هاوینگ لایت کوین (LTC) و افزایش فعالیت‌ها در این شبکه

افزایش فعالیت‌ها در شبکه LTC به‌دنبال هاوینگ لایت کوین

طی فرایند هاوینگ، هر 4 سال یک‌بار پاداش ماینرهای لایت کوین نصف شده و عرضه‌ این ارز کاهش می‌یابد. چنین اتفاقی هاوینگ (Halving) نام داشته و معمولا رشد قیمت را به دنبال دارد. از طرفی به تازگی شاهد افزایش فعالیت کاربران در شبکه لایت کوین هستیم که می‌تواند حاکی از چشم انداز مثبت کاربران شبکه به هاوینگ این ارز دیجیتال باشد. در این مطلب از توکن باز می‌خواهیم به هاوینگ لایت کوین و تاثیر آن بر قیمت LTC بپردازیم.

اگر قصد خرید ارز دیجیتال لایت کوین (LTC) را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از صرافی اتر اکس است که با کارمزدهای پایین و رقابتی یکی از بهترین قیمت های خرید و فروش لایت کوین را ارائه می‌دهد:

ورود به صرافی اتر اکس

هاوینگ لایت کوین چیست؟

لایت کوین چگونه به وجود می‌آید؟ از طریق پاداش به ماینرها. یعنی ماینرهای بلاکچین لایت کوین در ازای اضافه کردن بلاک به بلاک چین لایت کوین ارز دیجیتال آن را پاداش می گیرند و بعد به بازار عرضه می‌کنند.

ماینرهای لایت کوین چقدر پاداش می‌گیرند؟ پاداش ماینرها مقدار ثابتی نیست و هر 4 سال یکبار این پاداش نصف می‌شود. این امر باعث می شود لایت کوین‌های کمتری به بازار بیاید و در نتیجه قیمت آن افزایش یابد. در روزهای ابتدایی شروع کار لایت کوین این پاداش 50 عدد LTC بود.

شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش لایت کوین در ایران

پس از استخراج هر 840 هزار بلاک یا تقریبا هر 4 سال، پاداش ماینرها نصف شده و تا زمانی که پاداش بلاک به صفر برسد این فرایند ادامه دارد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که پاداش بلاک‌های لایت کوین تا سال 2142 به صفر خواهد رسید. در زمان نگارش این مقاله پاداش بلاک 12.5 واحد کوین به ازای هر بلاک است و در زمان هاوینگ بعدی به 6.25 واحد خواهد رسید.

پیشنهاد نویسنده: هاوینگ در جهان ارز دیجیتال به چه معناست؟

هاوینگ چه سودی برای ارز و شبکه دارد؟

همچون بیت کوین و طلا، لایت کوین نیز به‌عنوان یک ارز ضد تورمی طراحی شده است. تیم توسعه‌دهنده در آن زمان فرض را بر این گذاشت که با گذشت زمان، عرضه‌ی لایت کوین کاهش یافته تا به‌مرور کمیاب‌تر از قبل شود. به‌دنبال این فرایند، تقاضا برای LTC نیز به‌مرور افزایش یافته و کاربران می‌توانند از لایت کوین به‌عنوان پوششی در برابر تورم استفاده کنند.

هاوینگ لایت کوین
طی فرایند هاوینگ لایت کوین عرضه‌ی LTC کاهش یافته و کمیاب‌تر می‌شود

از سوی دیگر ارزهای فیات همچون دلار آمریکا یا ریال ایران با افزایش عرضه‌ یا پایه پولی، تورم تولید کرده که نتیجه‌ای جز کاهش قدرت خرید مردم ندارد.  بدین ترتیب مردم می‌توانند از لایت کوین استفاده کرده و از سرمایه‌ خود در برابر تورم و رشد قیمت‌ها استفاده کنند.

آخرین هاوینگ لایت‌کوین در چه زمانی رخ داد؟

اولین رویداد هاوینگ LTC در 25 آگوست 2015 و در بلاک 840000 رخ داد. در نهایت دومین و آخرین رویداد Halving در 5 آگوست 2019 و در ارتفاع بلاک 1680000 پدیدار شد. به‌زودی سومین ایونت هاوینگ لایت کوین انجام خواهد شد.

