واچ لیست ارزهای این هفته

watchlist

واچ لیست هفته آخر دی ماه امسال (1402) باید شامل ارزهای دیجیتالی باشد که احتمال تغییرات و نوسانات شدید در آن‌ها زیاد است. بدین ترتیب شما به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای می‌توانید رمزارزهای مستعد تغییر را شناسایی کرده و ریزترین حرکات و اتفاقات پیرامون آن را زیر نظر بگیرید. این فرایند دقیقاً کاری است که تریدرهای حرفه‌ای برای داشتن عملکردی سودمند و موفقیت‌آمیز در بازار کریپتو انجام می‌دهند. به همین دلیل است که اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال، کارگزاری‌ها و… واچ لیست‌هایی به شکل هفتگی یا ماهانه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. در واقع این کار کمک می‌کند تا تمرکز خود را از میان 20 هزار رمزارز موجود در بازار، روی ارزهای دیجیتالی بگذارید که احتمال کسب سود در آن‌ها زیاد است. در ادامه می‌توانید واچ لیست هفته آخر دی و تحلیل هر کدام از رمزارزهای موجود در آن را مطالعه کنید.

واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

اگر قرار باشد واچ لیست هفته آخر دی ماه 1402 را با یکدیگر مرور کنیم، بهتر است ابتدا نگاهی به مفهوم اصلی واچ لیست بیندازیم. واچ لیست فهرستی ساده از انواع رمزارزها است که امکان تحلیل، نظارت و یافتن فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش را برای فعالان بازار کریپتو فراهم می‌کند. واچ لیست ارز دیجیتال معمولا به تریدرها کمک می‌کند تا قیمت تعدادی دارایی مشخص را دنبال کرده و با تحلیل تکنیکال آن‌ها در نهایت تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند.

واچ لیست ارز دیجیتال یا فهرست تحت نظر معمولا نام رمزارزهایی را در خود جای می‌دهد که احتمال وقوع اتفاقات مهمی مثل افزایش یا کاهش قیمت در آن‌ها زیاد است. بدین ترتیب معامله‌گران می‌توانند رمزارزهای انتخابی خود را به شکلی جداگانه زیر ذره‌بین قرار داده و روند قیمتی آن‌ها را بررسی کنند. معمولا صرافی‌ها، کارگزاری‌ها و… شرایط ساخت و پیگیری یک واچ لیست را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. ضمن اینکه در بسیاری از موارد واچ لیست‌هایی را به صورت هفتگی یا ماهانه در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند.

واچ لیست هفته آخر دی

حال پس از تمام این توضیحات نوبت آن است که واچ لیست هفته آخر دی را مورد بررسی قرار دهیم. فقط قبل از شروع معامله و سرمایه‌گذاری روی یک ارز دیجیتال چند نکته را به یاد داشته باشید:

  • دارایی خود را مدیریت کرده و از سرمایه‌گذاری روی یک پروژه خودداری کنید.
  • به شاخص‌های مختلف، جو کلی بازار، ارزش کل مارکت، روند فعالیت معامله‌گران و اخبار مربوط به کریپتوکارنسی دقت کنید.
  • حتی برای سرمایه‌گذاری روی آلت کوین‌ها هم تحلیل و بررسی روند قیمتی دو ارز بیت کوین و اتریوم را فراموش نکنید.
واچ لیست ارز دیجیتال

اتریوم نیم سرویس (ENS)

اتریوم نیم سرویس با ارزش بازار حدودی 700 میلیون دلار در رتبه 93 بازار ارزهای دیجیتال قرار داشته و جزو آلت‌کوین‌های انعطاف‌پذیر دنیای کریپتو محسوب می‌شود. تریدرهایی که به دنبال یک دارایی منعطف در مقابل نوسانات بازار هستند، می‌توانند توکن‌هایی مثل ENS، BONK و… را برای معامله و سرمایه‌گذاری انتخاب کنند. اتریوم نیم سرویس جزو آن دسته از توکن‌هایی است که طی یک هفته گذشته رشد 70 درصدی مطلوبی را تجربه کرده و حتی در مقابل فشارهای نزولی بازار نیز، مقاومت و ثبات خوبی از خود نشان داده است. به همین دلیل است که نام آن در واچ لیست هفته آخر دی مشاهده می‌شود.

مانا (MANA)

ارز دیجیتال مانا در رتبه 76 بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. این رمزارز در چند هفته اخیر روند نسبتا نزولی را تجربه کرده و بر همین اساس بسیاری از تحلیلگران معتقدند که شاید اکنون بهترین فرصت برای خرید مانا باشد.

شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو جزو آن دسته از رمزارزهایی است که خیلی پرقدرت در حال ادامه دادن به راه خود است. شاید اگر به ماهیت این رمزارز که یک میم کوین است توجه کنیم، این روند صعودی و جایگاه خوب در بازار کمی عجیب به نظر برسد. اما به هر حال نمی‌توان روند صعودی و پرقدرت ارز دیجیتال SHIB را منکر شد. ارزش بازار میم کوین شیبا اینو در حال حاضر معادل چیزی حدود 6 میلیارد است. اگر واکنش مستقیم این رمزارز به سطح حمایتی خود در محدوده قیمت 0.00000951 دلار را در نظر بگیریم، باید تغییر فاز صعودی آن را هم تأیید کنیم. ضمن اینکه در صورت ادامه این روند احتمال افزایش قیمت رمزارز شیبا اینو و رسیدن به ارزش 0.00001 دلار وجود خواهد داشت. با این تفاسیر، ارز دیجیتال SHIB در واچ لیست هفته آخر دی قرار خواهد گرفت.

سولانا (SOL)

شاید این روزها بهترین روزهایی رویایی و پویا برای رمزارز سولانا باشد. ارز دیجیتال SOL اکنون در رتبه پنجم بازار ارزهای دیجیتال قرار داشته و قیمت آن معادل چیزی حدود 92 دلار است. وضعیت سولانا در بازار کریپتو پس از تأیید SEC برای ETF بیت کوین بهتر شد. بر خلاف قیمت بیت کوین که طبق انتظارها افزایش پیدا نکرد، بازار آلت کوین‌هایی مثل سولانا همواره با تغییرات و نوسانات متعددی همراه بوده است. اما هنوز هم تحلیلگران معتقدند اگر قیمت بیت کوین مرز 60 هزار دلار را رد کند، احتمال اینکه قیمت سولانا نیز به محدوده 99 دلار برسد خیلی زیاد خواهد بود. بر همین اساس شاهد نام رمزارز SOL در واچ لیست هفته آخر دی هستیم.

بیت کوین (BTC)

احتمالا نیازی به بیان جایگاه بیت کوین در بازار کریپتو نباشد! به هر حال این رمزارز قدرتمند و باارزش به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. اما آنچه که باعث شده نام بیت کوین در واچ لیست هفته آخر دی قرار بگیرد، روند نزولی آن در چند روز اخیر است. طوری که قیمت بیت کوین پس از بحث تأیید ETFها به زیر 43 هزار دلار رسید و اکنون معادل 42 هزار دلار است. اما خب این کاهش قیمت چیز دور از انتظاری برای تریدرها نبود. احتمال اینکه قیمت بیت کوین در هفته‌های آتی افزایش پیدا کرده و به بالای 43 هزار دلار برسد، خیلی زیاد است!

واچ لیست هفته آخر دی

آوه (AAVE)

یکی از قدرتمندترین پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاری، آوه یا AAVE است. این پروژه یک پروتکل وام‌دهی بر بستر بلاکچین بوده و با رمزارز اختصاصی خود در بازار کریپتو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. رمزارز آوه اکنون در جایگاه 51 ارزهای دیجیتال قرار داشته و با قیمت حدودی 101 دلار معامله می‌شود. با بررسی نوسانات قیمتی ارز دیجیتال AAVE و تحلیل تکنیکال آن متوجه روند صعودی قیمت آن در چند هفته اخیر خواهیم شد. طوری که انتظار می‌روند روند روبه‌رشد آن ادامه‌دار باشد. بدین ترتیب می‌توان آن را جزو واچ لیست هفته آخر دی ماه قرار داد تا به طور کامل زیر ذره‌بین قرار بگیرد.

ترون (TRX)

ارز دیجیتال ترون که با نماد اختصاری TRX نمایش داده می‌شود در جایگاه 12 بازار رمزارزها قرار دارد. جدیدترین خبری که درباره این پروژه منتشر شده است، خبر همکاری آن با Blockchain.com است که پس از اجرایی شدن، تغییرات و مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. به طور کلی این خبر می‌تواند اکوسیستم بلاکچین ترون را دستخوش تغییر کرده و به گسترش آلت‌کوین‌ها کمک می‌کند. به همین دلیل ارز دیجیتال TRX در چند روز اخیر رشد قیمتی مطلوبی را تجربه کرده و احتمال ادامه‌دار بودن این روند صعودی وجود دارد. بدین ترتیب با قرارگیری آن در واچ لیست هفته آخر دی می‌توان این رمزارز را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد.

فانتوم (FTM)

با بررسی نوسانات قیمتی ارز دیجیتال فانتوم در چند هفته اخیر، متوجه روند نزولی آن خواهید شد. طبق تحلیل‌ها و بررسی‌های کارشناسان این حوزه اگر این روند نزولی کمی ادامه‌دار باشد، فانتوم تبدیل به یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید و سرمایه‌گذاری می‌شود. پس ما رمزارز FTM را در واچ لیست هفته آخر دی قرار می‌دهیم تا با زیر نظر داشتن تمام تغییرات آن، تصمیم خود برای خرید و سرمایه‌گذاری در آن را قطعی کنیم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.