معرفی Blink Galaxy؛ پلتفرم یکپارچه‌سازی بازی‌های بلاکچینی

blink galaxy

صنعت بازی‌های بلاک‌چینی با چالش‌هایی مواجه است که از جمله آن‌ها متفاوت بودن ارزهای دیجیتال در بازی‌های مختلف است.



پلتفرم Blink Galaxy از Nexxyo Labs به این مشکل پرداخته و با ارائه یک اکوسیستم یکپارچه بازی با یک ارز واحد، راه‌حلی برای این مسئله ارائه می‌دهد.

روزانه ۱ میلیون کاربر جذب بازی‌های بلاکچینی می‌شوند

صنعت بازی‌های بلاک‌چینی به بخش قابل توجهی در حوزه بازی‌های سنتی تبدیل شده و باعث جذب گیمرها، کاربران رمزارز، توسعه‌دهندگان و نوآوران شده است. این بخش شاهد رشد فزاینده‌ای بوده و بیش از یک سوم از کل فعالیت‌های برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (DApp) را به خود اختصاص داده و ۱.۱ میلیون کاربر فعال روزانه را جذب کرده است.

۳۴٪ از کیف پول ها فعال برنامه‌های غیر متمرکز به بازی‌ها تعلق دارد. منبع: Dappradar
۳۴٪ از کیف پول ها فعال برنامه‌های غیر متمرکز به بازی‌ها تعلق دارد. منبع: Dappradar

در قلب این تحول، اکوسیستم بازی‌های غیرمترکز قرار دارد که نشان‌دهنده اقتصادهای خودکفا است که در آن بازی‌های ویدئویی، دارایی‌های دیجیتال و جوامع بازیکنان با یکدیگر ادغام شده و تجربیات پویایی ایجاد می‌کنند. فناوری بلاک‌چین امکانات منحصر به فردی مانند توکنیزه کردن دارایی‌های درون بازی، مدل‌های بازی برای کسب درآمد و حاکمیت جامعه را فراهم می‌آورد، در حالی که بر امنیت، شفافیت و استقلال کاربر تأکید دارد.

این تنوع‌پذیری سریع خود چالش‌هایی به همراه دارد، مانند تفاوت ارزهای دیجیتال در بازی‌های مختلف، که مانع از تجربه بی‌دردسری می‌شود که گیمرها به دنبال آن هستند. بازیکنان اغلب مجبورند یک شبکه پیچیده از دارایی‌های دیجیتال را بررسی کنند، زیرا هر بازی توکن یا ارز خاص خود را توسعه می‌دهد.

یک ارز برای تمام بازی‌های بلاک‌چینی

Blink Galaxy، یک پلتفرم توزیع بازی بلاک‌چینی، به دنبال اتحاد اکوسیستم بازی‌های Web3 تحت یک دارایی رمزنگاری‌شده است. این پلتفرم با ایجاد یک اکوسیستم یکپارچه بازی که در آن یک ارز واحد، Galactic Quadrant (GQ)، یک اقتصاد را در چندین بازی برقرار می‌کند، راه‌حل نوآورانه‌ای برای مقابله با تکه‌تکه شدگی در بازی‌های بلاک‌چینی ارائه می‌دهد.

بازیکنان می‌توانند با استفاده از توکن GQ بدون نیاز به استفاده از چندین توکن متفاوت، در بازی‌های مختلف شرکت کنند. پیشتر این توکن تنها به بازی Outer Ring MMO اختصاص داشت، اما اکنون به عنوان ستون فقرات اقتصادی اکوسیستم بازی‌های ساخته شده بر روی پلتفرم Blink Galaxy عمل می‌کند و امکان انجام تراکنش‌های درون‌بازی، خرید دارایی‌ها و دریافت پاداش‌ها را در تمامی بازی‌ها فراهم می‌آورد.

Blink Galaxy توسط Maniac Panda Games، یک استودیوی بازی‌سازی با تمرکز بر Web3 و مستقر در اروپا، معرفی شده است. این استودیو، بازوی بازی‌سازی Nexxyo Labs است. استودیو در پی آن است تا با ترکیب دانش و تخصص دنیای Web2 و Web3، تجربیات بازی‌سازی‌ای را ارائه دهد که هم از نظر کیفیت بالا باشند و هم از نظر جذابیت و فروبری در محیط بازی.

طیف متنوعی از بازی‌های Web3

Maniac Panda Gamesدارای سبدی از عناوین تحت پوشش Nexxyo Labs است که شامل بازی‌هایی چون Outer Ring MMO، Racerloop، Warlands و Underground Waifus است.

4 بازی ارائه شده توسط BlinkGalaxy
4 بازی ارائه شده توسط BlinkGalaxy

Outer Ring MMO یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین (MMO) گسترده است که در یک دنیای علمی-تخیلی بسیار دقیق و جزئیات‌دار جریان دارد. Racerloop، یک بازی مسابقه‌ای آرکید در فضای بی‌جاذبه که بر اساس دنیای Outer Ring ساخته شده، ترکیبی از سرعت، سفارشی‌سازی وسایل نقلیه و تسلط بر مسیر مسابقه است، در حالی که Warlands  مبارزه‌ی آنلاین چندنفره (MOBA) و نبرد (battle royale) را در قالبی رقابتی ارائه می‌دهد.

Underground Waifus یک بازی کارتی مبادله‌ای است که مجموعه‌های منحصر به فرد NFT را با تلفیق سبک‌های سایبرپانک، مانگا و انیمه “وایفو” در یک آینده پساآخرالزمانی به هم می‌پیوندد.

علاوه بر این چهار بازی، Nexxyo Labs همچنین حراجی فروش تمام شده NFT از یک متاورس برای Outer Rings MMO به نام Great Silver City Lands را به پایان رسانده است. بازیکنان می‌توانند از بازار متقابل Nexxyo برای تبادل بی‌درنگ دارایی‌ها و ارزها در میان عناوین مختلفی که پلتفرم Blink Galaxy ارائه می‌دهد استفاده کنند، در حالی که امکان ساخت انحصاری تسلیحات و زره‌های NFT از طریق سیستم ساخت Web3 نیز فراهم است.

برنامه‌های آینده

شرکت Nexxyo Labs برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای آینده دارد و آغاز این برنامه‌ها با راه‌اندازی بلاکچین اختصاصی خودشان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ خواهد بود. این شرکت همچنین در حال توسعه پلتفرم لانچ‌پد خود است که به عنوان یک نقطه جهش برای بازی‌ها و پروژه‌های جدید در اکوسیستم Blink Galaxy عمل خواهد کرد.

کلام پایانی

تکامل اکوسیستم بازی‌های وب ۳ گواهی بر پتانسیل قابل توجه و پویایی این بخش است. پلتفرم‌هایی که رویکردهای نوآورانه‌ای به بازی‌ها ارائه می‌دهند، مانند Blink Galaxy، کنترل و مالکیت بیشتری را در تجربه‌های بازی به بازیکنان می‌دهند و عصر جدیدی از اقتصادهای در محوریت بازیکنان را نوید می‌دهند.

منبع: Cointelegraph

سوالات متداول

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.