ویژگی‌های معاملات تعهدی در صرافی ارز دیجیتال تبدیل 

معاملات تعهدی در صرافی تبدیل

معاملات تعهدی از آن دست از قابلیت‌ها و روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال است که به این سادگی‌ها نمی‌توان از کنار آن عبور کرد و اتفاق بسیار جذاب و عالی درباره این روش معاملاتی این است که به تازگی در پلفترم‌های داخلی مانند تبدیل و نوبیتکس نیز امکان استفاده از مزیت‌های آن برای کاربران ایرانی به وجود آمده است.

از این پس کاربران ایرانی می‌توانند با استفاده از خدمات پلتفرم‌های داخلی برای انجام معاملات مارجین و رسیدن به سود چندبرابری استفاده نمایند. اتفاقی که می‌تواند در درجه اول ما را از استفاده از خدمات صرافی‌های خارجی بی‌نیاز سازد و در درجه دوم شرایط لازم برای بهره مندی از سود بالای معاملات مارجین و تعهدی را نیز ایجاد کند.

معاملات تعهدی در ایران

البته هنوز راه زیادی باقی مانده تا خدمات پلتفرم‌های داخلی به شرایط پلفترم‌های خارجی برسد، اما همین که در حال حاضر امکان استفاده از این معاملات آن هم در صرافی‌های بسیار معتبر داخلی وجود دارد، اتفاق خوبی است. در این بین دو صرافی تبدیل و  نوبیتکس پیشگامان ورود معاملات تعهدی یا مارجین به صرافی‌های داخلی بوده‌اند و در حال حاضر هنوز صرافی دیگری به این موضوع ورود نکرده که البته در آینده‌ای نزدیک این رقابت به بقیه هم سرایت خواهد کرد؛ اما در این مطلب به بررسی ویژگی‌های معاملات تعهدی در صرافی تبدیل می‌پردازیم. 

معاملات تعهدی تبدیل چطور کار می‌کند؟

برای این ارزیابی لازم دانستیم تا نیم‌نگاهی به شرایط معاملات تعهدی و مزیت‌های آن داشته باشیم. دو مزیت بزرگ در معاملات تعهدی به وجود دارد. اول اینکه صرافی‌ها می‌توانند برای شما اهرم در نظر بگیرند تا بتوانید چندین برابر دارایی خود دست به معامله بزنید که این امر سود حاصل از معاملات شما را نیز به همین نسبت افزایش خواهد داد. در واقع اگر شما با اهرم ۳ وارد یک معامله شده و ۱۰ درصد سود کنید، سود شما به ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. این مزیت است که باعث شده تا معاملات مارجین برای فعالان بازار ارز دیجیتال جذابیت بالایی داشته باشد.

علاوه بر اهرم معاملاتی، امکان انجام معامله دو طرفه نیز در معاملات تعهدی وجود دارد. به این معنی که فرض کنید که قیمت بیت کوین روند افزایشی دارد و شما می‌خواهید بیت کوین معامله کنید. مسلما در پلتفرم در دسترس خود بیت کوین می‌خرید. حالا تصور کنید که تحلیل شما نشان از نزول و کاهش قیمت بیت کوین دارد. حالا تکلیف چیست؟ تاکنون و در معاملات اسپات در این مواقع کاری از دست شما بر نمی‌آمد، اما در معاملات مارجین حالا می‌توانید در جهت نزول هم وارد معامله شده و از نزول قیمت بیت کوین و هر ارز دیجیتال دیگری نیز به سود برسید. 

در این بین صرافی تبدیل در کنار امکان انجام معاملات دو طرفه، امکان استفاده از اهرم ۳ برابری را نیز برای اولین بار در ایران برای کاربران خود فراهم کرده است. شما می‌توانید با اهرم تا ۳ برابر دارایی خود در تبدیل معامله کنید. حداکثر اهرم معاملاتی برای خرید و فروش بیت کوین در این صرافی تا ۳۰۰۰ تتر و در سایر رمز ارزها از جمله اتریوم، فانتوم، شیبا، کاردانو، بایننس کوین و ترون ۱۵۰۰ تتر است. به این ترتیب اگر شما ۱۰۰۰ دلار دارید و در تبدیل دست به معامله خرید بیت کوین بزنید، می‌توانید تا ۳۰۰۰ تتر بیت کوین خریداری کرده و از این طریق سود حاصل از معامله خود را نیز ۳ برابر نمایید. 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.