مشکل BUSD در حفظ پیوند با دلار؛ گزارش قیمت ارز دیجیتال ۲۴ دی ۱۴۰۱

اخبار روز بازار ارز دیجیتال

در ۲۴ ساعت گذشته قیمت بیت‌کوین و بازار رمزارزها شاهد رشد بوده و‌ اکثر ارزهای دیجیتال در محدوده سبز قرار دارند. ارزش بازار (مارکت کپ) جهانی رمزارزها در حال حاضر ۹۷۴.۴۸ میلیارد دلار است كه ۸.۴۸ درصد رشد را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد. همچنین حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۴۱.۹۵ درصد افزایش یافته و به ۸۷.۸۲ میلیارد دلار رسیده است.

از طرفی، ۴۲۹.۹۱۸ میلیون دلار موقعیت فروش (short) در معاملات فیوچرز بیتکوین، در طول ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است. بیت‌کوین با جهش بیش از ۸.۹۴ درصد به قیمت ۲۰ هزار و ۶۸۲ دلار و اتریوم با رشد نزدیک به ۸.۲۹ درصد به قیمت هزار و ۵۳۰ دلار معامله می‌شوند.

سایر رمزارزهای مشهور مانند سولانا، دوج‌کوین، ماتیک، شیبا اینو، ریپل، کاردانو و بایننس کوین نیز شاهد رشد قیمت بودند که در جدول زیر می‌توانید تغییر قیمت آن‌ها را ببینید.

گزارش قیمت امروز ارز دیجیتال

در جدول زیر می‌توانید تغییرات ۲۴ ساعته قیمت ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار از نظر ارزش بازار را ببینید.

ارز دیجیتالقیمتتغییرات قیمت در ۲۴ ساعت گذشته
بیت کوین۲۰٬۶۸۳۸.۸۴٪+
اتریوم۱٬۵۳۰۸.۰۹٪+
BNB۳۰۳.۸۱۵.۴۵٪+
XRP۰.۳۹۱۷۴.۳۷٪+
دوج کوین۰.۰۸۵۸۳۶.۶۷٪+
کاردانو۰.۳۱۴۴۴.۸۸٪+
ماتیک۰.۹۸۳۸۸.۴۳٪+
لایت کوین۸۲.۷۵۸۷.۶۸٪+
پولکادات۴.۸۸۱۵.۴۳٪+
سولانا۲۲.۲۵۳۳.۳۱٪+
۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار از نظر مارکت کپ

مهمترین اخبار امروز ارز دیجیتال

بایننس: مشکلاتی در حفظ پیوند BUSD با دلار وجود دارد

یکی از سخنگویان صرافی بایننس اعتراف کرده است در نحوه حفظ پیوند BUSD با ارز فیات دلار ایراداتی وجود دارد. به گفته‌ او، تاخیرهای عملیاتی به‌خصوصی در BUSD ایجاد شده است که دلیل آن حضور تیم‌های متعدد در ساختار این استیبل کوین است. با این حال، این سخنگو اعلام کرده است این ناکارآمدی‌ها بر کاربران و توانایی آن‌ها برای بازخرید دلار بایننس اثر نمی‌گذارد و صرافی بایننس در تلاش است تا هرچه سریع‌تر ناکارآمدی‌های مذکور را اصلاح کند.

شرکت اوپنهایمر: کوین بیس می‌تواند در بازار نزولی برای مدت طولانی دوام بیاورد

اون لاو (Owen Lau)، تحلیل‌گر ارشد شرکت سرمایه‌گذاری اوپنهایمر (Oppenheimer)، در برنامه‌ای تلویزیونی گفت در شرایط سخت و بحرانی رمزارزها که کل مارکت تحت تاثیر قرار می‌گیرد صرافی کوین بیس از معدود صرافی‌هایی است که می‌تواند سرپا جان سالم به در ببرد. لاو پیش‌بینی کرده است در آینده کمتر از پنج صرافی قانونی باقی می‌مانند و کوین بیس یکی از آن‌ها خواهد بود.

هشدار متامسک به کاربران درباره نوع کلاهبرداری جدیدی به نام آدرس پویزنینگ

متامسک درمورد افزایش کلاهبرداری جدیدی به نام «آدرس پویزنینگ» به کاربران خود هشدار دارد. در این روش، کلاهبرداران توکن‌هایی به ارزش صفر دلار به کیف پول متامسک کاربران ارسال می‌کنند و تاریخچه تراکنش‌های آن‌ها را به اصطلاح مسموم می‌‌کنند. سپس از یک آدرس تولید‌شده توسط وَنیتی استفاده می‌کنند که با اولین و آخرین کاراکتر آدرس کیف پول قربانی مطابقت دارد. به این ترتیب کاربر زمان استفاده از کیف پول برای ارسال دارایی ممکن است تنها ابتدا و انتهای آدرس را ببیند و اشتباهی به ادرسی که کلاهبرداران اضافه کرده اند دارایی ارسال کند. در واقع در این روش هکرها نمی‌توانند به کیف پول کاربران دسترسی پیدا کنند، اما افرادی که به کپی‌کردن آدرس کیف پول خود از تاریخچه تراکنش‌ها عادت دارند، ممکن است دارایی‌های خود را برای کلاهبرداران ارسال کنند.

