آیا سایت مای درآمد کلاهبرداری است؟

مای درآمد

متاسفانه به صورت روزانه و پویا روش‌های جدیدی پیدا می‌شوند که بتوانند افرادی که ناآگاهانه به دنبال کسب درآمد آسان و بدون زحمت هستند، فریب دهند. دنیای ارز دیجیتال نیز به دلیل ماهیت کمتر شناخته‌شده آن فرصت را برای سودجویان فراهم می‌آورد.



در این مقاله، بررسی می‌کنیم که آیا سایت مای درآمد کلاهبرداری است، یا خیر.

مای درآمد چیست؟

وبسایت مای درآمد را اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم، یک وبسایت پکیج‌فروشی است. اما با بازی با کلمات و وانمود کردن به این‌که به یک روش خاصی دست پیدا کرده است که شما با آسودگی و بدون نیاز به سرمایه زیاد، می‌توانید درآمد ثابت دلاری داشته باشید؛ کاربران تازه‌وارد و ناآشنا را فریب می‌دهد. این روش، نیرنگی است که بسیاری از افراد مشهوری که پکیج‌های آموزش کسب درآمد می‌فروشند؛ به کار می‌برند.

تصویر سایت مای درآمد
تصویر سایت مای درآمد

فروش پکیج آموزشی به خودی خود جرم نیست، اما تبلیغ آن به نحوی که راز سحرآمیزی وجود دارد که می‌تواند شما را ثروتمند کند، و آن را به مبلغ بسیار بیشتر از ارزش محتوای پکیج بفروشند، حقه‌بازی و سواستفاده از ناآگاهی افراد است.

سایت مای درآمد چگونه کار می‌کند؟

بر اساس مواردی که در این سایت نوشته شده است، آن‌ها پس از آزمون و خطاهای فراوان به یک روشی دست یافته‌اند که با واریز مبلغی می‌توانید، به درآمد دلاری ثابت دست پیدا کنید. اما روش را که آن‌ها در ادامه توضیح می‌دهند، مشخص می‌شود که یک پلتفرم کپی‌تریدینگ است. و شما با واریز مبلغی به حساب تریدرهای دیگر کسب درآمد می‌کنید.

توضیحات نحوه کارکرد در مای درآمد
توضیحات نحوه کارکرد در مای درآمد

کپی‌تریدینگ چیست؟

پلتفرم‌های کپی تریدینگ نوعی سرویس معاملاتی آنلاین هستند که به افراد اجازه می‌دهند تصمیم‌گیری‌های معاملاتی تریدرهای باتجربه و موفق را به صورت خودکار کپی کنند.

کپی تریدینگ چگونه کار می‌کند؟

1. راه‌اندازی پلتفرم: این پلتفرم‌ها معمولاً بخشی از سرویس‌های بروکری آنلاین یا سرویس‌های اختصاصی کپی تریدینگ هستند. آنها فضایی فراهم می‌کنند که تریدرها بتوانند استراتژی‌های معاملاتی و سوابق عملکرد خود را به اشتراک بگذارند.

2. انتخاب تریدر: کاربران پلتفرم که معمولاً سرمایه‌گذاران کم‌تجربه‌تر هستند، می‌توانند پروفایل تریدرها را بررسی کنند و سابقه معاملاتی، سطح ریسک، بازده سرمایه‌گذاری و سایر شاخص‌های کلیدی آنها را مرور نمایند.

3. مکانیزم کپی کردن: هنگامی که یک کاربر یک تریدر را برای کپی کردن انتخاب می‌کند، بخشی از سرمایه خود را برای کپی خودکار موقعیت‌های آن تریدر اختصاص می‌دهد. یعنی وقتی تریدر انتخاب شده معامله‌ای انجام می‌دهد، همان معامله به نسبت سرمایه سرمایه‌گذاری شده در حساب کاربر نیز اجرا می‌شود.

4. کنترل و مدیریت ریسک: کاربران معمولاً کنترل سرمایه‌گذاری خود را دارند، از جمله توانایی توقف کپی کردن یک تریدر یا تنظیم میزان سرمایه‌گذاری. البته ریسک‌های ذاتی معامله مانند امکان ضرر همچنان برقرار است.

5. کارمزد و سود: پلتفرم‌های کپی تریدینگ ممکن است برای خدمات خود کارمزد دریافت کنند. این کارمزدها می‌تواند شامل هزینه اشتراک، درصدی از سود یا سایر هزینه‌ها باشد. تریدرهای موفقی که کپی می‌شوند اغلب بخشی از این کارمزدها را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

6. محیط قانونی: این پلتفرم‌ها تابع قوانین و مقررات مالی هستند که بسته به کشور متفاوت است. آنها ملزم به تضمین شفافیت و حفاظت از منافع سرمایه‌گذاران هستند.

