مسائل قانونی ارزهای دیجیتال

مسائل قانونی ارزهای دیجیتال

در رابطه با مسائل قانونی ارزهای دیجیتال چه میدانید؟ ایا از وضعیت و جایگاه ارز های دیجیتال در ایران آگاه هستید؟با وجود ممنوعیت های استفاده از ارز های دیجیتال در ایران که در سال های پیش با آن مواجه بودیم، بسیاری از افراد می پندارند که این ممنوعیت همچنان نیز ادامه دارد و فعالیت کردن در کشور در قالب یک تریدر ارز دیجیتال و یا یک سرمایه گذار در این زمینه با ممنوعیت مواجه می شود.

اما خوشبختانه این ممنوعیت ها به اتمام رسیده اند و امروزه در کشور ایران می توان به عنوان یک سرمایه گذار به شکل کاملا قانونی در بازار های سرمایه جهانی به خرید و فروش ارز دیجیتال پرداخت و سود حاصل از این کار را به دست اورد.

برای اینکه شما حامیان وب سایت توکن باز بتوانید اطلاعات مناسبی در خصوص مسائل قانونی ارزهای دیجیتال به دست آورید این مطلب را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم. برای آگاهی از انها با ما همراه باشید.

مسائل قانونی ارزهای دیجیتال

همان طور که در بخش فوقانی اشاره شد، خرید و فروش ارز دیجیتال در کشور هیچ ممنوعیت قانونی ندارد و همه میتوانند از این روش سرمایه گذاری استفاده کنند و در صورت انجام این کار هیچ تخلفی برای فرد ثبت نخواهد شد.

اما مسائل قانونی در خصوص ارز های دیجیتال و فعالیت توسط آنها وجود دارند که این مسائل باید توسط اشخاص رعایت گردند تا فعالیت به شکل رسمی و قانونی پیش برود.

به عنوان مثال: برای استخراج کردن بیت کوین و یا هر ارز دیجیتالی دیگری در کشور باید حتما از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مربوطه را دریافت کرد. در غیر این صورت فعالیت در قالب ارز های دیجیتالی قانونی نیست و ممنوع خواهد بود.

مسائل قانونی مربوط به دستگاه های استخراج ارز دیجیتال

دستگاه هایی که به کمک آنها می توان ارز دیجیتال استخراج کرد تا چندی پیش به شکل قاچاق به کشور وارد می شدند زیرا استفاده از آنها ممنوع بوده است، اما امروزه استفاده از این دستگاه ها مجاز شده و برای به کار گیری آن باید دستگاه را از کشور های دیگر وارد کرد.

لازم به ذکر است که ترخیص این دستگاه ها که به انها ماینر نیز گفته می شود، در صورتی مجاز و ممکن است که اشخاص مجوز های لازم از سوی وزارت صنعت را به همراه داشته باشند.

برای خرید و فروش ارز های دیجیتالی به شکل قانونی باید چه کار کرد؟

خرید و فروش ارز های دیجیتال به شکل قانونی امری مهم است که نباید از آن غافل شد. برای اینکه بتوان به خرید و فروش این ارز ها پرداخت وسرمایه گذاری را انجام داد، می توان از وب سایت هایی که مربوط به صرافی های ارز دیجیتال هستند، کمک گرفت و از طریق آنها خرید و فروش ارز را انجام داد.

علاوه بر آن اشخاصی که خود در انجام این کار مهارت دارند نیز می توانند به شکل شخصی ارز های مورد نظر را خریداری کنند و یا بفروشند. اما در کل، برای تحویل گرفتن پول در ازای فروش ارز ها باید حتما از صرافی های فعال در این زمینه کمک گرفت.

وب سایت توکن باز

چنانچه به دنبال صرافی های فعال در این زمینه هستید، وب سایت توکن باز می تواند به شما عزیزان کمک کند تا لیستی وسیع از صرافی های فعال در زمینه ارز دیجیتال را مشاهده کنید و با بررسی و مقایسه ارز های ارائه شده توسط آنها و قیمت آنها به خرید و فروش ارز مورد نظر خود از آنها بپردازید و به راحت ترین شکل ممکن امور مورد نظر خود را پیش ببرید.

با در نظر گرفتن تمامی مطالب ذکر شده حول محور مسائل قانونی ارزهای دیجیتال می توان به این نتیجه نائل شد که ارز های دیجیتال و استفاده از بیت کوین در کشور مجاز است و قابل استفاده است اما در صورتی که اشخاص مجوز های مورد نیاز برای انجام این کار را نداشته باشند، شرکت برق میتواند جلوی برق مورد استفاده برای استخراج ارز ها را بگیرد و یا نیروی انتظامی می تواند برای ضبط دستکاه ها وارد کار شود.

پس برای اینکه یک فعالیت قانونی و بی دردسر داشته باشید، سعی کنید که به این مسائل قانونی ارزهای دیجیتال توجه کنید و آنها را در اولویت امور خود قرار دهید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.