وحشت در بازار؛ شایعه‌ی فروش بیت کوین از سوی کاربران صرافی Mt. Gox

وحشت در بازار؛ شایعه‌ی فروش بیت کوین از سوی کاربران صرافی Mt. Gox

بیت کوین حمایت مهم 20 هزار دلار را از دست داد چرا که بازار سرشار از ترس نسبت به خبر فروش بیت کوین از سوی کاربرانِ صرافی منحل شده‌ی Mt. Gox است. امروز قصد داریم به بررسی جزئیات این خبر بپردازیم. با ما در خبر «فروش بیت کوین از سوی کاربران صرافی Mt. Gox» همراه باشید.

بازپرداخت بیت کوینِ کاربران از سوی صرافی Mt. Gox

بنا به داده‌های TradingView، بیت کوین به پایین‌ترین سطح قیمت در شش هفته‌ی اخیر خود رسیده و در سطح 19988 دلار معامله می‌شود. شایعاتی مبنی بر عرضه‌ی بیت کوین از سوی Mt. Gox به مشتریان این صرافی منتشر شد و همین موضوع وحشت در بازار را رقم زده است.

فروش بیت کوین از سوی کاربران صرافی Mt. Gox
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

برخی از کارشناسان معتقدند که این صرافی قصد دارد 137 هزار واحد بیت کوین را به‌طور ناگهانی در بازار عرضه کرده و به این کاربران بدهد. برخی دیگر باور دارند صرافی  Mt. Gox اینکار را طی چند تراکنش انجام خواهد داد. با این حال به‌نظر ارسال بیت کوین‌ها به‌زودی صورت خواهد گرفت.

استفاده از سرویس توکن باز؛ بهترین قیمت خرید و فروش بیت کوین

صرافی Mt. Gox تقریبا ده سال قبل به فعالیت خود خاتمه داد و صدها هزار بیت کوینِ آن از دست رفت. نوبواکی کوبایاشی متولی این صرافی در 6 جولای اعلام کرد که آماده‌ی پرداخت خسارت به طلبکاران است.

کوبایاشی در سندی که منتشر کرده بود اشاره داشت به اینکه بازپرداخت وجود در «پایان ماه اوت» صورت می‌گیرد.

در این سند آمده است:


پس از بحث و گفت‌وگو با دادگاه و مطابق با طرح احیای Mt. Gox، متولیان صرافی در نظر دارند تا وجوه کاربران را به‌طور امن و مطمئن پرداخت کنند.

به‌طرز عجیبی هنوز هیچ اطلاعاتی نسبت به پرداخت وجوه کاربران در وب‌سایت این صرافی دیده نشده اما شایعات فروش با سرعت بالایی در حال پخش شدن در بازار هستند.

در همین حال جاش راجر تحلیل‌گر بیت کوین باور دارد حتی اگر کل بیت کوینِ از دست رفته‌ی این صرافی به‌طور ناگهانی فروخته شود نیز هیچ اتفاق عجیب و سهم‌گینی در بازار رخ نخواهد داد.

مایکل ون د پوپ دیگر تحلیل‌گر بیت کوین نیز در این خصوص گفت:


ترس از بازپرداخت وجوه صرافی Mt. Gox امری بی‌دلیل است.

ریزش قیمت بیت کوین

بنا به داده‌های منتشر شده از سوی Glassnode، درصد بیت کوین‌های در سود به پایین‌ترین سطح ماهانه‌ی خود رسیده و تنها 55 درصد از کل بیت کوین‌های موجود در بازار در سود هستند.

فروش بیت کوین از سوی کاربران صرافی Mt. Gox
نمودار بیت کوین‌های در سود

علاوه بر بیت کوین تقریبا بسیاری از رمز ارزهای بازار در وضعیت قرمز هستند و روز خوبی را تجربه نمی‌کنند. بیت کوین حمایت مهم 20 هزار دلار را از دست داده و احتمال ریزش بیش‌تر آن وجود دارد.

استفاده از سرویس توکن باز؛ فرصت آربیتراژ بیت کوین و کسب سود مطمئن

در همین حال روز‌به‌روز تعداد بیت کوین‌های غیرفعال (کوین‌هایی که طی 2 سال اخیر فعالیتی نداشته‌اند) در حال افزایش است.

فروش بیت کوین از سوی کاربران صرافی Mt. Gox
نمودار بیت کوین‌های غیرفعال

نظر شما همراهان توکن باز نسبت به این اتفاق چیست؟ آیا شما هم باور دارید که بیت کوین دچار ریزش قیمت بیش‌تر خواهد شد؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان خبر «فروش بیت کوین از سوی کاربران صرافی Mt. Gox» همراه ما بودید.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.