شاهد امکان استفاده از دوج کوین برای پرداخت‌ها در توییتر نیز خواهیم بود.

حذف ربات‌های کلاهبرداری

یکی‌دیگر از اقدامات ماسک، حذف ربات‌های توییتر است. به‌علت حضور این ربات‌ها، توییتر بدنام شده و آنها با ایجاد کردن لینک‌های مخرب و کلاه‌برداری به کاربران آسیب می‌زنند. وضعیت ربات‌ها به‌قدری وخیم است که حتی تیک آبی توییتر نیز نتوانسته از تکثیر آنها جلوگیری کند. این ربات‌ها حساب افراد مشهوری همچون ویتالیک بوترین و چنگ‌پنگ‌ژائو را جعل کرده و از کاربران کلاه‌برداری می‌کنند.

شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران

ماسک به‌طور ویژه روی این موضوع تمرکز کرده و یکی از راه‌حل‎‌های وی برای مقابله با ربات‌ها، بازبینی عمومی الگوریتم ضدربات توییتر است. همچنین راه‌حل دیگر وی اضافه کردن یک سرویس پولی اختیاری برای کاربران است تا اصالت خود را ثبت کنند. در نهایت به‌نظر توییتر به مکانی امن‌تر و لذت‌بخش‌تر برای کاربران واقعی و دوست‌داران ارزهای دیجیتال تبدیل خواهد شد.

سخن پایانی

در نهایت بهتر است در نظر داشته باشید که تمامی پروژه‌های ایلان ماسک به‌‌‎اندازه‌ی تسلا یا اسپیس ایکس موفقیت‌آمیز نیستند. با این حال وی در دنیای تکنولوژی به اجرای سریع ایده‌های جدید شهرت دارد و احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال در فضای توییتر و خدمات آن خواهیم بود. ایلان ماسک از متحدان صنعت نوپای ارزهای دیجیتال است و باید دید چه استفاده‌ای از توییتر خواهد کرد.

نظر شما همراهان توکن باز نسبت به این اتفاق چیست؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را درخصوص خریداری شدن توییتر از سوی ایلان ماسک را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید صمیمانه سپاسگزاریم.

منبع: CryptoBriefing

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.