آیا زمان خرید آلت کوین‌ها فرا رسیده؟ تحلیل روند قیمت اتریوم، کاردانو و ریپل

تحلیل ارزهای برتر بازار؛ بررسی روند قیمت اتریوم، کاردانو و ریپل

بازار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته در وضعیت مناسبی قرار داشت و بسیاری از ارزها ازجمله بیت کوین رشد قیمت قابل‌توجهی را تجربه کردند. با این حال شرایط برای برخی از ارزها هیجان‌انگیزتر است و حتی احتمال رشد قیمت بیشتر وجود دارد. امروز قصد داریم به مرور مهم‌ترین اتفاقات در تحلیل ارزهای برتر بازار بپردازیم. با ما در بلاگ توکن باز همراه باشید.

الگوی سر و شانه در نمودار XRP

اخیرا XRP توجه معامله‌گران و تحلیل‌گران بازار را به خود جلب کرده و سیگنال‌هایی از افزایش قیمت در نمودار این رمز ارز دیده می‌شود. به‌نظر ریپل الگوی سر و شانه‌ معکوس را در نمودار خود تشکیل داده که از همین الگو می‌توان چشم‌اندازی کلیدی از آینده قیمت این ارز ارائه کرد.

به‌طور معمول، الگوی استاندارد سر و شبانه بیان‌گر کاهش قیمت است و معمولا سقوط قیمت پس از تکمیل شدن الگو صورت می‌گیرد. در این الگو یک قله بلندتر (سر) توسط دو قله پایین‌تر (شانه) احاطه شده اما در مورد امروز ما یعنی ارز XRP، همه‌چیز برعکس است و یک الگوی سر و شانه برعکس در آن دیده می‌شود. این وارونگی حاکی از یک سناریوی صعودی و نشان از افزایش قیمت احتمالی است.

نمودار ریپل در تایم فریم روزانه
نمودار ریپل در تایم فریم روزانه

شانه دوم نشان‌دهنده‌ی تکمیل شدن و پایان یافتن الگو است. چنین اتفاقی بدان معناست که درصورت اجرا شدن الگوی موردنظر، ریپل به سمت یک روند صعودی بالقوه حرکت خواهد کرد. با این حال هیچ تضمینی مبنی بر اجرا شدن الگوها وجود ندارد اما می‌توان از آنها برای شناخت تغییرات بالقوه قیمت استفاده کرد.

از نظر عملکرد قیمت، XRP بسیار شبیه به دیگر ارزهای دیجیتال عمل کرده و در یک روند بی‌ثبات حرکت می‌کند. علی‌رغم نوسانات قابل توجه قیمت، پیشرفت XRP در الگوی سر و شانه احتمال تغییر روند را افزایش می‌دهد.

دیگر نکته‌ی مهم اینکه حجم معاملات ریپل رو به کاهش است که با پیشرفت و تکامل الگوی سر و شانه همخوانی دارد. به بیان دیگر کاهش حجم معاملات معمولا در طول تشکیل شانه دوم مشاهده می‌شود. پس از تکمیل الگو و درصورت افزایش قیمت، حجم معاملات نیز با رشد قابل‌توجهی مواجه خواهد شد.

رالی قدرتمند کاردانو

دومین ارز از تحلیل ارزهای برتر بازار، ADA است. کاردانو در چند روز گذشته یک رالی چشمگیر افزایش قیمت را تجربه کرده است. علی‌رغم آشفتگی و هیاهو در بازار، ADA در پنج روز متوالی روند مثبت خود را حفظ کرد و همین روند حاکی از قدرت چشمگیر رالی افزایش قیمت آن است. در واقع ADA از روند افتان و خیزان بازار سرپیچی کرد و صعود مداوم آن حاکی از تقاضای قوی برای این ارز است. در همین حال نوسان بازار به افزایش تقاضا برای کاردانو دامن می‌زند.

رشد مستمر ADA توجه‌ها را به این ارز جلب کرده و تحلیل‌گران را نسبت به آینده‌ی آن امیدوار کرده است. مقاومت این ارز در برابر روند اصلاح قیمتی که پیش‌تر در بازار وجود داشت بیان‌گر پویایی منحصربه‌فرد بازار آن است و احتمالا شاهد اعتماد بیشتر سرمایه‌گذاران به این ارز خواهیم بود.

