قیمت ارز دیجیتال MINA صددرصد رشد کرد؛ تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی آینده قیمت

مینا

کوین MINA رشدی نجومی داشته و امروز با جهش قابل توجه 24 ساعته 86٪ در صدر برترین‌های کوین‌مارکت‌کپ قرار گرفته است.

کوین MINA تا الان چقدر رشد کرده است؟

از کف بازار خرسی 0.36 دلاری در 12 اکتبر (20 مهر) تا اوج امروز 0.86 دلار، این کوین در عرض تنها 12 روز 140٪ رشد کرده است. چنین صعود سریعی در مسیر قیمتی MINA در بازه زمانی کوتاه بی‌سابقه است، به ویژه با توجه به اینکه اکثر این صعود در تنها 2 روز اتفاق افتاد.

لیست سوده‌ترین ارزهای دیجیتال
لیست سوده‌ترین ارزهای دیجیتال

آیا MINA به 1 دلار می‌رسد؟

پیش از این، MINA از 1 ژانویه تا 16 فوریه رشد 195٪ داشت، البته به صورت تدریجی‌تر، با جهش‌های متناوب 40٪ و نهایتاً رسیدن به 1.25 دلار. الان که تنها 20٪ پایین‌تر از 1 دلار و قرار دارد، این سؤال مطرح می‌شود که آیا MINA انرژی لازم برای صعود بیشتر را دارد؟

تحلیل قیمت MINA

از بالاترین قیمت تاریخی 18 دلاری در زمان عرضه به بازار در 2 ژوئن 2021 (2 خرداد 1400)، قیمت MINA مسیر پرفراز و نشیبی را تجربه کرده است. این قیمت بلافاصله پس از عرضه تا کمی زیر 1 دلار در 22 ژوئیه (31 تیر) کاهش یافت. سپس اولین روند صعودی عمده خود را تجربه کرد و در سپتامبر و نوامبر همان سال به 6.5 دلار بازگشت.

نمودار روزانه قیمت MINA/USD
نمودار روزانه قیمت MINA/USD

پس از 18 ژوئن (28 خرداد)، قیمت وارد یک روند نزولی محسوس شد و به‌طور مداوم ارزش را به کف 0.41 دلار در 21 دسامبر 2022 (30 آذر 1401) کشاند.



آغاز سال جدید با بازیابی قابل توجهی همراه بود، به طوری که قیمت 195٪ صعود کرد. اما این روند صعودی کوتاه مدت بود و با رسیدن به کف تاریخی جدید 0.36 دلار در 12 اکتبر به پایان رسید.

این مسیر قیمتی مثلث نزولی وسیع‌تری را شکل داد که ظاهراً یک اصلاح موج 5گانه WXYXZ در آن رخ داده است. جهش صعودی اخیر نه تنها این ساختار را شکست، بلکه با قدرت قابل توجهی این کار را انجام داد که نشان‌دهنده آغاز بالقوه یک فاز صعودی جدید است.

با این حال، RSI در حال حاضر در 95٪ قرار دارد که نشان‌دهنده شرایط خرید بیش از حد است و نیاز به احتیاط دارد. این بالاترین مقدار RSI است و حرکت قبلی آن به محدوده خرید بیش از حد پیش‌درآمد اوج آن بوده است.

پیش‌بینی قیمت MINA

با توجه نمودار 4 ساعته، می‌بینیم که قیمت همچنان در حال فشار به سمت بالا است و در حال حاضر حدود 0.90 دلار معامله می‌شود.

نمودار 4 ساعته قیمت MINA/USD
نمودار 4 ساعته قیمت MINA/USD

مسیر قیمت هیچ نشانه‌ای از تضعیف نشان نمی‌دهد و با اطمینان به سمت بالا حرکت می‌کند، با هدف قرار دادن اوج قبلی خود. این سطح احتمالاً به عنوان تارگت کوتاه مدت مسیر فعلی عمل می‌کند، اما ممکن است پایان صعود آن نباشد. با توجه به تحولات از 12 اکتبر، اگر شاهد آغاز یک موج 5گانه صعودی باشیم، می‌توان جهش فعلی را به عنوان موج 3 شناسایی کرد. احتمال دارد قیمت در نزدیکی اوج قبلی با مقاومتی مواجه شود که قبل از آغاز جهش صعودی دیگری منجر به فاز تثبیت موج 4 شود. با توجه به امتداد قابل توجه موج 3، احتمالاً موج 5 صعود ملایم‌تری خواهد داشت. با این حال، انتظار می‌رود همچنان از مرز 1.25 دلار عبور کند و به اوج بهینه 1.60 دلار برسد.

خلاصه اینکه، آستانه قیمتی 1 دلار بسیار نزدیک است. با توجه به اینکه مومنتوم نشانه‌ای از فروکش ندارد، به نظر می‌رسد این نقطه عطف در آینده نزدیک به دست خواهد آمد. حتی اگر جهش فعلی به این سطح نرسد، احتمال دارد موج صعودی بعدی آن را محقق کند.

منبع: CCN

سوالات پرتکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.