رشد چشم گیر تعداد کوسه‌های موجود در شبکه اتریوم

طبق داده‌های درون‌زنجیره‌ای وب‌سایت سانتیمنت، کوسه‌های شبکه اتریوم از اوایل ماه نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) همواره در حال انباشت بوده‌اند و ۳,۰۰۰ آدرس جدید نیز به آن‌ها اضافه شده است. کوسه‌ها، سرمایه‌گذارانی هستند که بین ۱۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ اتریوم در اختیار دارند. در حال حاضر، حدود ۴۸,۵۰۰ کوسه در شبکه اتریوم وجود دارد که بیشترین مقدار ثبت‌شده از فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۹۹) محسوب می‌شود.

ارزش بازار بیت کوین از تسلا و Meta فراتر رفت

قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۶ درصد افزایش داشته است و ارزش بازار آن به بیش از ۴۰۲ میلیارد دلار افزایش یافت. به این ترتیب مارکت کپ بیتکوین از ارزش کل بازار سهام شرکت‌های بزرگی مانند تسلا، مِتا و مسترکارت فراتر رفته است. بیت کوین اکنون هجدهمین دارایی باارزش جهان از حیث ارزش بازار معاملاتی خود محسوب می‌شود.

تغییرات قیمت امروز ارز دیجیتال

قیمت دلار در ایران به ثباتی نسبی رسیده و در محدوده ۴۰ الی ۴۱ هزار تومان جابه‌جا می‌شود. بدین صورت بهترین قیمت خرید تتر در صرافی رمزینکس و در محدوده ۴۰۵۵۰ تومان یافت می‌گردد.

پادشاه ارزهای دیجیتال روز بسیار خوبی را سپری کرده و با ۱۱.۳۳ درصد رشد در سطح ۲۰۹۷۲ دلار خریدوفروش می‌شود. بهترین قیمت خرید بیت کوین در صرافی رمزینکس و در محدوده‌ی ۸۴۸ میلیون تومان قرار دارد.

بزرگ‌ترین آلت کوین جهان یعنی اتر نیز با ۱۰.۷۸ درصد افزایش در سطح ۱۵۶۰ دلار مبادله می‌شود. بهترین قیمت خرید اتریوم در صرافی اکسبیتو و در سطح ۶۳.۴۵۰.۰۰۰ تومان پیدا می‌شود.

رمز ارز TABOO که به‌تازگی به لیست ارزهای ترند بازار اضافه شده بیش از ۲۳ درصد رشد قیمت را تجربه کرده و در سطح ۰.۰۰۰۵۹۶۶ دلار معامله می‌شود.

بزرگ‌ترین رقیب دوج کوین یعنی SHIB نیز روزی رویایی را پشت‌سر گذاشته و با ۱۴.۵ درصد رشد در سطح ۰.۰۰۰۰۱۱۰۱ دلار خریدوفروش می‌شود. هم‌اکنون بهترین قیمت خرید شیبا اینو در صرافی ورسلند و در محدوده‌ی ۰.۴۴۸۹۵ تومان قرار دارد.

رمز ارز FET با بیش از ۱۳ درصد صعود قیمت در سطح ۰.۲۵۴ دلار مبادله می‌گردد. بهترین قیمت خرید فچ در صرافی هلواکس و در سطح ۱۰,۵۰۶ تومان قرار دارد.

نام ارزقیمت ارز دیجیتال ۲۲ دیقیمت ارز دیجیتال ۲۳ دیقیمت امروز ۲۴ دی ۱۴۰۱
تتر۴۰۶۰۰ تومان40770 تومان40550 تومان
بیت کوین۱۸۱۱۷ دلار18868 دلار20972 دلار
اتریوم۱۴۰۵ دلار1417 دلار1560 دلار
TABOO 0.0004545 دلار0.0004777 دلار0.0005966 دلار
شیبا اینو0.000009277 دلار0.00000947 دلار0.00001101 دلار
FET0.1876 دلار0.2026 دلار0.2564 دلار
CAKE3.50 دلار3.51 دلار3.89 دلار
BNB286.90 دلار287.81 دلار313.01 دلار
LUNC0.000167 دلار0.0001683 دلار0.0001875 دلار
APT5.38 دلار6.51 دلار8.04 دلار
تاریخچه قیمت ارزهای ترند بازار

پرسودترین ارزهای دیجیتال امروز

به گزارش کوین مارکت کپ، سولانا بیش‌ترین افزایش قیمت بین صد ارز برتر بازار را تجربه کرده و در جایگاه پرسودترین ارزِ مارکت قرار گرفته است. هم‌اکنون سولانا 39.83 درصد صعود قیمت در محدوده‌ی 23.67 دلار خریدوفروش می‌شود.

در جایگاه بعدی رمز ارز Compound با 39.63 درصد رشد در سطح 53.60 دلار مبادله شده و روز بسیار خوبی را پشت‌سر گذاشته است.

در نهایت ارز دیجیتال مانا با 38.44 درصد رشد در سطح 0.611 دلار معامله شده و در حایگاه سومین ارز سوددِه بازار قرار گرفته است.

سوددِه‌ترین ارزهای بازار
سوددِه‌ترین ارزهای بازار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.