معرفی گران‌ترین زمین‌های Metaverse؛ سرمایه‌گذاری در زمین‌های متاورسی

معرفی گران‌ترین زمین‌های Metaverse؛ سرمایه‌گذاری در زمین‌های متاورسی

یکی از جدیدترین راه‌های سرمایه‌گذاری، خرید زمین در جهان متاورس است. در حال حاضر سرمایه‌گذاران بزرگ به‌دنبال خرید قطعه زمین‌های متاورسی هستند و تقاضای چشمگیری برای برخی زمین‌ها وجود دارد. امروز قصد داریم به معرفی و بررسی گران‌ترین زمین‌های متاورسی بپردازیم. با ما در بلاگ توکن باز و در مقاله‌ی «سرمایه‌گذاری در زمین‌های متاورسی» همراه باشید.

تبلیغات: در صرافی اترکس بدون پرداخت کارمزد، ترید کنید

رکورد فروش زمین در دنیای متاورس

از 2 سال قبل، میل به خرید و سرمایه‌گذاری گسترده در زمین‌های متاورسی افزایش یافته و در این بین رکورد‌های عجیبی رقم خورده است. لیست رکوردهای فروش زمین متاورسی به شرح زیر است:

  1. متاورس سندباکس؛ یک زمین 24×24 به قیمت 4.4 میلیون دلار معادل 971 واحد اتریوم
  2. متاورس دیسنترالند؛ یک زمین در خیابان مربوط به برندهای لباس به قیمت 2.4 میلیون دلار معادل 618 هزار واحد ارز مانا
  3. متاورس اکسی اینفینیتی؛ از زمین‌های جنسیس به قیمت 2.33 میلیون دلار معادل 550 واحد اتریوم
  4. متاورس Otherside؛ از زمین‌های Otherdeed به قیمت 1.57 میلیون دلار معادل 625 واحد اتریوم
  5. متاورس اکسی اینفینیتی؛ از زمین‌های جنسیس به قیمت 1.5 میلیون دلار معادل 888 واحد اتریوم
  6. متاورس دستنترالند؛ رستورانی با قیمت 1.32 میلیون دلار معادل 510 هزار واحد ارز مانا
  7. متاورس اکسی اینفینیتی؛ دو قطعه زمین از زمین‌های اولیه به قیمت 1.29 میلیون دلار معادل 569 واحد اتریوم
  8. متاورس دسنترالند؛ قطعه‌ای از هکر سیتی به قیمت 1.19 میلیون دلار معادل 425 هزار واحد ارز مانا
  9. متاورس Otherside؛ از زمین‌های Otherdeed به قیمت 1.14 میلیون دلار معادل 604 واحد WETH
  10. متاورس دسنترالند؛ یک پاساژ به قیمت 1.08 میلیون دلار معادل 210 هزار واحد ارز مانا

معرفی بهترین جهان‌های متاورسی برای خرید و سرمایه‌گذاری روی املاک

همانطور که می‌دانید، جهان متاورس به یک بازی یا برنامه محدود نشده و هر پروژه‌ای می‌تواند متاورس خود را راه‌اندازی کند. حتما شما هم با دیدن لیست بالا نسبت به سرمایه‌گذاری در زمین‌های متاورسی وسوسه شدید اما صبر کنید، با ما همراه باشید تا بهترین جهان‌های متاورسی را معرفی کنیم.

شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای متاورسی در ایران

Decentraland

تا پایان سال 2021، میلیون‌ها دلار قطعه زمین و املاک مجازی از متاورس دسنترالند خریدوفروش شده است. در متاورس دسنترالند، ارزش یک زمین با توجه به سه فاکتور زیر سنجیده می‌شود.

  • اندازه
  • نزدیکی به مناطق محبوب و پرتردد
  • کنار جاده‌بودنِ زمین

بیشترین فروش مربوط به املاک بوده و سرمایه‌گذار چند قطعه زمین را در کنار یکدیگر خریداری کرده است. رکورد گرانترین زمین دسنترالند 2.4 میلیون دلار است. 

دسنترالند
یکی از فاکتورهای تعیین ارزش زمین در متاورس دسنترالند دسترسی آن به جاده است

The SandBox

از سال 2021، سندبادکس یکی از ترندترین جهان‌های متاورسی بوده و یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای سرمایه‌گذاری در زمین‌های متاورسی است. در حالی که دنیای این بازی هنوز به‌طور کامل شکل نگرفته اما سیزن‌های آلفای آن به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند و زمین‌های این پروژه با قیمت قابل‌توجهی معامله می‌شوند.

سندباکس
متاورس سندباکس رکورد فروش گران‎‌ترین زمین متاورسی را یدک می‌کشد

ارزش‌گذاری زمین در سندباکس براساس اندازه و نزدیکی به مراکز شهر است. این جهان متاورسی به گونه‌ای طراحی شده تا ترافیک سنگینی در مراکز شهر و در نزدیکی برندهای بزرگ شکل بگیرد. رکورد خرید زمین‌های متاورسی در سندباکس متعلق به زمینی با قیمت 4.3 میلیون دلار است.

Otherside

Otherside یکی از جدیدترین و امیدوارکننده‌ترین جهان‌های متاورسی است. این پلتفرم از سوی Yuga Labs راه‌اندازی شده است. یوگا لبز به‌عنولن بنیان‌گذار مجموعه توکن ان‌اف‌تی Bored Ape Yacht Club از جامعه‌ای قدرتمند برخوردار است.