کاردانو
کاردانو در هفته گذشته بالغ بر 11 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است

با این حال نکته‌ای که در میان رشد قیمت کاردانو باید درنظر گرفت، افزایش قیمت پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه کوین‌بیس است. پس از اینکه این سازمان از بزرگ‌ترین صرافی آمریکا شکایت کرد و بسیاری از ارزها را در قالب Security برچسب‌گذاری کرد، کاردانو بیش از 33 درصد از ارزش خود را از دست داد و در یک روند ناامیدکننده قرار گرفت.

با توجه به مقررات سختگیرانه و الزامات مرتبط با اوراق بهادار، این برچست‌گذاری نگرانی‌هایی را در میان سرمایه‌گذاران برانگیخت اما کاردانو موفق شد تا سفر صعودی جذاب‌ش را آغاز کرده و وضعیت خود را در بازار بهبود ببخشد.

افت اتریوم در برابر بیت کوین

اتریوم اگرچه به‌تازگی از مرز 1800 دلار عبور کرده اما حدود 11 درصد از ارزش خود را در برابر بیت کوین از دست داده است. پیامدهای این اتفاق بسیار گسترده هستند و بینش عمیقی درخصوص وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال ارائه می‌کنند.

جفت‌ ارز ETH/BTC نقش مهمی در بازار ایفا کرده و حائز توجه است. این نسبت نشان‌دهنده قیمت اتریوم در برابر قیمت بیت کوین است و معمولا هنگام افزایش به‌معنای عملکرد بهتر اتریوم نسبت به بیت کوین و در زمان کاهش نیز به‌معنای عملکرد بهتر BTC نسبت به ETH است. بنابراین کاهش 11 درصدی این نسبت علی‌رغم افزایش قیمت اتریوم حاکی از دست بالاتر بیت کوین و از دست رفتن جایگاه اتریوم در برابر این ارز است.

اتریوم
علی‌رغم افزایش قیمت‌ها، اتریوم در هفته گذشته 11 درصد از ارزش خود را در برابر بیت کوین از دست داده است

بنا به نظر برخی از تحلیل‌گران، می‌توان از نسبت ETH/BTC به‌عنوان یک اندیکاتور سنجش ریسک‌ برای بازار ارزهای دیجیتال استفاده کرد. بر اساس این دیدگاه، افزایش نسبت (ETH بهتر از BTC) نشان‌دهنده ریسک‌پذیری بالاتر در بین سرمایه‌گذاران است چرا که آنها مایل به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرنوسان‌تر مثل اتریوم هستند.

از سوی دیگر نسبت نزولی (BTC بهتر از ETH) نشانه‌از حرکت معامله‌گران به سمت ثبات بیشتر و ریسک‌پذیری کمتر با سرمایه‌گذاری در دارایی باثبات‌تری مثل بیت کوین است.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، سه ارز مهم بازار یعنی ریپل، کاردانو و اتریوم در وضعیتی جالب قرار دارند و هفته‌های آتی برای آنها بسیار کلیدی و حساس است. با این حال احتمال رخ ندادن مطالب بالا وجود داشته و هیچ قطعیتی وجود ندارد. شما همراهان توکن باز چه تحلیلی از وضعیت بازار دارید؟ لطفا تحلیل‌ها و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله‌ی «تحلیل ارزهای برتر بازار» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: U.Today

سوالات متداول

  • اندیکاتور ETH/BTC چگونه میزان ریسک‌پذیری در بازار را نشان می‌دهد؟

افزایش این جفت ارز نشان‌دهنده ریسک‌پذیری بالاتر تریدرها و تمایل به سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی با ریسک بالاتر ازجمله اتریوم است. همچنین کاهش آن نیز بیان‌گر تمایل معامله‌گران به سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی با ریسک کم مثل بیت کوین است.

  • الگوی سر و شانه برعکس بیان‌گر کدام روند است؟

الگوی سر و شانه برعکس بیان‌گر وقوع روند صعودی و افزایش قیمت است که در حال حاضر در نمودار ریپل دیده می‌شود.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.