مزایا:

  • دسترس‌پذیری: بازار را برای سرمایه‌گذاران مبتدی دسترس‌پذیرتر می‌کند.
  • فرصت یادگیری: فرصت مشاهده و یادگیری استراتژی‌های تریدرهای باتجربه را فراهم می‌کند.

ریسک‌ها:

  • ریسک بازار: کپی کردن ترید دیگران ریسک‌های بازار را از بین نمی‌برد.
  • وابستگی بیش از حد: اتکای بیش از حد به موفقیت تریدر دیگری که ممکن است خودش هم ضرر کند، خطرناک است.
  • کمبود کنترل: از آنجا که معاملات به صورت خودکار کپی می‌شوند، کاربر کنترل کمتری روی معاملات جداگانه دارد.

توجه: مواردی که ذکر شد متعلق به پلتفرم‌هایی است که به صورت قانونی و با رعایت انصاف کار می‌کنند، با اینحال بروکرها و پلتفرم‌هایی وجود دارند که ربات‌هایی را به این کار اختصاص داده‌اند و شما ابتدا آنها را سودده می‌یابید، اما پس از مدتی، تمام دارایی شما را صفر می‌کنند.

آیا مای درآمد کلاهبرداری است؟

حالا که با نحوه کارکرد کپی‌تریدینگ آشنا شدید، می‌توانید با یک جست و جوی ساده در گوگل پلتفرم‌ها و صرافی‌هایی که این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، و آموزش‌های رایگان نحوه واریز و برداشت در آن‌ها را بیابید.

تصویر صفحه جست و جوی گوگل برای آموزش رایگان کپی تریدینگ
تصویر صفحه جست و جوی گوگل برای آموزش رایگان کپی تریدینگ

پس با این حساب فروش یک ویدئوی 70 دقیقه‌ای برای معرفی خدماتی که، دیگران رایگان ارائه می‌دهند، و وانمود به اینکه، کاربران با سرمایه و ریسک کم، درآمد زیادی کسب می‌کنند، حتی اگر کلاهبرداری نباشد، گرانفروشی، و دغل بازی است.

موارد بسیار زیادی از جمله، انتشار عکس‌هایی از برداشت سود برای فریب افراد، عدم پشتیبانی تلفنی، درگاه پرداخت غیرمستقیم، نداشتن هیچ مجوزی اعم از نماد اعتماد و دروغگویی در مورد آن و مشخص نبودن افراد پشت پروژه، همه خبر از یک وعده‌ی دروغین بزک شده، برای سو استفاده می‌دهند.

در قوانین کشور، گرانْ‌فروشی عرضه کالا یا خدمات به بهای بیش از نرخ‌های تعیین شده توسط مراجع رسمی است. عدم اجرای مقررات قیمت‌گذاری و انجام هر نوع اقدامات دیگر که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمات برای خریدار گردد، نیز گران‌فروشی محسوب می‌شود.

در قانون نظام صنفی کشور جمهوری اسلامی ایران برای گران‌فروش، با عنایت به میزان گران‌فروشی و دفعات تکرار در طول سال، مجازات‌هایی مانند: پرداخت خسارت به مشتری، جریمه نقدی، تعلیق پروانه کسب و پلمب محل کسب، در نظر گرفته شده است.

کما اینکه هیچ صنف خاصی بر نحوه ارائه خدمات اینگونه سایت‌ها و محل کسب آن‌ها، نظارت ندارد.

و پرواضح است که حتی اگر پشتیبانی از سمت مای درآمد فعال باشد؛ هیچ کمکی در رابطه با ریسک‌هایی که در پلتفرم‌های کپی تریدینگ وجود دارد، نخواهد کرد. زیرا صرفا یک واسط برای آشنا کردن شما با آن‌ها است و نه بیشتر.

توضیح عدم وجود هیچ تضمینی در سایت مای درآمد
توضیح عدم وجود هیچ تضمینی در سایت مای درآمد

کلام پایانی

در این مقاله، از زاویه‌ متفاوتی نسبت به پروژه‌های کلاهبرداری پیشین  به این سایت نگاه کردیم، علت آن هم این است که این روش کلاهبرداری بسیار مرسوم است و توسط افراد مشهور زیادی اجرا می‌شود. هرجایی، هر پروژه‌ای، سایت یا شخصی قصد داشت شما را به ثروت برساند، به یاد داشته باشید:

  • هیچ روش جادویی کسب درآمد آسانی وجود ندارد.
  • تمام پکیج‌های کسب‌درآمد، محتوای بی‌ارزش دارند، و شما می‌توانید به راحتی به صورت رایگان، در اینترنت آن‌ها را بیابید.
  • قبل از واریز هزینه به هرگونه سایت یا اشخاص، تحقیق کنید، و روش درآمد آن‌ها را از منابع دیگری سوال کنید.

شما هم تجربه خود را در برخورد با این سایت و موارد مشابه، با ما در میان بگذارید.

سوالات پرتکرار

1 دیدگاه روشن آیا سایت مای درآمد کلاهبرداری است؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.