هشدار کلاهبرداری! مراقب ایردراپ جعلی رمزارز فانتوم (FTM) باشید

هکر هک

آنطور که به‌نظر می‌آید، هکرهای پروژه مولتی‌چین (Multichain) همچنان در حال فعالیت هستند و در حرکتی جدید، به حملات فیشنیگ در توییتر روی آورده‌اند. در این حمله، یک لینک کلاهبرداری و فیشینگ در توییتر منتشر شده است که وعده پرداخت توکن فانتوم (FTM) را به کاربران و خسارت‌دیدگان حمله به مولتی‌چین می‌دهد.

خرید و فروش بیش از ۴۵۰ ارز دیجیتال با کارمزد بازار ریالی صفر و بازار تتری ۰.۱ درصد در صرافی اتراکس
ورود به صرافی اتراکس

کلاهبرداری ایردراپ فانتوم

این پست مورد توجه بسیاری از کاربران توییتر قرار گرفته و تاکنون هزاران بار دیده و ریتوییت شده است. این توییت را در ادامه مشاهده می‌کنید:

به دلیل جمله به مولتی‌چین، بنیاد فانتوم تصمیم گرفته تا مقداری توکن فانتوم را به کاربران خود هدیه کند. تمام کسانی که از شبکه FTM استفاده کرده‌اند مشمول این هدیه خواهند شد.

در کنار این توییت یک لینک فیشینگ نیز قرار داده شده است. ظاهر این لینک این حس را به کاربر القا می‌کند که این توییت ارتباط مستقیم با بنیاد فانتوم دارد. شایان ذکر است که بنیاد فانتوم یک سازمان غیرانتفاعی است که مسئولیت پروژه، شبکه و توکن فانتوم را بر عهده دارد و القای چنین ارتباطی می‌تواند مقبولیت این لینک را در میان کاربران افزایش دهد.


مشاهده بهترین قیمت فانتوم در صرافی داخلی


ماجرای هک مولتی چین چه بود؟

در روز ششم جولای بود که پروژه مولتی‌چین با خروج میزان قابل توجهی از دارایی‌های پلتفرم خود وارد وضعیت اورژانسی شد. در پاسخ به این رخداد، فعالیت این پروژه به تعلیق افتاد تا روند بررسی‌ها آغاز شوند. علی‌رغم این کار، هکرها موفق شدند تا پایان آن روز حدود 125 میلیون دلار از دارایی‌های موجود در این پروژه را برداشت کنند. پل فانتوم از اصلی‌ترین قربانیان این حمله بود که حدود 122 میلیون دلار wBTC و USDC و USDT و چند آلتکوین دیگر از دارایی‌های خود را از دست داد.

این حمله فیشینگ جدید در حالی رخ داده است که در روز گذشته، بنیاد تتر و Circle، که به ترتیب مدیریت توکن تتر و USDC را بر عهده دارند، حدود 65 میلیون دلار دارایی را که گمان می‌رود با حمله به مولتی‌چین ارتباط دارند مسدود کرده‌اند. پیشنهاد می‌شود تا از کلیک روی لینک‌های ناشناخته، خصوصاً لینک‌های مربوط به پروژه فانتوم خودداری کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.