افزایش فعالیت‌ها در شبکه لایت کوین در نزدیکی هاوینگ

طی چند هفته گذشته، فعالیت آدرس‌های شبکه لایت کوین به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. غیر از افزایش تعداد تراکنش‌ها با لایت کوین، تعداد کیف پول‌های کوچک و خرد نیز افزایش یافته است.

فرصت آربیتراژ و کسب سود مطمئن از لایت کوین در صرافی‌های ایرانی

حالا تعداد کیف پول‌های منحصربه‌فرد لایت کوین که این ارز را جابه‌جا کرده و از آن در مکان‌های مختلف استفاده می‌کنند نیز افزایش یافته است. با این حال داده‌های پلتفرم سانتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که این تراکنش‌ها بسیار کوچک هستند.

علت افزایش قیمت لایت کوین چیست؟

بنا به اطلاعات سانتیمنت، یک دلیل احتمالی برای افزایش فعالیت شبکه لایت کوین، راه‌اندازی استاندارد LTC20 است. این استاندارد به‌صورت آزمایشی و به‌تازگی راه‌اندازی شده و کاربران می‌توانند با استفاده از آن، توکن‌های NFT را در شبکه‌ی لایت کوین راه‌اندازی کرده و نگهداری کنند.

بر اساس داده‌های سانتیمنت، کیف پول‌های کوچکی که تا 0.001 ارز LTC را در خود جای داده‌اند به‌سرعت در حال رشد است و همین موضوع افزایش تعداد آدرس‌های فعال شبکه را نیز رقم زده است.

همچنین بنا به داده‌های ارائه شده از سوی پلتفرم IntoTheBlock، هفت روز قبل تعداد تراکنش‌های لایت کوین با تعداد تراکنش‌های شبکه بیت کوین برابری کرده است. پس از معرفی استاندارد LTC20 از سوی لایت کوین، توکن‌های BRC20 به این شبکه سرازیر شده و تاکنون 840 توکن بر مبنای استاندارد LTC20 ایجاد شده است.

هاوینگ لایت کوین
با راه‌اندازی استاندارد LTC-20 امکان ایجاد توکن‌های NFT در شبکه لایت کوین فراهم شده است

دیگر دلیل رشد فعالیت‌ها در شبکه‌ی لایت کوین، نزدیک شدن به رویداد هاوینگ این ارز است. بنا به داده‌های litecoinblockhalf، تنها 76 روز تا هاوینگ LTC باقی مانده و به‌دنبال کاهش عرضه برای این ارز، قیمت آن افزایش خواهد یافت.

در زمان نگارش این مقاله رمز ارز LTC در سطح قیمت 92.06 دلار معامله شده و نسبت به روز گذشته 1 درصد افزایش داشته است.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، روزهای هیجان‌انگیزی پیشِ‌روی لایت کوین و ارز بومی آن یعنی LTC قرار داشته و احتمال رشد قیمت آن وجود دارد. تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به این ارز چیست؟ آیا روی نسبت به آینده‌ی LTC خوشبین هستید و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید؟ لطفا تحلیل‌های خود را با ما و دیگر کاربران توکن باز به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: U.Today

سوالات متداول

  • هاوینگ بعدی لایت کوین چه زمانی انجام می‌شود؟

هاوینگ بعدی شبکه لایت کوین در 3 آگست 2023 صورت گرفته و پاداش ماینرهای LTC نصف می‌شود.

  • استاندارد LTC-20 چیست؟

استاندارد جدید شبکه لایت کوین است که بر مبنای BRC-20 فعالیت می‌کند. با استفاده از این استاندارد می‌توان توکن‌های NFT و ارزهای جدید را در این شبکه راه‌اندازی کرد. {“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”هاوینگ بعدی لایت کوین چه زمانی انجام می‌شود؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”هاوینگ بعدی شبکه لایت کوین در 3 آگست 2023 صورت گرفته و پاداش ماینرهای LTC نصف می‌شود.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”استاندارد LTC-20 چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”استاندارد جدید شبکه لایت کوین است که بر مبنای BRC-20 فعالیت می‌کند. با استفاده از این استاندارد می‌توان توکن‌های NFT و ارزهای جدید را در این شبکه راه‌اندازی کرد.”}}]}

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.