متاورس Otherside
متاورس Otherside از سوی یوگا لبز راه‌اندازی شده است

زمین‌های متاورس Otherside، Otherdeeds نام داشته و همانطور که می‌دانید، زمین‌‎های متاورسی نیز توکن NFT هستند. این زمین‌ها نوسان قیمت کمتری نسبت به توکن‌های NFT دیگر مجموعه‌های یوگا لبز داشته و انتخاب مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری هستند. رکورد گران‌قیمت‌ترین زمین متاورسی Otherdeeds معادل 1.57 میلیون دلار است.

Somnium Space

در مقایسه با دسنترالند، متاورس Somnium Space پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر است. این متاورس از هدست‌های VR و حرکات بدن پشتیبانی می‌کند. با این حال این موضوع پیچیدگی و سختی شرکت در این متاورس را افزایش داده اما توسعه‌دهندگان در حال رفع آن هستند.

متاورس Somnium Space
متاورس سومنیوم اسپیس از حرکات بدن و هدست‌های VR پشتیبانی می‌کند

در Somnium Space ویژگی‌های مختلفی برای تعین ارزش زمین وجود دارد. برخی از این فاکتورها عبارتند از:

  • اندازه
  • مجاور جاده بودن
  • رو به دریاچه بودن

برخی از زمین‌های Somnium Space به دریاچه متصل هستند و مالکان آنها قادر به ساخت بارانداز در زمین خود هستند. رکورد گران‌ترین قیمت زمین‌های این متاورس معادل 444 هزار دلار است.

آربیتراژ ارزهای متاورسی و کسب سود پایدار و مطمئن

Voxels

متاورس Voxels که با نام Cryptovoxels نیز شناخته می‎شود یکی دیگر از جهان‌های متاورسی است. در این دنیای متاورسی، کاربران قادر هستند تا هر ایده‌ای را پیاده کرده و آن را اجرا کنند. متاورس Voxels دائما در حال گسترش است و تیم توسعه‌دهنده‌ی آن زمین‌های جدیدی را ایجاد می‌کند. با این حال بیشترین تقاضا برای زمین‌های Voxels در اوریجین سیتی (مرکز دنیای وکسل) قرار دارد. علاوه‌بر این بخش، تقاضای بالایی برای منطقه فرانکفورت نیز وجود دارد.

متاورس VOXELS
گران‌ترین زمین‌های متاورس وکسلز در اوریجین سیتی قرار دارند

ارزش زمین‌ها در Voxels با معیارهای عرض، عمق و ارتفاع اندازه‌گیری می‌شوند و معمولا زمین‌هایی با ارتفاع کم قیمت کمتری دارند. در خارج از مرکز این متاورس، زمین‌های بزرگ‌تر و بهتری در مجاور جاده و آب وجود داشته که آنها نیز قیمت بالایی دارند. رکورد گران‌ترین فروش زمین متاورسی در وکسلز معادل 267 هزار دلار است.

Axie Infinity

معروف‌ترین بازی بلاکچینی جهان یعنی اکسی اینفینیتی یکی دیگر از متاورس‌های مناسب برای خریدوفروش زمین است. زمین‌های این متاورس در فعالیت‌های مختلف بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به‌عنوان مثال بازیکنان قادر هستند تا زمین‌ها را استیک کرده و توکن AXS کسب کنند. جنسیس لند در مرکز این جهان متاورسی قرار داشته و گران‌ترین زمین‌های بازی در این منطقه قرار دارند. همچنین ارزان‌ترین زمین‌ها در منطقه‌ی ساوانا قرار دارند.

متاورس Axie Infinity
اندازه‌ی زمین‌ها در متاورس اکسی اینفینیتی یکسان است

در دنیای اکسی اینفینیتی، کلیه زمین‌ها اندازه یکسانی داشته اما منطقه و تولیدات زمین روی قیمت آن تاثیر دارند. گران‌قیمت‌ترین زمین اکسی اینفینیتی ارزشی معادل 2.33 میلیون دلار دارد.

سخن پایانی؛ چرا روی زمین‌های متاورسی سرمایه‌گذاری کنیم؟

هر دنیای متاورسی مزایای خاص خود را داشته و دلایل بسیاری برای خرید زمین‌های مجازی وجود دارد. با ترند شدن مجدد متاورس و همه‌گیر شدن آن، این زمین‌ها رشد خواهند کرد اما پیش از خرید باید درمورد زمین موردنظر خود تحقیق کنید. نظر شما همراهان توکن باز نسبت به زمین‌های متاورسی چیست؟ آیا روی آنها سرمایه‌گذاری خواهید کرد؟ از اینکه تا پایان مقاله‌ی «سرمایه‌گذاری در زمین‌های متاورسی» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: DappRadar

سوالات متداول

  • رکورد فروش زمین‌های متاورسی چقدر است؟

یک زمین 24×24 به قیمت 4.4 میلیون دلار معادل 971 واحد اتریوم در متاورس سندباکس رکورد فروش زمین‌های متاورسی را یدک می‌کشد.

  • کدام متاورس برای سرمایه‌گذاری و خرید زمین بهتر است؟

هر کدام از جهان‌های متاورسی مزیت خاص خود را دارند و باید پیش از سرمایه‌گذاری درمورد آنها تحقیق کرده و پس از بررسی ویژگی‌ها، انتخاب مناسبی داشته باشید.

1 دیدگاه روشن معرفی گران‌ترین زمین‌های Metaverse؛ سرمایه‌گذاری در زمین‌های متاورسی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.